Voetzitbad

16-12-2010 22:13 25 berichten
Beetje vreemd onderwerp eigenlijk, maar ik ben geïnteresseerd in een voetzitbad.

Voor de niet-kenners (waaronder ik), zo'n ding:

en

Nu enkele vragen....

Hoe zit je in zo'n bad? Met je billen op de 'verhoging'?

Is dit in plaats van een (groter) bad, of wordt dit vaak gebruikt in combinatie met een douche?

Is het dan niet heel erg hoog, om er als douchebak in te stappen?

Waar komt dit ding oorspronkelijk vandaan? Is het alleen voor mensen die klein wonen?

En.... ik ben 1.80m lang. Piept er niet heel veel mij boven het water uit, mocht ik erin zitten?

Einde bericht van deze nitwit.
Ik zou zeggen, ga een keer proefzitten.
Ja ik was laatst in de bouwmarkt, ze hingen op 4 meter hoogte, schuin, in een hoek van 45 graden.

Iets zegt me dat niet zo goed gaat lukken...
Alle reacties Link kopieren
Prima bad, al zou ik er andersom in gaan zitten. Kont in het diepe gedeelte, voeten op de verhoging. Waarom?

Omdat je het anders al heel snel koud zou krijgen.
quote:Juf_achterbak schreef op 16 december 2010 @ 22:30:

Prima bad, al zou ik er andersom in gaan zitten. Kont in het diepe gedeelte, voeten op de verhoging. Waarom?

Omdat je het anders al heel snel koud zou krijgen.

Ok! Da's een goeie. Ik weet ook niet wat 'de bedoeling' is met zo'n bad....

Wie komt mij na het badderen eruit hijsen dan??
Oh en het is eigenlijk een bad voor klein behuisde en oorspronkelijk voor douchen (volwassenen) en badderen van kinderen.

1.80 tja dat wordt een beetje opvouwen dan.....
quote:SeptemberGirl schreef op 16 december 2010 @ 22:32:

[...]

Ok! Da's een goeie. Ik weet ook niet wat 'de bedoeling' is met zo'n bad....

Wie komt mij na het badderen eruit hijsen dan?? Gelijk maar een beugel maken speciaal voor bejaarden, lange mensen.
quote:Juf_achterbak schreef op 16 december 2010 @ 22:35:

[...]

Gelijk maar een beugel maken speciaal voor bejaarden, lange mensen.Bestel ik meteen een verhoogde wc voor lange mensen (met voorverwarmde bril)!
1.80 m? Nee, dan die moet je die witte niet nemen. Weegt maar 5 kg en kan makkelijk even ergens anders worden neergezet. Voor slaapzak en tent wassen zou je het kunnen gebruiken.

De witte is in het voet-gedeelte 51 cm hoog en als je kleiner bent dan 1.60m dan is het prima te doen.

Jij bent dus 20 cm te lang.
quote:Pumps_italiaans schreef op 16 december 2010 @ 22:52:

1.80 m? Nee, dan die moet je die witte niet nemen. Weegt maar 5 kg en kan makkelijk even ergens anders worden neergezet. Voor slaapzak en tent wassen zou je het kunnen gebruiken.

De witte is in het voet-gedeelte 51 cm hoog en als je kleiner bent dan 1.60m dan is het prima te doen.

Jij bent dus 20 cm te lang.
Kijk anders even in dit topic:

bestaat er zoeits als een opblaasbaar badkuip?
Had ik al gelezen, thanks!

Ik vind zo'n bad gewoon heel erg leuk, nostalgie?

Maar als ik maar tot m'n navel in het water zit, hoeft het ook niet echt. Als combi douche/bad gebruiken is ook niet echt handig dacht ik net, want heel weinig ruimte om je voeten kwijt te kunnen....
wij hadden er vroeger eentje en ik zat ook met mijn kont in het diepe gedeelte...anders zit je ongeveer tot je middel in het water...ik ben ook niet heel erg groot....dus weet niet of het voor jou ook geschikt is...wij hadden die van het tweede plaatje...
Ik ben er heel blij mee. Vooral met dit koude weer. Voor mij kan het net. Ik heb hem ingewijd met een hele fles badolie.

Als ik ga douchen dan zet ik hem gewoon even op zijn kant een eindje verder. Voor kinderen is het een heel leuk ding.

Leeg laten lopen is zo gebeurd met een slangetje.
Maar jij hebt hem dus los staan?

Want zoals ik 'm 'ken', is ie ingebouwd.

En zit je dan met je billen op de verhoging?
Ik zou even de folders van de bouwmarkten gaan volgen. Ik heb wel eens grotere gezien bij mensen thuis die geen bad mochten laten inbouwen. Of op marktplaats kijken.
Ik kan me niet voorstellen dat ik er als volwassen (1.63 meter) nog inpas, maar het is een leuk kinderbad. Ik zat in het diepe stuk, en mijn broertje op de verhoging.

Heel efficiënt.
Wij hadden er vroeger een thuis

je zit met je billen op de verhoging, en het water kwam tot mijn hals

bij speciale zaken staan die baden in de showroom en kun je er zo in, proefzitten
quote:SeptemberGirl schreef op 16 december 2010 @ 23:08:

Maar jij hebt hem dus los staan?

Want zoals ik 'm 'ken', is ie ingebouwd.

En zit je dan met je billen op de verhoging?

Ik heb hem los staan en het weegt leeg bijna niets.

Ik vind het heerlijk voor mijn huid om af en toe in een olie-badje te zitten.

Met mijn achterste in het diepe gedeelte. Ik heb maatje 38/40 en ben niet zo groot. Liever een wat ruimer bad, maar dat komt er als ik dat ergens zie. Tot die tijd heb ik dit.

Dit zijn de technische specificaties van het bovenste bad. Bij mij past het niet. Het is er een op poten, maar helemaal begrijpen doe ik het niet. Je kunt er heen bellen voor meer uitleg.
Bij de onze (foto2) hadden we een afvoer gemaakt. Heel handig om het water weg te laten lopen! Mijn man is 1.80 en we hebben er menig gezellig (gepropt, dat wel) uurtje in door gebracht.
Nou, ik word wel een stuk wijzer, bedankt voor de info allen!

Misschien toch inderdaad wat meer voor kinderen, en moet ik echt op zoek naar een grote-mensen-bed (en dito huis waar het in past)....
Een bad is heerlijk! (als je er de tijd voor neemt.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Er bestaan ook gewone ligbaden van 1,20 m lang!

Dus een gewone badkuip, zonder hoogteverschil, alleen in kort model.

Wij hebben er eentje op MP opgescharrelt, die je op poten kon plaatsen en dan met een paar latjes, gipsplaten en tegels afgewerkt.

Vooral met de kinderen echt ideaal, maar ik zit er zelf ook graag in, en zelfs vriend zit er na een lange koude werkdag graag in (wel met zijn knieen boven water, maar ja, je kunt niet alles hebben...)
Ik heb die van foto 2 gehad toen ik nog in een flat woonde. Ik (1.67m en maatje 36) kon lekker in het lage gedeelte zitten, met m'n benen op het hogere gedeelte om lekker tot m'n schouders aan toe in het warme water zitten/liggen.

Ik had een vlakke badkamervloer zonder randjes, dus ik schoof 'm gewoon boven het doucheputje zodat het water daarin leegliep als ik de stop eruit trok.

En als ik 'm een tijdje niet gebruikte, zette ik 'm op z'n kant in de logeerkamer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven