Volwassen stiefkind

05-08-2017 12:05 55 berichten
Bedankt voor de positieve...zowel negatieve reacties , ik laat mijn account verwijderen , om persoonlijke reden. :byee:
anoniem_351558 wijzigde dit bericht op 07-08-2017 16:32
89.42% gewijzigd
Clairr schreef:
06-08-2017 12:09
Steken onder water als , Nou gaan jullie alweer uit eten.
Tikt wel lekker door he !!!
Tegen zijn vader...:vindt je het niet saai onderhand iedere keer datzelfde terras ofzo ?
Wil ie iets laten zien aan zijn vader...wacht ie net zo lang..tot ie de aandacht heeft...ik tel dan niet mee.
Als we eens trakteren als ze meegaan.
Is het dank je Pa.
Maar tegen mij niets...pardon...zijn getrouwd. .ik werk ook..dus betaal ook.
Dank je tegen mij zeggen...doet geen pijn toch.
Als ik een keer niet in de gelegenheid ben om ze ergens mee mee te helpen , wordt dit openlijk waar ik bijzit tegen vaders verteld...kinderachtig klikken.
Verder wordt mijn naam nooit genoemd...is nooit "mijn vader en zijn vrouw"....maar gewoon mijn vader.
Iedereen zou zo er vanuit kunnen gaan dat vaders vrijgezel is.
Voel me echt aan de kant geschoven.
Zijn mss kleine dingen , maar leuk is anders.
Je maakt een grapje hoop ik?

Is dit het?! Maak je niet dik.
Alle reacties Link kopieren
:hug:
anoniem_350705 wijzigde dit bericht op 08-08-2017 18:56
98.62% gewijzigd
Troeteltje schreef:
06-08-2017 12:59
Hij lijkt erg gericht op eigen belang en moeilijk andermans geluk of plezier te kunnen velen.
Mee eens
Laat je niet zo op de kast jagen door stiefzoonlief, want dat is wat je doet. Je zit hoog op de kast.
Zijn de opmerkingen vreselijk? Mwah niet echt. Zijn de opmerkingen niet altijd even aardig? Tja, misschien wel.

Door er niet of anders erop te reageren, laat je hem zien dat of zijn opmerkingen niet zo aardig zijn (indien hij het onbewust doet) of dat het jou niets kan schelen en dat je er bovenstaat (indien hij het bewust doet).
Clairr schreef:
06-08-2017 12:09
Steken onder water als , Nou gaan jullie alweer uit eten.
Tikt wel lekker door he !!!
Tegen zijn vader...:vindt je het niet saai onderhand iedere keer datzelfde terras ofzo ?
Wil ie iets laten zien aan zijn vader...wacht ie net zo lang..tot ie de aandacht heeft...ik tel dan niet mee.
Als we eens trakteren als ze meegaan.
Is het dank je Pa.
Maar tegen mij niets...pardon...zijn getrouwd. .ik werk ook..dus betaal ook.
Dank je tegen mij zeggen...doet geen pijn toch.
Als ik een keer niet in de gelegenheid ben om ze ergens mee mee te helpen , wordt dit openlijk waar ik bijzit tegen vaders verteld...kinderachtig klikken.
Verder wordt mijn naam nooit genoemd...is nooit "mijn vader en zijn vrouw"....maar gewoon mijn vader.
Iedereen zou zo er vanuit kunnen gaan dat vaders vrijgezel is.
Voel me echt aan de kant geschoven.
Zijn mss kleine dingen , maar leuk is anders.
Ik zie niks buitensporigs in deze voorbeelden. Mijn ouders zijn gescheiden (toen ik al volwassen en uitwonend was), en hebben inmiddels andere partners waar ze mee samenwonen. Met beide partners heb ik ook een goeie band. De partners hebben ook volwassen kinderen, ik zie ze niet als stiefbroers en stiefzussen, maar als de kinderen van de partners.

Opmerkingen over uit eten gaan en telkens herzelfde terrasje doen zie ik niet als steken onder water. Dat zijn maar opmerkingen. Hoe komt het dat jij zoiets onschuldigs opvat als een steek onder water?

Als ik iets wil laten zien aan mijn vader, dan wacht ik ook totdat ik zijn aandacht heb. Ik wil het immers laten zien aan mijn vader. Als ik iets wil laten zien aan mijn vader en zijn partner, dan wacht ik tot ik het aan beiden tegelijk kan laten zien of toon ik het ze individueel van elkaar. Als ik iets wil laten zien aan alleen de partner, dan doe ik dat ook gewoon.

Melden aan de vader dat jij niet kan helpen zie ik ook niet als kinderachtig klikken. Het is toch geen geheim of zo dat je met iets niet kan helpen?

Als ik over mijn vader spreek, dan zeg ik ook "mijn vader". Als ik over mijn vader en zijn partner spreek, dan vermeld ik hun allebei.

Bovenstaande geldt ook voor mijn moeder en haar partner.

Ik krijg de indruk dat jij vanaf het begin de verwachting had dat jij als een stiefmoeder zou worden gezien door deze zoon. Besef wel dat jij pas in zijn leven bent gekomen toen hij al 17 jaar was. Dan word je bijna altijd gezien als de partner van zijn vader, niet als stiefmoeder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven