Voor de herriemakers: wat doen jullie nou de hele avond??

14-09-2010 15:42 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn hier al eens vaker topics over lawaaierige buren voorbij gekomen, maar ik heb er nu dus ook twee.

Op zich een heel net stel, maar ZO luidruchtig.

Ze slaan continu met de deuren...elke deur in huis gaat minstens 2 keer open en dicht in 5 minuten.

En ze zijn elke dag heel vroeg op en beginnen dan met een soort dagelijkse verbouwing van de woonkamer of zo. Echt, op zondag om 7:15 hoor je de ene dreun na de andere.

Dat zoiets een keer gebeurt, oke, maar het is elke dag weer een lawaai en elk weekend weer een halve verbouwing.

Het irriteert ons enorm maar eigenlijk zijn we vooral ook heel nieuwsgierig wát iemand toch in vredesnaam hele avonden uit kan spoken waarbij er continu deuren dichtgeslagen moeten worden

Of wat je in godsnaam elke zondagochtend aan het doen bent dat zoveel gedreun veroorzaakt? Want wij staan op, en gaan in de keuken lekker ontbijten....maar blijkbaar kan je dat ook met heel veel kabaal doen?

In mijn vorige appartement had ik een bovenbuurvrouw die ook hele avonden de ene dreun na de andere veroorzaakte, terwijl ik ;s avonds hooguit op mijn sokken van de keuken naar de kamer loop of achter mijn PC zit.

Dus: wat spoken jullie 's avonds thuis allemaal uit en is er misschien iemand hier die elke avond een verbouwing houdt en mij uit zou willen leggen wat er dan precies allemaal gebeurt?

Want ik snap het echt serieus niet......
quote:americagirl schreef op 14 september 2010 @ 15:42:

terwijl ik ;s avonds hooguit op mijn sokken van de keuken naar de kamer loop of achter mijn PC zit.

...Dit kan ook dat 'gedreun' veroorzaken voor jouw buren! Waarmee ik maar wil zeggen: het klinkt misschien als enorm lawaai, maar misschien is het een lade die ze dichtgooien. Als ik mijn stoel naar achteren schuif om op te staan, klinkt dat blijkbaar heel hard voor onze onderbuurvrouw, wij horen zelf niks. Onze bovenbuurvrouw klikt op haar hakjes rond, zij zal dat niet zo ervaren, maar voor ons klinkt het alsof er dan een kudde nijlpaarden over komt.
Ik vraag het me ook wel eens af hoor.

Maar ik ben een beetje een deur-open-mens, en onze buren niet, die doen alle deuren steevast dicht, en niet zachtjes dicht.

In onze huizen zitten op de benedenverdieping 4 deuren, dus als er 4 mensen wonen en die pakken koffie, gaan naar de wc, lopen even naar boven etc en steeds moet die deur dicht (niet zachtjes) en voila wij zitten ook de hele morgen en avond in het gebonk.
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat wel op een avond doen?? hmmzzzz even nadenken.....

- de hele avond flink ruziemaken;

- de kinderen tig keer de trap op en neer laten lopen en ze flink met de deuren laten slaan;

- muziek flink hard aan;

- zoon iedere dag een half uur laten drummen;

- oja, de kinderen expres in het weekend om zes uur op laten staan, zodat ze ook nog wat aan de avond hebben;

- express op mijn hakken door de kamer lopen in de hoop dat de buren er flink last van hebben.

Gelukkig verkeert mijn buurvrouw door een echtscheiding in een nagenoeg vegetatieve toestand en interesseert het haar allemaal niet meer, dus dat scheelt weer.
Ik heb ook herrie-buren. En ik weet wat ze aan het doen zijn: ze zijn Europees recordhouder van de meeste schilderijtjes aan 1 muur. Althans dat denk ik. Elke dag, echt elke dag hoor ik getimmer. Je hoort duidelijk een hamer timmeren. En dat dan elke dag. Ik kan er niet over uit. De laatste keer dat ik een hamer gebruikte was 3 jaar geleden. Maar deze mensen die verslijten er denk ik zo'n 5 per jaar. Soms denk ik weleens 'ik bel aan en vraag wat er te timmeren valt' (NB: na 20 jaar in hetzelfde huis te wonen) Maar ach, Ik weet net genoeg van mijn buren om te weten dat ik beter mijn mond kan houden.
Ik heb zulke bovenburen gehad, 3 personen waarvan 1 klein kind, maar de volwassenen maakten verreweg de meeste herrie, dat kon ik echt duidelijk horen. Zelf was ik op dat moment ook een bovenbuur, we woonden er met zijn vieren. Weleens aan mijn onderburen toen gevraagd of ze ons konden horen, maar zij hoorden ons nooit, ook de onderburen ervoor niet, waarom moest ik mijn bovenburen dan wel steeds horen? Niets kon zachtjes, alles moest echt met veel lawaai. Voor hen had een gezin gewoond waarvan ik enkel wat leefgeluiden hoorde, maar niet met zoveel kabaal. Dus ik heb het me ook vaak afgevraagd waarom de kabaalmakers zich zo manifesteerden.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
quote:Guinevieve schreef op 14 september 2010 @ 15:52:

Ik heb ook herrie-buren. En ik weet wat ze aan het doen zijn: ze zijn Europees recordhouder van de meeste schilderijtjes aan 1 muur. Althans dat denk ik. Elke dag, echt elke dag hoor ik getimmer. Je hoort duidelijk een hamer timmeren. En dat dan elke dag. Ik kan er niet over uit. De laatste keer dat ik een hamer gebruikte was 3 jaar geleden. Maar deze mensen die verslijten er denk ik zo'n 5 per jaar. Soms denk ik weleens 'ik bel aan en vraag wat er te timmeren valt' (NB: na 20 jaar in hetzelfde huis te wonen) Maar ach, Ik weet net genoeg van mijn buren om te weten dat ik beter mijn mond kan houden.Ja, ik ken dat. Ergens in mijn gebouw woont iemand die van zijn muren een gatenkaas heeft gemaakt met een drilboor. De gaten die ik de afgelopen vijf en half jaar heb horen boren , doet me weleens vrezen dat de muren in kunnen storten, omdat er meer gaatjes dan muren zijn, maar goed, de boel staat nog.
We wonen in een flat en hebben ook wel eens nagedacht over wat de buren toch allemaal aan het doen waren. Bij 1 buurman klonk het alsof hij een hele sm-kamer aan het bouwen was. Overigens nooit naar gevraagd.

Wij hebben regelmatig alle ramen tegen elkaar open staan zodat er wel eens met veel kabaal een deur dichtwaait. Buren denken dan ongetwijfeld dat we weer eens ruzie hebben en iemand weer zo nodig met de deuren moet slaan. Niet dus.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:Guinevieve schreef op 14 september 2010 @ 15:52:

Ik heb ook herrie-buren. En ik weet wat ze aan het doen zijn: ze zijn Europees recordhouder van de meeste schilderijtjes aan 1 muur.

Dan moet je bij ze naar binnen stormen met zo'n tube lijm, net als in de reclame. En dan de hamer tegen het plafond plakken!!
quote:Cateautje schreef op 14 september 2010 @ 15:57:

[...]

Ja, ik ken dat. Ergens in mijn gebouw woont iemand die van zijn muren een gatenkaas heeft gemaakt met een drilboor. De gaten die ik de afgelopen vijf en half jaar heb horen boren , doet me weleens vrezen dat de muren in kunnen storten, omdat er meer gaatjes dan muren zijn, maar goed, de boel staat nog.Ja die hebben we hier ook. Boorman noemen we hem.
De mensen die ik ken die zoveel lawaai maken hebben een ding gemeen: ze zijn lomp.

Van die mensen die niet normaal een deur/la dicht kunnen doen maar smijten met alles. En je hoort ze altijd rondstampen.

En het ergste is: ze kunnen niet anders. Gewoon een lompe motoriek. Héél vervelend als buur.
Mijn buren hebben plavuizen en geen viltjes onder de stoelen. Ik weet precies wanneer ze aan tafel gaan, van tafel af en noem maar op. Irritant ja, maar het geeft mij wel een soort vrijbrief af en toe ook eens iets te laten vallen of per ongeluk dicht te slaan.
Officieel mag hier op zondag niet geboord worden, alleen in noodgevallen tussen 12.00 uur en 14.00 uur.

Ik vraag me dan ook altijd af wat voor soort noodgeval je dan kunt hebben.

Er is er overigens elke zondag wel iemand met een noodgeval.
Ik denk dat je buren verstoppertje doen
quote:jas schreef op 14 september 2010 @ 16:00:

Officieel mag hier op zondag niet geboord worden, alleen in noodgevallen tussen 12.00 uur en 14.00 uur.

Er is er overigens elke zondag wel iemand met een noodgeval.Nou moet je een man met zijn powertool niet uitvlakken natuurlijk.
quote:jas schreef op 14 september 2010 @ 16:00:

.Als je schoonmoeder op bezoek komt en je moet snel het lelijke bob ross schilderij ophangen dat je ergens in de logeerkamer had gelaten, maar waarvan je hebt gezegd dat het heel mooi hangt boven de eettafel.
Zo had ik een buurvrouw die over mij zat te klagen dat ik de hele dag iedere dag op hakken in huis aan het lopen was.

Ik werkte de hele dag en was vaak pas om half 8/ 8 uur thuis. En dan was het eerste wat ik deed, mijn schoenen uit (overigens nooit hakjes, want ik moest iedere dag rennen voor de aansluiting met de trein).
quote:SeptemberGirl schreef op 14 september 2010 @ 15:58:

[...]

Dan moet je bij ze naar binnen stormen met zo'n tube lijm, net als in de reclame. En dan de hamer tegen het plafond plakken!!Goed plan, super-glue to the rescuteee!!
quote:DeKenau schreef op 14 september 2010 @ 15:59:

De mensen die ik ken die zoveel lawaai maken hebben een ding gemeen: ze zijn lomp.

Van die mensen die niet normaal een deur/la dicht kunnen doen maar smijten met alles. En je hoort ze altijd rondstampen.

En het ergste is: ze kunnen niet anders. Gewoon een lompe motoriek. Héél vervelend als buur.Ik denk dat dat ook voor mijn buren geldt. Tel daarbij op dat ze ook een soort van dwangmatig zijn (deuren MOETEN dicht, de auto MOET altijd op dezelfde plek staan, er mag GEEN onkruid in de tuin) en je hebt het plaatje compleet.

Ik denk dat wij zo'n herriegezin zijn.

Dochter is om 6.00 wakker en gaat dan hard 'zingen'.

Ze zit nu ook in de gil faaaase.

Tegen 7.00 kan ik haar niet meer in de box houden en gaat ze los.

Dan mept ze met de bakjes op de grond, rolt balletjes door de gang, kruipt de poezen achterna.

Dat moet de onderbuurman horen.

Misschien denkt hij ook wel dat we verbouwen.

'S avonds moet ze in bad en dan wordt er ook in een half uurtje honderdduizend keer een deur open en dicht gedaan.

Aan de andere kant; twee jaar geleden met kerst ging dezelfde onderbuurman klussen in huis.

Tja, in een appartement heb je dat soms.
Nou, wij wonen niet eens in een appartement en worden soms al gek van dat gedreun met elke deur. En het zijn echt geen baby's en zo supergehorig is het hier niet hoor, praten/lopen/schreeuwen hoor je nooit, dus dat gooien met de deuren moet wel keihard gaan.
Wij gooien trouwens niet met de deuren, maar door het weer klemmen sommige.

Dat geeft volgens mij ook een hard geluid.
En voordeel voor de herriemakers is natuurlijk dat zij zelf zodoende geen last meer van hun buren hebben.........
quote:americagirl schreef op 14 september 2010 @ 15:42:

Er zijn hier al eens vaker topics over lawaaierige buren voorbij gekomen, maar ik heb er nu dus ook twee.

Op zich een heel net stel, maar ZO luidruchtig.

Ze slaan continu met de deuren...elke deur in huis gaat minstens 2 keer open en dicht in 5 minuten.

En ze zijn elke dag heel vroeg op en beginnen dan met een soort dagelijkse verbouwing van de woonkamer of zo. Echt, op zondag om 7:15 hoor je de ene dreun na de andere.

Dat zoiets een keer gebeurt, oke, maar het is elke dag weer een lawaai en elk weekend weer een halve verbouwing.

....klinkt als schoonmaken
quote:Potjethee schreef op 14 september 2010 @ 16:21:

En voordeel voor de herriemakers is natuurlijk dat zij zelf zodoende geen last meer van hun buren hebben......... Dat had ik ook gedacht, maar mijn bovenburen van destijds hadden zelf heel erg last van de wietlucht van mijn naaste buurvrouw en ook last van hun bovenburen(een zeer groot luidruchtig gezin). Leefgeluiden horen erbij, vind ik, de bovenburen kregen een huilbaby, maar die stoorde me echt niet, want zo'n kind kon daar niets aan doen en de ouders ook niet, maar wat wel stoorde, was dat de ouders tegen elkaar aan het schreeuwen waren en tegen het oudere kind dat om zijn moeder ging roepen als 's nachts de baby aan het huilen was(en je dus ook alle schreeuwgesprekken meekrijgt).
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven