Voordeur gezelliger maken

02-04-2010 10:58 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een saaie voordeur en zou hem vanaf buiten gezien gezelliger willen maken. Ik ben op zoek naar tips hoe ik hem makkelijk (zonder verf en zonder boren voorlopig) kan veranderen.

Hij is wit met ramen eromheen die naar beneden toe doorlopen. Voor de ene kant van de ramen hangt het gordijn als hij open geschoven is. Aan de andere kant niks. Links van de voordeur is een bloemperkje met lavendel en een andere plant die nu niet bloeien, maar geen ruimte voor andere planten.

Ik heb gedacht aan een kralenketting voor het raam zonder gordijn, maar kan geen kralen vinden in de winkel en ben bang dat die bij de eerste keer open doen al in de war raken.

Ik ben benieuwd of jullie een idee hebben.

Alvast bedankt!

Lisa
Je kunt uit een strook plakfolie de namen van jou en je huisgenoten snijden, en op het raam plakken. Staat wel strak, maar kan als je het netjes doet heel mooi zijn.
Ik snap het probleem met de kralen niet helemaal, maar ik vind het folie-idee toch leuker.

Als je niet zo'n vaste hand hebt, kun je een kant en klare (raam/muur/tegel)sticker nemen.
Plakfolie vind ik wel een goed plan. Ik zou vooral graag meer kleur hebben. Is dat ook in andere kleuren dan "matglas"? En waar koop je zoiets?

Wat begrijp je niet van mijn kralenprobleem, irrab? Ik heb naar kralen gezocht in speelgoedwinkels, maar daar heb je alleen van die plastic strijkkralen, die zijn heel klein. Ik denk dat dat saai zou worden. Plus, als je 10 draden met kralen zou vullen en je hangt ze naast elkaar op, en ik doe de voordeur open, waaien ze zo naar buiten... Haal ze dan nog maar eens uit elkaar....
http://www.apartdesign.nl ... O62pa7c56ACFSJl4wod7WRdEw

Ik heb deze, vind ze erg leuk.
Van die kralen zou ik helemaal gek worden trouwens.

Ik heb ook ooit plakfolie gezien bij Praxis, met een soort bloemenmotieg in 1 kleur, vond ik ook erg decoratief zonder dat het er te rommelig uitziet.

Je kunt ook een mooie bloembak/pot neerzetten met iets kleurigs, nu heb je leuke voorjaarsbloeiers, en van de zomer weer wat perkgoed erin, of combineren met een vaste plant of buxus.
quote:Lisa_bij_Viva schreef op 02 april 2010 @ 11:33:

Plakfolie vind ik wel een goed plan. Ik zou vooral graag meer kleur hebben. Is dat ook in andere kleuren dan "matglas"? En waar koop je zoiets?

Wat begrijp je niet van mijn kralenprobleem, irrab? Ik heb naar kralen gezocht in speelgoedwinkels, maar daar heb je alleen van die plastic strijkkralen, die zijn heel klein. Ik denk dat dat saai zou worden. Plus, als je 10 draden met kralen zou vullen en je hangt ze naast elkaar op, en ik doe de voordeur open, waaien ze zo naar buiten... Haal ze dan nog maar eens uit elkaar....O, op zo'n manier. Ik zag zwaardere kralen voor me. In een soort jaren 70 macrame ofzo (laat maar, vrijdag) Lijkt mij inderdaad heel irritant.
Die bloemenstickers vind ik leuk! Ze zijn helaas net iets te breed voor het raam (sticker is 30 cm, raam tussen de 20 en 25 cm). Ik ga verder zoeken in die richting. Ik vind een sticker toch wel erg makkelijk.

Ruimte voor een bloempot of -bak is er binnen of buiten niet. Dat is meer wachten tot de lavendel en de plant waarvan ik de naam niet weet weer gaan bloeien. Ik dacht wel aan een hanging basket of het schilderen van de voordeur, maar die oplossingen kosten meer tijd en ben ik zelf niet zo handig mee.
Ik vind hem al gezellig genoeg klinken, raampje, gordijnen, bloemenperkje.

Mijn deur is alleen maar wit.
Misschien helpt het ook als ik een keer de ramen zeem...
hihi, dat ook ja. En een leuk naambordje, heb je dat al?
Heb ik inderdaad ook nog niet, moet er toch maar eens van komen!
quote:Lisa_bij_Viva schreef op 02 april 2010 @ 11:55:

Die bloemenstickers vind ik leuk! Ze zijn helaas net iets te breed voor het raam (sticker is 30 cm, raam tussen de 20 en 25 cm). Ik ga verder zoeken in die richting. Ik vind een sticker toch wel erg makkelijk.

Ruimte voor een bloempot of -bak is er binnen of buiten niet. Dat is meer wachten tot de lavendel en de plant waarvan ik de naam niet weet weer gaan bloeien. Ik dacht wel aan een hanging basket of het schilderen van de voordeur, maar die oplossingen kosten meer tijd en ben ik zelf niet zo handig mee.Ik denk dat het niet eens stom is al je van zo'n sticker een stukje afhaalt aan beide kanten. (Heb net even voor de voordeur gelegen om eens de mogelijkheden te bestuderen)
quote:nogeensdan schreef op 02 april 2010 @ 18:00:

[...]

Ik denk dat het niet eens stom is al je van zo'n sticker een stukje afhaalt aan beide kanten. (Heb net even voor de voordeur gelegen om eens de mogelijkheden te bestuderen)Ik zag je antwoord nu pas... Bedankt dat je het even bestudeerd hebt! Ik ga eerst de ramen zemen, dan eens kijken of er een sticker is met boeket waar het niet zo gek is om een stukje af te halen. Ook uitgeknipte namen vind ik leuk, ik ben alleen nog op zoek naar raamsticker om in te knippen (en een leuk lettertype natuurlijk). Bedankt voor alle tips iedereen!
Lisa, je kunt de flat flowers ook in kleinere maat krijgen:

flat flowers kaarten
...
Bij het tabblad verkoop staan ook internetadressen waar je ze kan bestellen. de kaarten zijn ongeveer 15 x 15.
...
Jaah, die kaarten! Slim!!
Dat is het! Bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven