Voorstrijkmiddel verf

24-03-2016 22:42 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Misschien een stomme vraag. Ik wil mijn woonkamer voorstrijken om later te gaan verfen/schilderen. Maak het wat uit hoe lang de voorstrijk er al op zit, stel ik doe het morgen op de muur en ik verf het volgende week pas. Of maakt dat helemaal niet uit?

Bedankt alvast.
voorstrijk? bedoel je grondverf?
Alabastine voorstrijk heb ik
Nee hoor, maakt niet uit. Het moet er minimaal een tijd opzitten, maar dat is ruim korter dan een week.
waarom heb je dat? wat zit er nu op de muur? is het een onbehandelde muur?
Maakt inderdaad niet uit. Als het maar minimaal 6 uur gedroogd is.

Succes
Oke bedankt!

@sabbaticalmeds, we hebben het huis laten stucen dus ja onbehandeld en het werd mij aangeraden om de muren eerst te behandelen met voorstrijk
wel goed laten drogen en licht opschuren
Oke, gaat goedkomen bedankt! Ik kan aan de slag
Heb je wel de gestucte muren al goed laten drogen ?

Een week of 2 drogen mag zeker wel alvorens je verder gaat met bewerken.
Niet geschoten is altijd mis
Ja de muren zijn goed gedroogd 3 weken geleden gestuct
I.p.v. voorstrijk kan je ook (verdunde) muurverf gebruiken. Dan zit je in ieder geval al richting de uiteindelijke kleur.
quote:viva1966 schreef op 25 maart 2016 @ 19:13:

I.p.v. voorstrijk kan je ook (verdunde) muurverf gebruiken. Dan zit je in ieder geval al richting de uiteindelijke kleur.nee dat is alleen bij grondverf zo. Voorstrijk legt een laagje over de pas gestucte muur die ervoor zorgt dat de verf hecht. Anders bladdert je verflaag over een jaar van je stuclaag af. Grondverf kun je wel vervangen met verdunde muurverf. Grondverf zorgt ervoor dat je dure muurverf niet laag na laag in je muur trekt en je er niets van ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven