Vraag afzuigkap

17-04-2013 12:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voorheen was de afzuigkap die ik heb verbonden naar buiten toe, maar dat kan nu niet meer vanwege nieuw geplaatste ramen e.d. Ik denk dat ik het hele systeem moet vervangen, maar heb er geen verstand van. Kan iemand me vertellen wat een oplossing kan zijn om zonder naar buiten te moeten leiden toch een goed afzuigsysteem te hebben?

Hoor het graag!
Hij moet toch wel echt naar buiten toe, misschien een afvoer via de muur laten plaatsen?
Ik heb begrepen dat er nog een andere manier is als luchtafvoer in de keuken, namelijk middels recirculatie. Hiervoor hoeft geen gat naar buiten te worden gemaakt. Ik kan het wel doen, afvoer laten maken in nieuwe raam, maar heb geen idee of dat een omslachtige ingreep is en wat kosten daarvan zijn.
Oke, dat weet ik inderdaad niet. Maar je kunt toch een gat in je muur naar buiten laten maken? Dat hebben wij.
Je kan ook kiezen voor een afzuigkap met koolstoffilter, die gaat niet naar buiten toe. Maar die werken niet zo goed als de normale afzuigkappen.
Ik heb geen muur naar buiten, alleen ramen. Dus dan zou daarin een opening moeten worden gemaakt.
Als er een mogelijkheid is zou ik kijken of ik de bestaande afzuigkap kan behouden en een doorgang naar buiten (via raam of muur) kan laten maken.

Het alternatief is een idd een circulatiekap. Deze filtert wel de luchtjes maar het vocht voert hij niet af, en blaast de gefilterde lucht dus weer de ruimte in.

Kosten heb je toch, of gat in raam of nieuwe circulatie kap. Ik zou het wel weten.
veel afzuigkappen kan je gewoon omstellen van naar buiten of recirculatie, kijk daar even naar.
Ik zou, als je er zo weinig verstand van hebt, zeker niet zelf aan gaan sleutelen, en er een deskundige bij halen.
Computer says nooooo
Als je de afzuigkap open maakt en er zitten klemmetjes in waar je een koolstoffilter onder kan vastzetten kan hij zonder afvoer naar buiten werken,maar stel je daar niet teveel van voor.

Als het raam open kan waardoor de afvoer voorheen liep zou ik de losse slang tijdelijk naar buiten hangen als je sterk ruikend eten kookt.

Kan dat niet zou ik ervoor kiezen om een afvoer aan te laten leggen.
Je kan er inderdaad voor kiezen om er een los koolstoffilter in te plaatsen. Koolstoffilters kan je kopen bij de Handyman of electronicawinkel zoals Expert.

Recirculatie werkt echter minder goed dan een afzuigkap met een slang naar buiten. Je zou voor de zekerheid contact kunnen opnemen met de fabrikant van je afzuigkap. Zij kunnen aan de hand van het typenummer precies vertellen wat je dient te doen om je afzuigkap om te bouwen.
Bedankt voor het delen van jullie kennis en adviezen. Ik ga eens even verder onderzoek doen en de boel binnenkort laten herstellen. (toch naar buiten denk ik, want dat is het meest effectief)
quote:Philein schreef op 17 april 2013 @ 12:50:

Ik heb begrepen dat er nog een andere manier is als luchtafvoer in de keuken, namelijk middels recirculatie. Hiervoor hoeft geen gat naar buiten te worden gemaakt. Ik kan het wel doen, afvoer laten maken in nieuwe raam, maar heb geen idee of dat een omslachtige ingreep is en wat kosten daarvan zijn.Vraag een offerte op. Ze kunnen makkelijk een gat in dubbelglas maken hoor. Heb ik ooit ook laten doen voor een kattenluik
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven