Vraag over gordijnen

05-04-2017 20:50 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe hoog boven de grond moeten deze hangen? Ik heb ze op maat laten maken, maar ik vind ze eigenlijk te kort geworden ze hangen ongeveer 4 cm boven de vloer... Wat is normaal? En zouden ze nog wat uithangen?

Als ik de stof strak op de grond leg en opmeet of hangend strak trek is het de opgegeven lengte (dan zou het dus 2cm boven de vloer vallen), maar als ik het gewoon laat hangen valt het dus korter..

Wat is volgens jullie normaal?
Hmmm een koof is inderdaad ook nog een idee!

Verlaagde rails zou in woonkamer prima kunnen maar dit is voor de slaapkamer en dan kont er dus alsnog licht doorheen...
Zitten er nog kreukels in misschien?

Dan zou je met een stroomstrijkijzer erlangs kunnen gaan om ze gladder te maken
quote:karzou schreef op 05 april 2017 @ 21:49:

Ja shit zeg ik denk ook niet dat ze verder zakken.... dan eventueel maar naar de Turkse kleermaker om ze te laten vermaken.. .

Wacht toch maar even, zelfs een paar weken.

Misschien zakken ze nog uit, misschien wen je eraan, misschien bedenk je een andere oplossing.

Van vermaken worden ze zelden mooier, die vouw van de vorige omslag blijf je zien vrees ik.

Met wachten verlies je niets, met het snel en impulsief te willen oplossen mogelijk wel.

Bel de winkel eens om advies.
Moet toch wel max 2 cm zijn, want met het wassen gaan die evt nog wat krimpen op termijn, afhankelijk van type stof ?
quote:Pluisi schreef op 05 april 2017 @ 21:40:

Als je zelf gemeten hebt heb je daar geen garantie op.Maar als je gordijnen bestelt van 2m en ze zijn maar 1.95m zou ik echt wel terug gaan hoor. Heb je het gordijn al gemeten TO?
Ik vind dat lange gordijnen enigszins moeten slepen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:chocolol schreef op 05 april 2017 @ 22:32:

[...]

Maar als je gordijnen bestelt van 2m en ze zijn maar 1.95m zou ik echt wel terug gaan hoor. Heb je het gordijn al gemeten TO?Ja en als ik de stof strak trek zijn ze de goeie lengte maar als ik ze gewoon laat hangen dan zijn ze dus wat korter..
Ik zou ook denken (zoals iemand al opperde) aan loodkoord in de zoom.

Of een beetje vochtig maken met stoomstrijkijzer (of plantenspuit) en dan het gordijn wat oprekken.

Is de zoom aan de zijkant makkelijk open te tornen?

Dan zou je in de zoom een vrij zware ijzeren pijp (type verwarmingsbuis) als gewicht kunnen hangen om het oprekproces wat te versnellen. Of een dunne lat (overgebleven plint?) waar je aan allebei de zijkanten (die uit de zoom steken) iets zwaars hangt?

(of zo'n plasic elektriciteitspijp die je vult met zand + tape aan de uiteinden)
Nou jullie komen in ieder geval met creatieve ideeën! Thanks ladies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven