vraag over vaatwasser Bauknecht

25-02-2010 10:44 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik in de goede categorie zit, maar ik kon niets toepasselijks vinden...

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe vaatwasser. Dit is de Bauknecht GSXP 7527, sensor +

In de gebruiksaanwijzing staat helemaal niets over wat die "sensor +" nu inhoudt. Het bedrijf wat hem geleverd/geïnstalleerd heeft, vertelde alleen dat hij het programma aanpast aan de vuile vaat. Op internet kan ik er verder niets over vinden. Misschien wel als ik zelf kontakt opneem met Bauknecht, maar ik dacht: "Misschien zijn er hier ook mensen met dezelfde vaatwasser, ervaringsdeskundigen dus???"
Nee geen idee, mijn ervaring is dat apparatuur van Bauknecht de 5 jaar niet haalt, kun je er vast rekening mee houden in je begroting.

Verder heeft Bauknecht een servicenummer daar zou ik even naar toe bellen voor je vraag.
Wat die sensor betreft: Ik denk dat hij niet de vuilheid meet van de vaat, maar van het water in de wascyclus. Wij hebben hier een Siemens met aqua-sensor- en stop.

De sensor meet de “vuilheid” van het water en ververst het water pas als dit nodig is. Dit scheelt aanzienlijk in het waterverbruik bij een cyclus..

Aqua-stop: Als de waterslang losspringt stopt de watertoevoer onmiddellijk.
quote:MMP schreef op 25 februari 2010 @ 11:26:

Nee geen idee, mijn ervaring is dat apparatuur van Bauknecht de 5 jaar niet haalt, kun je er vast rekening mee houden in je begroting.

Ligt dat niet aan de intensiteit van het gebruik van de machine?

Als je elke dag een vaat draait, of één keer per 2 dagen...dan scheelt dat natuurlijk hè?
quote:Xander68 schreef op 25 februari 2010 @ 12:21:

Wat die sensor betreft: Ik denk dat hij niet de vuilheid meet van de vaat, maar van het water in de wascyclus. Wij hebben hier een Siemens met aqua-sensor- en stop.

De sensor meet de “vuilheid” van het water en ververst het water pas als dit nodig is. Dit scheelt aanzienlijk in het waterverbruik bij een cyclus..

.

Aha, dát zou het kunnen zijn. Bedankt!

MMP: ik heb eerder heel goede ervaringen met Bauknecht, apparaten die wel heel wat meer dan 5 jaren meegaan. Hopelijk nu weer!
verplaatst naar thuis
quote:MMP schreef op 25 februari 2010 @ 11:26:

Verder heeft Bauknecht een servicenummer daar zou ik even naar toe bellen voor je vraag.

Ach, onze bauknecht is 18 jaar oud. Het wisselt nogal, denk ik. Zoals bij de meeste 'normale' merken.

Verder heeft mijn vaatwasser die optie nog niet. Daar issie te oud voor. Geen antwoord dus van mij. Sorry TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven