Vraag vaatwasser

03-07-2020 10:47 18 berichten
Hoi,
Onze vaatwasser is gok ik, 3 jaar oud.
De laatste weken zit er op de glazen aan de buitenkant een soort doorzichtig spul, wat plakt.
Wat we al zelf geprobeerd hebben: alle sproeiers schoongemaakt, zo 'n reinigingsblokje er in, alle soorten vaatwasblokjes ( denk ik) het afvoerputje schoon, de randen van de vaatwasser schoongemaakt. Alle programma's geprobeerd.
Iemand nog een idee?
Alle reacties Link kopieren
Als je de vaatwasser meteen opent nadat een heet programma klaar is, is de inhoud dan ook gloeiend heet?

Het klinkt alsof het vaatwastablet niet goed kan oplossen/wegspoelen waardoor er een laagje achter blijft.
Poeder gaan gebruiken. Mijn vaatwasser was naar de gallemiezen door slecht oplossende blokjes en zogenaamd oplosbare folie. Uiteindelijk vaatwasser moeten vervangen na 3 nutteloze reparaties. Wat jij beschrijft, zo begon het. Het is wrs die folie die aan je glazen plakt.

Mijn motor was uiteindelijk (minder krachtig) stuk en de rubbers weggesmolten waardoor niets optimaal meer werkte.

Schoonmaakblokjes/flesjes maakte het erger. Hopelijk is de jouwe te redden door over te gaan op poeder. :)
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ik zou de vaatwasser leeg laten draaien met een fles azijn erin. Halverwege even een uurtje stilzetten. Dat doe ik zo eens per half jaar ook de wasmachine trouwens. Met die speciale schoonmaakspullen heb ik ook geen goede ervaring. Mijn vaatwasser is een jaar of 4 oud en of ik blokjes of poeder gebruik: alles komt er schoon uit.
Arnica25 schreef:
03-07-2020 11:14
Ik zou de vaatwasser leeg laten draaien met een fles azijn erin. Halverwege even een uurtje stilzetten. Dat doe ik zo eens per half jaar ook de wasmachine trouwens. Met die speciale schoonmaakspullen heb ik ook geen goede ervaring. Mijn vaatwasser is een jaar of 4 oud en of ik blokjes of poeder gebruik: alles komt er schoon uit.

ik doet dit meestal met soda. Onze vaatwasser was al oud toen we hier gingen wonen 15 jaar geleden. Werkt nog steeds.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je moet volgens mij gewoon je glansspoelmiddel bijvullen.
Als ik het probleem heb dat jij beschrijft, is het daarmee opgelost.
-jolijn- schreef:
03-07-2020 11:32
Je moet volgens mij gewoon je glansspoelmiddel bijvullen.
Als ik het probleem heb dat jij beschrijft, is het daarmee opgelost.
Nee dat is bijgevuld
LunchLover schreef:
03-07-2020 10:59
Poeder gaan gebruiken. Mijn vaatwasser was naar de gallemiezen door slecht oplossende blokjes en zogenaamd oplosbare folie. Uiteindelijk vaatwasser moeten vervangen na 3 nutteloze reparaties. Wat jij beschrijft, zo begon het. Het is wrs die folie die aan je glazen plakt.

Mijn motor was uiteindelijk (minder krachtig) stuk en de rubbers weggesmolten waardoor niets optimaal meer werkte.

Schoonmaakblokjes/flesjes maakte het erger. Hopelijk is de jouwe te redden door over te gaan op poeder. :)
Kan ik dat in de supermarkt kopen?
_melon schreef:
03-07-2020 10:50
Als je de vaatwasser meteen opent nadat een heet programma klaar is, is de inhoud dan ook gloeiend heet?

Het klinkt alsof het vaatwastablet niet goed kan oplossen/wegspoelen waardoor er een laagje achter blijft.
Ja heel heet.
Het klinkt alsof de oplosbare folie van de vaatwastablet niet goed oplost.
Daar had ik ook regelmatig last van. Ik haal tegenwoordig het folie van mijn tabletten af en nu is alles weer zoals het moet zijn.
pipootje schreef:
03-07-2020 11:51
Kan ik dat in de supermarkt kopen?

Ja van Sun of een huismerk. Zit in grote 3 kg pakken met handig schenkdop. Zo makkelijk dat ik me nu afvraag wat ik zo "fijn" vond aan die tabletten. Stuk goedkoper ook, zelfs goedkoper dan de Lidl tabletten. Met zo'n pak doe ik ongeveer 3 mnd. Kost 7 a 9 euro. (AH en Jumbo hebben het iig)
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Yasha schreef:
03-07-2020 11:57
Het klinkt alsof de oplosbare folie van de vaatwastablet niet goed oplost.
Daar had ik ook regelmatig last van. Ik haal tegenwoordig het folie van mijn tabletten af en nu is alles weer zoals het moet zijn.
Ja dat dacht ik ook. Ik zocht tabletten zonder folie maar die zie ik niet meer?
Ik gebruik ook poeder en vind het fijn werken. Ik schenk het in een opbergvak en heb een doseerschepje. Zo gebruik ik nooit teveel en het maakt goed schoon

Wat is er mis met die speciale schoonmaakmiddelen trouwens?
Sun poeder is regelmatig 1+1 gratis. Kun je zelf doseren en ik doe er dan vooral zo min mogelijk in. Goed en goedkoop. Ah heeft het zeker weten.
Ik gebruik deze, zit ook geen 'rommel' in:

Afbeelding
pipootje schreef:
03-07-2020 12:01
Die kan ik dus ook nergens meer vinden.
Ik ga denk ik ook maar eens zoeken naar los poeder, want ik wist niet eens dat dat bestaat.
En anders blijf ik toch het folie maar van het tablet afpeuteren.
Lady_Day schreef:
03-07-2020 12:15
Ik gebruik deze, zit ook geen 'rommel' in:

Afbeelding
Oh wat gaaf
pipootje schreef:
03-07-2020 12:01
Ik gebruik ook wel eens tabletten en dan haal ik de folie er gewoon af. Zoveel werk is dat niet. En ik breek dan het blokje doormidden en gebruik maar een halve. De vaat wordt net zo schoon en het kost maar de helft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven