Vraagje woningnet Utrecht

25-09-2012 15:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Mijn relatie is beeindigd. 2,5 jaar geleden ben ik met mijn toenmalige vriend gaan samenwonen. We staan samen op het huurcontract, ik ben medehuurder.

Ik ben nu op zoek naar een woning via woningnet, regio Utrecht. Mijn inschrijftijd is niet komen te vervallen toen we gingen samenwonen. Ik vraag me nu alleen af of dit wel klopt. Ik durf niet te bellen, omdat ik geen slapende honden wakker wil maken. Op de website van woningnet regio Utrecht kan ik het antwoord niet vinden.

Wie heeft er een antwoord op mijn vraag?

Thnx!!!
Je inschrijftijd komt toch ook niet te vervallen als je gaat samenwonen? Wij hebben een huis gekocht, maar ik sta ook nog gewoon ingeschreven bij woningnet. Volgens mij kan dat gewoon.
Het huis waar we hebben samengewoond is ook via woningnet geweest, vandaar mijn vraag.
Ik zou gewoon bellen. Je hoeft je naam toch niet te noemen? Je zegt gewoon "dag met Missy, ik heb een vraag". Slapende honden wakker gebeurt niet; dit soort vragen krijgen ze aan de lopende band.
Hier idem als Mayfly.,.

Stond ingeschreven bij Woningnet.Intussen huis gekocht samenwonen en weer uit elkaar.Inschrijvingsduur bij Woningnet liep gewoon door.Maar ik vermoed dat jij twijfelt omdat je als medehuurder stond ingeschreven?Ik vermoed dat je inschrijvingsduur gewoon doorloopt.Reden:jij hebt uiteindelijk geen andere woning geaccepteerd (dan vervalt vaak je inschrijving).Maar hebt je alleen als medehuurder ingeschreven.

Maar 100% zeker weet ik dit ook niet,helaas.
Hey Lord,don't ask me questions
Dit staat op de site:

U wordt uitgeschreven wanneer:

• u een sociale huurwoning accepteert via WoningNet of één van de woningcorporaties;

• u de inschrijfkosten niet betaalt;

• u de verlengingskosten niet betaalt;

• u een snelzoekwoning weigert of door de corporatie hiervoor wordt afgewezen;

• u uw inschrijving op eigen verzoek laat vervallen;

• naar u verzonden post onbestelbaar retour komt.

Denk dat het idd is zoals Robin zegt, omdat jij geen andere woning hebt geaccepteerd. En idd anders gewoon even bellen!
Kan je nog inloggen? Dan sta je nog gewoon ingeschreven en kun je dus op een woning reageren. Zo simpel is het eigenlijk.

En ook al had je eigenlijk uitgeschreven moeten worden, zolang jij geld hebt betaald voor je inschrijving, kunnen nu niet zomaar omdat jij belt je alsnog uitschrijven.
quote:miss1 schreef op 25 september 2012 @ 16:25:

Het huis waar we hebben samengewoond is ook via woningnet geweest, vandaar mijn vraag.Dan zijn officieel je punten vervallen, ben ik bang.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 25 september 2012 @ 17:31:

[...]

Dan zijn officieel je punten vervallen, ben ik bang.Zie OP, TO schrijft zelf dat haar inschrijftijd niet is vervallen. Nu weet ik niet waar ze dat uit afleidt, vandaar mijn vraag of ze recent nog betaald heeft en nog kan inloggen bij Woningnet. Dit gaat wel vaker mis bij Woningnet, met medehuurders en wachttijd die hoort te vervallen.
Gefeliciteerd, je bent doorstromer. Je huurt een zelfstandige woning. Niet je inschrijftijd maar je woonduur geldt nu.
Op de site van woningnet staat wel wat info bij veelegstelde vragen:

Blijft mijn inschrijving geldig na het accepteren van een huurwoning?

Nee. Na acceptatie van een huurwoning wordt uw registratie uitgeschreven. Daarmee komt ook de door u opgebouwde wachttijd te vervallen. U kunt zich vervolgens opnieuw inschrijven bij WoningNet, waarbij de inschrijfdatum uw nieuwe wachttijd is.

Bij een verhuizing naar een woning via WoningNet vervalt uw inschrijving. U moet zich eventueel opnieuw inschrijven, uw inschrijfdatum is dan uw wachttijd.

Ik sta als medeaanvrager op een inschrijving, kan ik een eigen inschrijving krijgen?

Het is niet mogelijk om als medeaanvrager en als hoofdaanvrager ingeschreven te staan.

Een medeaanvrager kan een eigen inschrijving aanvragen door middel van een splitsing van de inschrijving. Een splitsing betekent dat de medeaanvrager van de inschrijving wordt afgehaald en een eigen inschrijfnummer aanvraagt. De wachttijd op de nieuwe inschrijving is de datum van bijschrijven op de inschrijving van de hoofdaanvrager. Een splitsing kan niet plaatsvinden op het moment dat u een woningaanbieding heeft.

Bij een splitsing na samenvoeging krijgt de medeaanvrager de wachttijd terug van het oude inschrijfnummer. Bent u woonachtig in een corporatiewoning, dan kan slechts op 1 registratie gebruik gemaakt worden van de woonduur.

Het is niet mogelijk tegelijkertijd op twee inschrijvingen te staan.

Het is ook niet mogelijk te splitsen op het moment dat u eenwoningaanbieding

Maar ik vind het in jouw geval niet héél duidelijk. Het lijkt mij dat je ze best kunt bellen voor informatie. Je kunt de vraag in het algemeen stellen, maar het lijkt me ook dat je sowieso geen slapende honden wakker maakt? Overigens: met 2,5 jaar inschrijftijd begin je in Utrecht niet heel veel... is mss. toch raadzaam om ook naar andere manieren te kijken om aan (tijdelijke) huisvesting te komen...
Ik ben mijn inschrijving wel verloren toen ik een huis van Woningnet accepteerde. Ik heb mij daarna gewoon weer opnieuw moeten inschrijven en ik ga mogelijk verhuizen naar een andere woning niet van Woningnet en dan behoud ik hem volgens mij wel.

Met 2,5 jaar inschrijf tijd kan je wel een woning krijgen, maar dan zit je wel echt in de 'slechte' buurt waar dus niemand anders wil wonen. Ik had met 7 jaar inschrijving het allerkleinste huisje wat er was en dan ook alleen maar omdat er niet bij stond dat er een extra kamertje bij zat en een balkon waardoor veel mensen niet gereageerd hebben.
quote:aumentar schreef op 25 september 2012 @ 21:07:

Gefeliciteerd, je bent doorstromer. Je huurt een zelfstandige woning. Niet je inschrijftijd maar je woonduur geldt nu.

Niet waar! Je woonduur geldt alleen als er bij verhuizing niemand achterblijft in de woning... Dus als TO en ex samen zouden verhuizen zou de woonduur meetellen, maar omdat TO nu alleen verhuist geldt haar inschrijftijd.

Sinds een paar jaar geldt de regel dat je inschrijving alleen komt te vervallen als je en woning gaat bewonen die je via WoningNet is aangeboden. In alle andere gevallen (kopen van een woning, huren van een particulier, huren van een vrije sectorwoning of intrekken bij partner in huurwoning die is verkregen via WoningNet).)behoud je je inschrijftijd.
Bedankt voor alle reacties!

Ik ga er maar vanuit dat mijn inschrijftijd juist is. Mocht dit toch niet zo zijn, dan moet ik nog even een hartig woordje met mijn ex gaan spreken. (Hij huis uit en ik daar blijven wonen, hij kan een huis kopen, ik niet).
anoniem_159114 wijzigde dit bericht op 26-09-2012 14:48
Reden: *
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven