Vreemde kat in huis...
donderdag 24 maart 2011 om 22:14
Wij hebben twee katten. Ze kunnen dag en nacht naar buiten door een kattenluikje. Risico is dan natuurlijk dat andere katten naar binnen kunnen, maar daar hadden we nooit last van. Tot nu dan...
Dagelijks komt er een vreemde kat in huis, eet het voer van onze katten, gaat overal en nergens liggen slapen en als ergste: sproeit overal! Onze katten zijn van slag (en dat waren ze al omdat ik net bevallen ben).
Ik kom de kat vaak tegen, hij loopt luidkeels overal te miauwen, vecht met onze en andere katten.
Buren hebben er ook last van, maar niemand weet van wie de kat is.
Heeft iemand tips wat we kunnen doen?
Dagelijks komt er een vreemde kat in huis, eet het voer van onze katten, gaat overal en nergens liggen slapen en als ergste: sproeit overal! Onze katten zijn van slag (en dat waren ze al omdat ik net bevallen ben).
Ik kom de kat vaak tegen, hij loopt luidkeels overal te miauwen, vecht met onze en andere katten.
Buren hebben er ook last van, maar niemand weet van wie de kat is.
Heeft iemand tips wat we kunnen doen?
donderdag 24 maart 2011 om 22:18
donderdag 24 maart 2011 om 22:18
quote:Haley schreef op 24 maart 2011 @ 22:17:
Kom je hem in huis tegen? En wat doe je dan? Als je hem 3x met veel herrie, schreeuwen, handenklappen en een bak water over zn kop wegjaagt, dan zal hij toch wel wegblijven?Die deuzige die bij mij binnen kwam niet hoor! Hardleers, en dommer dan het achtereind van een varken.
Kom je hem in huis tegen? En wat doe je dan? Als je hem 3x met veel herrie, schreeuwen, handenklappen en een bak water over zn kop wegjaagt, dan zal hij toch wel wegblijven?Die deuzige die bij mij binnen kwam niet hoor! Hardleers, en dommer dan het achtereind van een varken.
donderdag 24 maart 2011 om 22:24
Kattenluikje met magneet werkt als een trein... mits niet de buren óók zo'n ding hebben, dan staan de buurkatten namelijk nog in je huis.
Kattenluik met chip kost wat, maar geen vreemde kat die hier ooit nog naar binnen is gekomen. Ze zijn wel snoeihard met hun kop tegen het dichte luikje geklapt, dat wel.
Kattenluik met chip kost wat, maar geen vreemde kat die hier ooit nog naar binnen is gekomen. Ze zijn wel snoeihard met hun kop tegen het dichte luikje geklapt, dat wel.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
donderdag 24 maart 2011 om 22:24
Ik zie trouwens net hoe duur die luikjes met chip zijn. Dat kunnen we eigenlijk niet zo goed missen. Als het echt niet anders kan ok, maar msschien zijn er nog andere oplossingen?
Edit: zie dat die met magneten minder kosten. Nu nog onze ene kat een halsband om
zien te krijgen zonder dat ze hysterisch wordt:-(
Edit: zie dat die met magneten minder kosten. Nu nog onze ene kat een halsband om
donderdag 24 maart 2011 om 23:19
quote:Punkiedunkie schreef op 24 maart 2011 @ 22:24:
Ik zie trouwens net hoe duur die luikjes met chip zijn. Dat kunnen we eigenlijk niet zo goed missen. Als het echt niet anders kan ok, maar msschien zijn er nog andere oplossingen?
Ik zou er toch voor sparen, voor die met chip.
Heb em ook, en kan niet meer zonder! De buren hebben er eentje met magneet, maar 1 poes raakt steeds de halsband kwijt.
Het iedere keer aanschaffen van een nieuw bandje en magneet kost dan ook wel wat.
Ik heb deze:
http://www.zooplus.nl/sho ... attenluik/petporte/145880
Ik zou er toch voor sparen, voor die met chip.
Heb em ook, en kan niet meer zonder! De buren hebben er eentje met magneet, maar 1 poes raakt steeds de halsband kwijt.
Het iedere keer aanschaffen van een nieuw bandje en magneet kost dan ook wel wat.
Ik heb deze:
http://www.zooplus.nl/sho ... attenluik/petporte/145880
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 25 maart 2011 om 04:44
Ik zou de kat naar het asiel brengen en daar je verhaal uitleggen.
Mocht de eigenaar hem dan ophalen weten ze ook waarom hij daar zit. Ik zou geen risico nemen met een mogelijke zwerfkat als je zo'n kleintje in huis hebt. Je laat je kindje da wel niet alleen maar het is ook gewoon vies zo'n vreemde sproeiende kat in huis.
Mocht de eigenaar hem dan ophalen weten ze ook waarom hij daar zit. Ik zou geen risico nemen met een mogelijke zwerfkat als je zo'n kleintje in huis hebt. Je laat je kindje da wel niet alleen maar het is ook gewoon vies zo'n vreemde sproeiende kat in huis.
vrijdag 25 maart 2011 om 05:24
Ik zou even overleggen met Amivedi. Sommige zwerfkatten moet je ook letterlijk met handschoentjes aanpakken omdat ze zo verwilderd zijn. Vertel hun het verhaal. Ze werken oa samen met de dierenbescherming. Als het een wilde kat is wordt deze na het vangen gesteriliseerd en dan weer uitgezet.
Als het wel een huiskat is vinden ze wel weer een plekje voor hem.
Als het wel een huiskat is vinden ze wel weer een plekje voor hem.