Vreselijk dilemma met kat - herkenbaar?

17-01-2009 22:11 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, dit klinkt misschien een beetje raar. Onze kat miauwt. Heel veel (zeg maar constant) en heel erg luid. Hij heeft dit altijd gedaan (hij is gecastreerd dus daar ligt het niet aan). Hij miauwt als hij blij is, boos is, bang is, hongerig is, te veel gegeten heeft, naar buiten wil, naar binnen wil, of gewoon als de kleur van zijn nagels hem niet aanstaat... Nu hebben we voorheen altijd heel ruim gewoond en hij had daar een heel eigen deel van het huis waar hij binnen en buiten kon wanneer hij maar wilde. Daar miauwde hij ook al heeeeeel veel en werden we lichtelijk gek. We hebben toen allerlei dingen geprobeerd, je kunt het niet opnoemen of we hebben het geprobeerd. Nu, twee kindjes verder en een klein rijtjeshuis, zijn we aan het eind van ons latijn. Ik ben al bij de dierenartsen geweest omdat de enig oplossing lijkt te zijn dat ze iets aan het miauwen doen, maar dat weigeren ze dus. Probleem is dat het nu dus problemen veroorzaakt met de kinderen (jongste is helemaal over de zeik als hij begint te miauwen en ze worden er steeds wakker van) en man en ik voelen ons de hele dag boos over de poes. Zelfs de buren, die toch echte dierenvrienden zijn, hebben zich beklaagd over de poes en voorzichtig gevraagd of inslapen niet beter zou zijn (en dan heb ik het nog niet over de suggesties van andere mensen). Nu weet ik dat het verboden is om iets aan de stembanden te doen van de poes en eerlijk gezegd denk ik ook niet dat iemand een andere oplossing aan kan dragen, maar hoop dat er iemand reageert die hetzelfde probleem heeft. Op het moment is het enige wat de dierenartsen in de buurt ons voorstelden om hem in te laten slapen.
Een kat in laten slapen vanwege miauwen? zo zout heb ik het nog nooit gegeten
pfff, ik hou mijn hart vast als de kinderen in hun kletsfase komen
Blijkbaar heb je niet alles goed gelezen Meds...