Vreselijk dilemma met kat - herkenbaar?

17-01-2009 22:11 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, dit klinkt misschien een beetje raar. Onze kat miauwt. Heel veel (zeg maar constant) en heel erg luid. Hij heeft dit altijd gedaan (hij is gecastreerd dus daar ligt het niet aan). Hij miauwt als hij blij is, boos is, bang is, hongerig is, te veel gegeten heeft, naar buiten wil, naar binnen wil, of gewoon als de kleur van zijn nagels hem niet aanstaat... Nu hebben we voorheen altijd heel ruim gewoond en hij had daar een heel eigen deel van het huis waar hij binnen en buiten kon wanneer hij maar wilde. Daar miauwde hij ook al heeeeeel veel en werden we lichtelijk gek. We hebben toen allerlei dingen geprobeerd, je kunt het niet opnoemen of we hebben het geprobeerd. Nu, twee kindjes verder en een klein rijtjeshuis, zijn we aan het eind van ons latijn. Ik ben al bij de dierenartsen geweest omdat de enig oplossing lijkt te zijn dat ze iets aan het miauwen doen, maar dat weigeren ze dus. Probleem is dat het nu dus problemen veroorzaakt met de kinderen (jongste is helemaal over de zeik als hij begint te miauwen en ze worden er steeds wakker van) en man en ik voelen ons de hele dag boos over de poes. Zelfs de buren, die toch echte dierenvrienden zijn, hebben zich beklaagd over de poes en voorzichtig gevraagd of inslapen niet beter zou zijn (en dan heb ik het nog niet over de suggesties van andere mensen). Nu weet ik dat het verboden is om iets aan de stembanden te doen van de poes en eerlijk gezegd denk ik ook niet dat iemand een andere oplossing aan kan dragen, maar hoop dat er iemand reageert die hetzelfde probleem heeft. Op het moment is het enige wat de dierenartsen in de buurt ons voorstelden om hem in te laten slapen.
Een kat in laten slapen vanwege miauwen? zo zout heb ik het nog nooit gegeten
pfff, ik hou mijn hart vast als de kinderen in hun kletsfase komen
Blijkbaar heb je niet alles goed gelezen Meds...
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
jawel, ik vind het een raar verhaal. Siamezen miauwen nu eenmaal veel. Het lijkt mij dat die kat aandacht te kort komt omdat er ineens kinderen zijn. Kitten erbij en probleem opgelost
Ik vind het een triest verhaal. Dat beest kan er immers niks aan doen. Vind het dan ook vrij cru overkomen dat er al wordt nagedacht over enge operaties en zelfs een spuitje! Kan het me ook slecht voorstellen, als je zo'n diertje al zo lang hebt, dat dát een optie zou kunnen zijn.

Al aan 'normale' herplaatsing gedacht? Er zijn vele Siamezenliefhebbers die hem wellicht een goed thuis kunnen bieden.

Stuur me eens een bericht. Misschien kan ik iets voor jullie betekenen.
quote:meds schreef op 18 januari 2009 @ 01:37:

jawel, ik vind het een raar verhaal. Siamezen miauwen nu eenmaal veel. Het lijkt mij dat die kat aandacht te kort komt omdat er ineens kinderen zijn. Kitten erbij en probleem opgelostAls dat zo makkelijk was, dan was het probleem 11 jaar geleden waarschijnlijk al opgelost.
Ik zou als ik jou was op zoek gaan naar iemand die het gezellig vindt een kletsende kat.

Ik heb een lekkere rooie theemuts die ook de hele dag kletst. Bij alles wat hij doet maakt hij een ander geluidje. Dus de hele dag weet ik ook wat hij aan het doen is. De enige keer dat het echt lastig is, is als ik aan het bellen ben, dan is hij zo jaloers dat hij keihard gaat schreeuwen dat je de ander niet meer hoort aan de andere kant. Maar verder vind ik het reuze gezellig zo'n babbelaar.

Ik heb al 3 katten dus ik kan helaas verder niets voor je betekenen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Kym schreef op 18 januari 2009 @ 10:13:

Ik vind het een triest verhaal. Dat beest kan er immers niks aan doen. Vind het dan ook vrij cru overkomen dat er al wordt nagedacht over enge operaties en zelfs een spuitje! Kan het me ook slecht voorstellen, als je zo'n diertje al zo lang hebt, dat dát een optie zou kunnen zijn..

Ik sluit me hier volledig bij aan!

En bovendien, hij is al 12, heel veel langer zal 't toch niet gaan duren? Anders zou ik gewoon voor de optie herplaatsen gaan. Er is vast wel iemand die wel blij is met het beest en vice versa!
Maar zou 'n kat die 24/7 keihard loopt te mauwen, wel gelukkig zijn? Die mankeert toch wat dat ie dat doet? Is ie niet hartstikke doof? Sommige beesten gaan harder lawaai maken naarmate ze zelf minder horen, heb ik wel 'ns ergens gelezen.
Hoeft niet Elninjoo, juist die Siamezen staan er bekend om dat ze veel lawaai maken. Nou en wellicht is dit weer een uitzonderlijk geval die zich nog eens éxtra laat horen ofzo.

Ik mag aannemen dat er al eens met hem naar de dierenarts is gegaan om te checken of er iets lichamelijks loos is?
Google eens op Bach bloesem therapie. Het is een soort homeopathie voor mens en dier. (welja, na een catwhisperer sta je waarschijnlijk overal voor open )

Vrienden kregen een tweede kat erbij die elkaar bijna afmaakten, en met een goede combi Bach druppels tolereerden ze elkaar (en niet omdat ze gedrogeerd waren )

Zou het eens googelen, misschien is het wat? Succes!
http://www.bachvoordieren.nl/

http://www.anthemis.nl/bachdieren.htm

Na wat meer googelen kwam ik dit tegen:

" Heather (Calluna vulgaris) Struikheide. Innerlijke rust. Voor katten die telkens maar aandacht vragen, aanhoudend miauwen,altijd maar bij je willen zijn, maar niet komen als je hun naam roept"
ik weet niet wat ik er op moet zeggen, ik heb zelf 3 katten en kan me dus heel goed voorstellen dat je echt gestresst wordt als hij heel de dag miauwt...maar idd hij is niet doof? hij krijgt genoeg aandacht? hij kan naar buiten? hij heeft geen pijn?

stembanden verwijderen: NO WAY!!!!

in laten slapen: NO WAY!!!

serieus een mens mag niet bepalen of een kat mag blijven leven of niet!

een kind die op zijn 16e aan de drug gaat, altijd met verkeerde vrienden thuis komt en een grote bek geeft kan je ook niet in laten slapen!

sorry..aan de ene kant begrijp ik je frustratie volkomen, maar ik zou echt proberen iets of iemand te vinden wat jouw rust geeft en de kat weer een leuk leven geeft. want blijkbaar zijn de kat en jij nu niet gelukkig...dus er moet iets gedaan worden!

heel veel succes!
quote:AMdd schreef op 18 januari 2009 @ 12:39:

ik weet niet wat ik er op moet zeggen, ik heb zelf 3 katten en kan me dus heel goed voorstellen dat je echt gestresst wordt als hij heel de dag miauwt...maar idd hij is niet doof? hij krijgt genoeg aandacht? hij kan naar buiten? hij heeft geen pijn?

stembanden verwijderen: NO WAY!!!!

in laten slapen: NO WAY!!!

serieus een mens mag niet bepalen of een kat mag blijven leven of niet!

een kind die op zijn 16e aan de drug gaat, altijd met verkeerde vrienden thuis komt en een grote bek geeft kan je ook niet in laten slapen!

sorry..aan de ene kant begrijp ik je frustratie volkomen, maar ik zou echt proberen iets of iemand te vinden wat jouw rust geeft en de kat weer een leuk leven geeft. want blijkbaar zijn de kat en jij nu niet gelukkig...dus er moet iets gedaan worden!

heel veel succes!Helemaal mee eens!!
Wij hebben ook een siamees en zij schreeuwt soms ook zo keihard. Het is (echt) niet te vergelijken met "gewoon" mauwen. Wij hebben gemerkt dat het een kwestie is van hoe ze in haar vel zit en hoeveel aandacht ze krijgt.

Wij geven haar regelmatig aandacht en als ze zo schreeuwt dus ook. Eerst deden we dat niet omdat we gelezen hadden dat je het kon afleren door het te negeren. Dat negeren werkte bij ons niet. Wat bij ons wel werkt is te negeren. We roepen haar dan gewoon bij haar naam en geven haar wat extra aandacht. Dan houd het eigenlijk altijd op.

Is het bij jullie wellicht erger geworden sinds jullie kinderen hebben en de kat minder aandacht dan hiervoor kreeg? Kan me dat namelijk best goed indenken.
Nu ben ik wel heel erg benieuwd naar de mate van miauwen/schreeuwen...

Ik zou me niet kunnen voorstellen dat ik mn katten (heb er 2) om die reden zou laten inslapen.

Ik heb verder geen voorstellen ofzo, het lijkt me wel een superlastig probleem. Zijn er geen Siamees liefhebbers (op internet ofzo) die je kat kan overnemen. Maarja, na 12 jaar lijkt me dat ook lastig. Maar misschien minder lastig als je het inslapen van je kat ook hebt overwogen.
na 12 jaar gaat het opeens storen omdat je nu kleiner woont en je kinderen hebt, zou dat er misschien iets mee te maken hebben? Je ziet nog wel eens dat als mensen kinderen krijgen n dier niet meer zo belangrijk is; als katten minder aandacht krijgen gaan ze die vragen. Kijk eens op www.shhh.nl, herplaatsing van dieren.
ja natuurlijk heeft dat er mee te maken, en dan ook nog de vicieuze cirkel, ze ergeren zich aan de kat en dus krijgt beest nog minder aandacht en schreeuwt nog harder. Ik heb ook een kletsende kat, zo is ze nu eenmaal, niks aan te doen. Kids liggen er echt niet wakker van ze zijn er aan gewend
Heel vervelend inderdaad, een keihard miauwende kat. Maar goed, je weet dat een Siamees nogal spraakzaam is.

Maar is de kat misschien dement?

Ik had ook een poes, vanaf dat ze zo'n 10 jaar was begon ze ook te miauwen. Echt abnormaal! Het klonk als het gekrijs van een pauw!! Er was verder niets veranderd in huis, dus daar kon het niet aan liggen. Maar zo zielig ook hè, ze wist gewoon niet meer waar ze was.. liep wat doelloos heen en weer. Als ik haar dan aandacht gaf was het een tijdje goed.

Maar ik werd er soms ook knettergek van want ze deed het ook midden in de nacht of 's morgens vroeg als je wilde uitslapen. Het was ook echt een eng geluid, de buren spraken me er op aan. Supervervelend allemaal. Soms dacht ik ook weleens, ik laat haar stembanden eruit halen of ik doe haar een muilkorf om. Niets hielp ook, geen spray, geen speciaal voer niets. Uiteindelijk is ze 16 jaar geworden, ik heb haar pas laten inslapen nadat ze een hersenbloeding had gehad en echt bijna niets meer kon. Het was heel verdrietig maar ik was van één kant ook best opgelucht hoor.
Sorry, maar ik heb dus geen oplossing voor je trouwens. Alleen dus de vraag of de kat niet dement is. Daar zijn namelijk wel middeltjes voor bij de dierenarts, maar bij mijn poes hielpen ze dus niet.

Ik zou ook proberen om een ander thuis voor de kat te zoeken.
Hallo allemaal, bedankt voor jullie adviezen. We hebben gelukkig een oplossing gevonden. Even voor de duidelijkheid, dit miauwen heeft hij altijd gedaan maar omdat hij in een ander deel van het huis woonde stoorde ons dit ook al (vandaar dat we al van alles geprobeerd hebben), nu zitten we in een rijtjeshuis, beduidend kleiner en tja, nu stoort het nog meer. Maar inslapen vond ik dus ook geen oplossing, hij is altijd mijn kindje geweest (ook nu er kinderen zijn), maar deze situatie is onhoudbaar en ik ga eraan onderdoor. Diegene met de Siamees kent het miauwen wel, het is dat heel harde krijsgedrag. Een hele lieve mevrouw heeft ons aangeboden om voor hem te zorgen omdat hij gewoon wel een heel lieve poes is en dat gaan we nu doen. Dan krijgt hij de aandacht die hij nodig heeft, zij het gezelschap dat ze nodig heeft en ze is nog lichtelijk doof ook (zijn gekrijs viel haar niet eens zo op, ze vond het wel gezellig).
Oh Bloempje wat fijn te lezen. Vond het al zo zielig als hij zou moeten worden afgemaakt. Nou hopelijk kat gelukkig met meer aandacht en die mevrouw gelukkig met een leuke kat. Goeie oplossing!!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Wat ik niet snap is dat een dierenarts bereid is om een dier te laten inslapen omdat het hard miauwt!?

Gelukkig voor de kat is het opgelost.
Bloempje, ik heb precies hetzelfde 'probleem' met mijn kat, een oude kater van bijna 18 jaar. Hij mauwt echt keihard en heel vaak. Het gekke is dat hij het prima naar zijn zin heeft.

Mijn kat is doof. Hij hoort helemaal niets meer. Misschien dat hij daarom in de loop van de jaren ook steeds harder is gaan mauwen. Er zitten af en toe echt van die lange uithalen aan *MAUWWWWWWWWWWWWWWWWW*.

Onze buren hebben er geen last van, we hebben een vrijstaand huis en hij komt niet vaak meer buiten.

Ik weet geen oplossing voor je. Wij hebben het zelf maar geaccepteerd dat je af en toe even moet ophouden met je gesprek omdat meneer weer aan het praten is .

Ik weet niet hou oud je kat is? Maar misschien is die van jou ook wel doof?
Sorry, ik zie nu dat je al een oplossing hebt. Wel naar dat je hem nu weg moet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven