Vriend wil samenwonen , ik twijfel
zondag 26 juni 2011 om 15:48
hoi,
mijn vriend is ernstig ziek, wij hebben bijna 10m iets samen. na 3 maanden werd hij ziek. ik schrok daarvan en ik heb hem verzorgd, meegeweest naar dokters etc. Hij is nu nog steeds niet bezig. ik doe alles : supermarkt, schoonmaken, zijn troep opruimen, zelfs broodjes smeren, drinken inschenken. hij is erg aangekomen zon 15 kilo en is nu echt te dik. dit alles maakt dat ik hem minder aantrekkelijk vind hij ligt alleen maar in bed. wil wel meer sporten maar lukt niet.
punt is dat we wel in de buurt van elkaar wonen zelfde straat en dat hij wegens geld problemen (hij is arbeidsongeschikt) ik studeer wil samenwonen.(ook voor het leuk hoor:P) ik zie daar tegenop om altijd te moeten zorgen altijd samen zijn en vind hem gewoon te dik. hij is daar boos over en vind mij egoistisch. naast hem zorg ik ook nog voor iemand anders (kost me 4 dagen in de week). liefst pak ik de trein en kom ik nooit meer terug, erg he! Wat nu.........?
ook al halfjaar geen sex. ik ben rond de 20 en kijk om me heen........
mijn vriend is ernstig ziek, wij hebben bijna 10m iets samen. na 3 maanden werd hij ziek. ik schrok daarvan en ik heb hem verzorgd, meegeweest naar dokters etc. Hij is nu nog steeds niet bezig. ik doe alles : supermarkt, schoonmaken, zijn troep opruimen, zelfs broodjes smeren, drinken inschenken. hij is erg aangekomen zon 15 kilo en is nu echt te dik. dit alles maakt dat ik hem minder aantrekkelijk vind hij ligt alleen maar in bed. wil wel meer sporten maar lukt niet.
punt is dat we wel in de buurt van elkaar wonen zelfde straat en dat hij wegens geld problemen (hij is arbeidsongeschikt) ik studeer wil samenwonen.(ook voor het leuk hoor:P) ik zie daar tegenop om altijd te moeten zorgen altijd samen zijn en vind hem gewoon te dik. hij is daar boos over en vind mij egoistisch. naast hem zorg ik ook nog voor iemand anders (kost me 4 dagen in de week). liefst pak ik de trein en kom ik nooit meer terug, erg he! Wat nu.........?
ook al halfjaar geen sex. ik ben rond de 20 en kijk om me heen........
zondag 26 juni 2011 om 15:56
zondag 26 juni 2011 om 16:11
quote:Sjors1988 schreef op 26 juni 2011 @ 15:56:
Je bent tien maanden met iemand waarvan de laatste 7 maanden niet leuk waren, je hem onaantrekkelijk en lui bent gaan vinden en het liefst stap je op de trein en kom je nooit meer terug.Waarom pak je die trein niet dan? Wat houdt je bij je vriend? Tussen je woorden door (want: je zegt totáál niets positiefs over hem) lees ik dat je uit medelijden bij hem blijft - want wie verzorgt hem als jij het niet doet? Maar dan is het geen relatie meer; zijn jullie geen 'geliefden', maar patiënt en verzorgster.
Je bent tien maanden met iemand waarvan de laatste 7 maanden niet leuk waren, je hem onaantrekkelijk en lui bent gaan vinden en het liefst stap je op de trein en kom je nooit meer terug.Waarom pak je die trein niet dan? Wat houdt je bij je vriend? Tussen je woorden door (want: je zegt totáál niets positiefs over hem) lees ik dat je uit medelijden bij hem blijft - want wie verzorgt hem als jij het niet doet? Maar dan is het geen relatie meer; zijn jullie geen 'geliefden', maar patiënt en verzorgster.
zondag 26 juni 2011 om 16:15
Ik kan begrijpen dat als de liefde wat over is, je het niet ziet zitten om als verpleegster bij iemand te blijven. Maar ik vind het ook wel niet heel vriendelijk dat je je vriend hier afzet als een luie dikke profiteur. Als dit inderdaad is omdat hij zwaar ziek is geworden kan hij hier ook niets aan doen. Hij wil waarschijnlijk ook liever terug zelfstandig worden.
Dus ik zou ook niet samenwonen, de liefde was duidelijk al over anders zou je wat meer begrip hebben denk ik.
Dus ik zou ook niet samenwonen, de liefde was duidelijk al over anders zou je wat meer begrip hebben denk ik.
zondag 26 juni 2011 om 16:37
hoi
dankjewel voor de reacties
jullie zeggen neem die trein.
ik hou wel van hem.
ik leg nadruk op gewicht omdat ik het gewoonweg lelijk vind iemand die heel dik is.
schaam me daarvoor.
en begrip: dat heb ik tot op zekere hoogte. ik heb nu 7 maanden gezorgd 24 u per dag 4 x naar eerste hulp geweest. ik snap dat dat normaal is dat je als je van iemand houd je dat voor iemand over hebt maar dan denk ik aan een stel dat al 10 jaar samen is en dan pas slaat het noodlot toe.
hij kan er niks aan doen dat weet ik ook, maar ik zit er wel mee!!
ik ben een mantelzorger geworden! voor hem en voor een familielid
dat is heel veel!!
dankjewel voor de reacties
jullie zeggen neem die trein.
ik hou wel van hem.
ik leg nadruk op gewicht omdat ik het gewoonweg lelijk vind iemand die heel dik is.
schaam me daarvoor.
en begrip: dat heb ik tot op zekere hoogte. ik heb nu 7 maanden gezorgd 24 u per dag 4 x naar eerste hulp geweest. ik snap dat dat normaal is dat je als je van iemand houd je dat voor iemand over hebt maar dan denk ik aan een stel dat al 10 jaar samen is en dan pas slaat het noodlot toe.
hij kan er niks aan doen dat weet ik ook, maar ik zit er wel mee!!
ik ben een mantelzorger geworden! voor hem en voor een familielid
dat is heel veel!!
zondag 26 juni 2011 om 16:42
Ik heb niks positiefs gezegd . Dat is waar maar ik wil erbij zeggen ik hou wel van hem en als alles goed was dan had ik meteen ja gezegd. We passen bij elkaar, leren van elkaar lachen toch elke dag met elkaar. Maar nu ...... Het klinkt alsof ik wel de lusten en geen lasten wil maar zo is het toch een beete. Het is mijn leven en wil ik met iemand leven die constant zorg nodig heeft?
Of zoek ik iemand die gezond is.
Of zoek ik iemand die gezond is.
zondag 26 juni 2011 om 16:46
Je hoeft je niet te schamen. Je hebt er niet voor gekozen om ziekenverzorgster te worden. Mensen veranderen, ook qua uiterlijk en als jij hier niet mee kunt of wilt omgaan omdat je hem niet aantrekkelijk meer vindt dan is dat jouw keuze en goed recht. Iemand die zo erg veranderd is door ziekte is nou eenmaal niet de persoon waar je verliefd op bent geworden.. En dat is dan heel erg naar maar het lijkt me ook niet logisch om dan te gaan samenwonen. Heb je er al met hem over gepraat? Dat hij niet meer de man is waar je op bent gevallen?? En zoja hoe reageerde hij hier op?
Common sense is not so common.
Voltaire
Voltaire
zondag 26 juni 2011 om 18:39
Ik zou zeker niet gaan samenwonen en ik zou het ook niet raar vinden als je de relatie uiteindelijk zou verbreken. Je bent nog ontzettend jong en jullie hebben in die drie maanden nog nauwelijks een basis kunnen opbouwen voordat hij ziek werd. Echt niemand zal het je kwalijk nemen als je voor jezelf kiest.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 26 juni 2011 om 18:41
Geen gezonde relatie, zeker niet als ie niet snel weer gezond zou worden. Je bent z'n verpleegster ipv z'n vriendin op deze manier, dat is geen goede basis om samen te gaan wonen. Laat verzorging over aan de desbetreffende instanties of zijn ouders en blijf z'n vriendin (niet samenwonend) of maak 't helemaal uit.
zondag 26 juni 2011 om 19:21
Ik zou het heel begrijpelijk vinden als je stopt met deze relatie; op zo'n jonge leeftijd en bij zo'n prille relatie continu voor iemand moeten zorgen, dat is nogal wat.
Uit je post lees ik echter met name dat je je ergert aan zijn gewicht en luiheid. Is hij lui? Gebruikt hij zijn ziekte om dingen gedaan te krijgen? (die hij misschien wel zelf zou kunnen?) doet hij er alles aan om weer gezond te worden?
Zoals anderen ook al zeiden, medelijden hebben met iemand is geen reden om bij hem te blijven.
In je 2e post ben je heel erg aan het verdedigen waarom je niet meer voor hem wil/kan zorgen. Daar hoef je hier bijna niemand van te overtuigen, behalve jezelf.
Wees eerlijk tegenover jezelf (en eventueel tegenover hem) over wat je wil en niet wil.
Als je niet op zo'n jonge leeftijd voor iemand wil zorgen, zeg dat dan, maar maak er niet van dat hij lui en dik is. heb je het zorgen er op zich wel voor over, maar vind je hem niet meer leuk, zeg dat dan ook.
Uit je post lees ik echter met name dat je je ergert aan zijn gewicht en luiheid. Is hij lui? Gebruikt hij zijn ziekte om dingen gedaan te krijgen? (die hij misschien wel zelf zou kunnen?) doet hij er alles aan om weer gezond te worden?
Zoals anderen ook al zeiden, medelijden hebben met iemand is geen reden om bij hem te blijven.
In je 2e post ben je heel erg aan het verdedigen waarom je niet meer voor hem wil/kan zorgen. Daar hoef je hier bijna niemand van te overtuigen, behalve jezelf.
Wees eerlijk tegenover jezelf (en eventueel tegenover hem) over wat je wil en niet wil.
Als je niet op zo'n jonge leeftijd voor iemand wil zorgen, zeg dat dan, maar maak er niet van dat hij lui en dik is. heb je het zorgen er op zich wel voor over, maar vind je hem niet meer leuk, zeg dat dan ook.
zondag 26 juni 2011 om 19:25
Als iemand door z'n ziekte dik is geworden en/of niet veel meer kan, vind ik dat je dat 'm niet extra onder de neus hoeft te wrijven. Hou 't dan bij jezelf en zeg 'm dat je te egoistisch bent om nu al als fulltime verpleegster/verzorgster voor iemand door 't leven te moeten gaan. Onnodig om hem nog 'n groter complex aan te praten betreffende z'n ziekte. Als ie er niks aan kan doen en ook niet meer 100% gezond kan worden is dat al erg genoeg voor 'm.