Vriezer met rookgeur

25-05-2020 19:05 23 berichten
Man heeft via marktplaats een vriezer opgehaald, heel mooi ding. Helaas heeft hij niet geroken dat hij blijkbaar in een huis heeft gestaan heeft waar gerookt werd. Nu thuis blijkt dat ding Drie uur in de wind te meuren.

Wie heeft een tip om dat eruit te krijgen? De rubbers zullen denk ik sowieso vervangen moeten worden. Maar de laden en het kunststof enzo?
Ik kan me er niks bij voorstellen, dat de binnenkant van een vriezer naar rook kan ruiken. Is het niet meer een buitenkant-dingetje?
-jolijn- schreef:
25-05-2020 19:07
Ik kan me er niks bij voorstellen, dat de binnenkant van een vriezer naar rook kan ruiken. Is het niet meer een buitenkant-dingetje?
zodra je de deur open trekt en naar binnen snift ruik je het heel sterk. Dus ik ben bang dat het ook echt binnenin zit
een mengsel van water, ammonia en afwasmiddel, daarmee afwassen en je bent er gelijk voorgoed van af.
En bakje azijn erin zetten een nacht.
Alle reacties Link kopieren
Dat ding een paar nachtjes buiten laten kamperen - liefst met de deur open?

En vervolgens schoonmaken met iets met citroengeur ofzo?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Mijn ervaring met rooklucht uit kunststof krijgen is niet best helaas. Je blijft het ruiken.
Dasty werkt goed om nicotine aanslag te verwijderen
Dank voor de tips! Ik ga ze allemaal afwerken 🤣
Schaaltje(s) azijn er in zetten inderdaad, dat helpt vaak als een tierelier. Maar weet niet of dat ook echt bij rookgeur helpt, want dat is een hele doordringende geur natuurlijk.
Valentijn101 schreef:
25-05-2020 19:33
Dasty werkt goed om nicotine aanslag te verwijderen
Dit! En ook de binnenkant er mee schoonmaken. Wel eerst laten ontdooien ;) :-D
Wel handig, zo wordt je vlees meteen gerookt. :clown:
RikM schreef:
25-05-2020 20:29
Wel handig, zo wordt je vlees meteen gerookt. :clown:
:lol:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Echt hoor, als je mijn tip gebruikt en met dat soppie de boel uitsopt en erna eventjes met allesreiniger afspoelt, ben je er echt in één keer helemaal van af. Het doet alles dat met nicotine te maken heeft gelijk wegsmelten.
Cateautje schreef:
25-05-2020 20:31
Echt hoor, als je mijn tip gebruikt en met dat soppie de boel uitsopt en erna eventjes met allesreiniger afspoelt, ben je er echt in één keer helemaal van af. Het doet alles dat met nicotine te maken heeft gelijk wegsmelten.
Ik ga de jouwe als eerst proberen. Beloofd.
Is het plastic dan ook gesmolten?
Een sopje met bleekwater heeft al wel wat geholpen overigens, maar nog lang niet voldoende.
Cateautje schreef:
25-05-2020 20:31
Het helpt niet 😫 althans, echt niet voldoende. Ik heb er nu schaaltjes azijn in staan en de vriezer aan. Wellicht dat het dan door circuleert ofzo?

De laden kunnen er nu wel mee door.
Zou het nog helpen om hem gewoon te vullen? Maarja, bevroren eten ruikt natuurlijk ook niet echt..
Is het niet beter om de vriezer uit te zetten? Kan azijn bevriezen of niet? (Sorry, echt geen verstand van).
Kwebbeltje91 schreef:
26-05-2020 09:39
Is het niet beter om de vriezer uit te zetten? Kan azijn bevriezen of niet? (Sorry, echt geen verstand van).
Haha het is meer dan 80% water dus ik vrees van wel
Kwebbeltje91 schreef:
26-05-2020 09:39
Jawel. Dat is nu bevroren. Dus ik heb hem weer uit gezet. Maar ik dacht dat hij wellicht koude lucht blaast en dus circuleert en dat daardoor de azijn verspreid. Ofzo.
jurkmetstipjes schreef:
26-05-2020 12:41
Jawel. Dat is nu bevroren. Dus ik heb hem weer uit gezet. Maar ik dacht dat hij wellicht koude lucht blaast en dus circuleert en dat daardoor de azijn verspreid. Ofzo.
Ah, op die fiets.
We hebben hem weer verpatst. Het bleef maar ruiken en zelfs na de zoveelste schoonmaakbeurt zat de geur er nog zo diep in.
Uiteraard wel eerlijk. Met vermelding van het probleem. Voor het geval jullie je dat afvragen :-)
Ik denk dat je die geur er ook niet meer uit had gekregen. Leer voor de volgende keer, check even van binnen en buiten hoe ie ruikt :P
Dat zei ik: uit kunststof is het vrijwel onmogelijk rooklucht weer te verwijderen. Andere materialen zijn vaak makkelijker.

Jammer wel. Les voor de volgende keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven