Vriezer stuk

09-11-2019 12:50 30 berichten
Een paar weken geleden heb ik mijn vriezer ontdooid en schoongemaakt en sindsdien vriest hij niet goed meer. Het rode lampje is regelmatig aan en brood niet meer keihard bevroren. Met de stand op turbo invriezen gaat het wel goed, maar dat is ivm energieverbruik natuurlijk geen oplossing voor de lange duur.
Zouden jullie voor een koelvriescombinatie van 7 jaar oud een reparateur laten komen? Iemand nog een goede tip voor een nieuwe? Ik heb nu een (inbouw) Pelgrim en dat was al nooit een fijn ding. Het voelt allemaal niet zo degelijk en bijv het klepje van het bovenste vriesvak was al vrij snel stuk.
Alle reacties Link kopieren
ja, hier zou ik een monteur voor laten komen (in meeste gevallen gewoon Meneer Lila, die is opvallend handig (HTS & TU))
Ik wil ook een Meneer Lila! :biggrin:

Geloof dat ik met een koelvriescombinatie van (nog maar) 7 jaar het wel de moeite zou vinden iemand langs te laten komen ja.
Maar ik heb het geld dan ook niet zomaar even 'over' om een nieuwe aan te schaffen.
Als je dat ding altijd al niet prettig vond zou ik er nu geen monteur meer aan verspillen.

Ik heb overigens ook een soort van meneer Lila, erg handig. Mijn ex was totaal niet technisch, goed dat ik hem heb ingeruild :proud:
Nee ik zou geen monteur laten komen voor een vriezer van 7 jaar oud. Nou ben ik toch het type dat als een elektrisch apparaat kapot ga ik gewoon een nieuwe koop. Ongeacht de leeftijd. Zo duur zijn koelkasten, vriezers, vaatwassers en de hele rambam nou ook weer niet
PatatasBravas schreef:
09-11-2019 13:02
Ik wil ook een Meneer Lila! :biggrin:

Geloof dat ik met een koelvriescombinatie van (nog maar) 7 jaar het wel de moeite zou vinden iemand langs te laten komen ja.
Maar ik heb het geld dan ook niet zomaar even 'over' om een nieuwe aan te schaffen.
Ik moet zeggen dat de prijzen me wel tegenvielen. Het is nogal een grote (190 cm hoog) en een A-merk kost dan minimaal € 1000! Een kleinere kan ook, dan heb ik wat bergruimte bovenop de koelkast.
Ik zou een nieuwe kopen, als dat gaat. Die is waarschijnlijk stukken zuiniger dan een exemplaar van 7 jaar oud.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik weet ook niet zo goed waar te beginnen. Bij Mediamarkt hadden ze maar drie types inbouw, en ik wil nu eerst goed aan alle laden rammelen voordat ik er een kies. Online is dus lastig, en ik snap alle begrippen niet (deur op deur, sleepdeur?).
Ik laat witgoed nooit repareren.
Als er nog garantie op zit spreek ik die aan.
Als het kapotte ding al iets ouder is ga ik googlen op oplossingen en proberen zelf de reparatie uit te voeren.
Als het ding ouder is dan 7 à 8 jaar koop ik een nieuwe, niet al te dure, die dan ook weer 7 à 8 jaar moet meegaan.
Het klinkt alsof er ergens een contactje wat los zit, heb je misschien iemand in je vriendenkring die eens wil kijken?

Verder kost een monteur ook best veel geld, gaat al snel richting de 200 euro met voorrijkosten etc.
every journey starts with a single step
Ik vind 7 jaar niet oud voor een vriezer. Ik zou het laten repareren, zeker als een nieuwe rond de €1000 kost.
Leg er eens een koelkastthermometer in
Omdat het een pelgrim is zou ik hem niet laten repareren. Als het nou AEG was geweest wellicht nog wel.
Wij hadden in ons huurhuis ook pelgrimapparatuur. Wat een ellende...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
MinkeDeWit schreef:
09-11-2019 13:19
Ik weet ook niet zo goed waar te beginnen. Bij Mediamarkt hadden ze maar drie types inbouw, en ik wil nu eerst goed aan alle laden rammelen voordat ik er een kies. Online is dus lastig, en ik snap alle begrippen niet (deur op deur, sleepdeur?).
Zit er een Bemmel en Kroon bij je in de buurt?
Of een Coolblue?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Persoonlijk zou ik vooral naar het verbruik kijken. Vriezers en koelkasten zijn energieslurpers. Een paar honderd euro meer voor zuiniger exemplaar heb je vaak zo terug verdiend.
7 jaar oud laat ik niet meer maken.Nieuwe verdient zich snel terug.

Inbouw zou ik Liebherr kiezen, die zijn echt heel goed. Ik zou gewoon naar goede keukenzaak gaan , of naar de keukenloods ofzo.. dan kan je zien hoe ze eruit zien.

https://www.youtube.com/watch?v=gbRAHwawRSU om verschil tussen deur op deur of sleep te zien... Google is je vriend.
poldervrouw wijzigde dit bericht op 09-11-2019 18:07
Reden: Ging om koelvries combi.. geen vriezer
10.18% gewijzigd
MinkeDeWit schreef:
09-11-2019 13:19

En blijf weg van die media markt.. service is bagger. Cool Blue is qua service iig beter. Ik heb mijn keukenapparatuur bij Keukenloods gekocht. Dat was voordelig en ik heb tot nu toe goede service als er wat is.
https://home.liebherr.com/nl/nld/produc ... aties.html
poldervrouw schreef:
09-11-2019 18:06
En blijf weg van die media markt.. service is bagger. Cool Blue is qua service iig beter. Ik heb mijn keukenapparatuur bij Keukenloods gekocht. Dat was voordelig en ik heb tot nu toe goede service als er wat is.
Ik heb alleen maar ellende gehad bij Keukenloods. Kocht er een Franke heetwaterkraan en liet hem door hen installeren. Ding deed het de volgende dag niet. Twee weken en heel veel belletjes later kwam er een monteur die twee uur met een springveer stond te hannesen. 3 Dagen later: ding stuk.... tot 4 keer toe een monteur geweest en toen besloot Keukenloods dat mijn garantie 'op' was. Ik heb er een zaak van gemaakt en gewonnen maar wat een lullo's!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
poldervrouw schreef:
09-11-2019 18:05
7 jaar oud laat ik niet meer maken.Nieuwe verdient zich snel terug.

Inbouw zou ik Liebherr kiezen, die zijn echt heel goed. Ik zou gewoon naar goede keukenzaak gaan , of naar de keukenloods ofzo.. dan kan je zien hoe ze eruit zien.

https://www.youtube.com/watch?v=gbRAHwawRSU om verschil tussen deur op deur of sleep te zien... Google is je vriend.
Liebherr is wel duurder. Toen mijn vorige na een jaar of 12 overleed ben ik toch weer voor Liebherr gegaan. Fijn merk, maar ik was best duur uit. (kan ook komen omdat ik perse een zwarte wilde)
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Voordat je een monteur laat komen... als je je laden eruit haalt van je vriezer zit er achterin een plaatje vastgeschroefd, als je die losmaakt dan zit daar een ventilator die kan vol ijs zitten waardoor ie niet meer goed koelt.
Dat bleek bij mij toen het probleem te zijn bij mijn 7 jaar oude vriezer. Inmiddels nog 1x gehad maar de vriezer is inmiddels 10 jaar oud ;-)
Not my circus, not my monkeys
Oudblond schreef:
09-11-2019 18:12
Ik heb alleen maar ellende gehad bij Keukenloods. Kocht er een Franke heetwaterkraan en liet hem door hen installeren. Ding deed het de volgende dag niet. Twee weken en heel veel belletjes later kwam er een monteur die twee uur met een springveer stond te hannesen. 3 Dagen later: ding stuk.... tot 4 keer toe een monteur geweest en toen besloot Keukenloods dat mijn garantie 'op' was. Ik heb er een zaak van gemaakt en gewonnen maar wat een lullo's!

Het is natuurlijk maar net wat je gebeurt .. ik heb vooral slechte ervaring met media markt. En goede bij keukenloods.. Zo zie je maar..
Tickel schreef:
09-11-2019 18:37
Liebherr is wel duurder. Toen mijn vorige na een jaar of 12 overleed ben ik toch weer voor Liebherr gegaan. Fijn merk, maar ik was best duur uit. (kan ook komen omdat ik perse een zwarte wilde)

Ja klopt.. duurder zeker maar wel enorm goed. Mijn vorige koelkast (geen inbouw) was van Liebherr met een lade waarin ik groente bijv. echt heel lang goed kon houden), hij was enorm zuinig , heel stil en makkelijk schoon te maken.Nu heb ik een inbouw van Siemens.. Ook goed maar echt minder fijn dan die vorige. Nog altijd spijt van.
Elk merk heeft wel z'n goede en minder goede apparaten. Ik heb ooit een vriezer teruggestuurd omdat hij een herrie maakte, terwijl de reviews juist zo goed waren wat betreft de db's.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hier ook slechte ervaringen bij Mediamarkt. Bij de laatste Mediamarkt leverantie probeerden zich er ook makkelijk vanaf te maken terwijl ik voor installatie had betaald. Alleen toen ik ze daarop buitenzette incl. nieuwe wasmachine kwamen ze toch maar terug. Als ik hem zelf had willen installeren waren er goedkopere webwinkels geweest.

Ze zouden hem dan wel installeren maar uit coulance. Ik voelde me totaal niet dankbaar voor iets waar ik dik voor betaald had en had behoorlijk de pest in. Ik heb een klacht ingediend een kreeg daarna nog een grote bek toe van klantenservice.

Dus nooit meer daar. Coolblue is dan wel weer goed maar niet de goedkoopste.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven