Waak hond.

15-09-2010 07:39 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een eigen autoschade herstel bedrijf.

En aangezien er regelmatig kleine onderdelen van auto's word afgestolen hebben wij een waakhond.

Het is een herder van 10 jaar.

Hoog bejaard dus.

Die niet veel meer uithaalt , maar wel ervoor zorgt dat niemand het terrein opkomt.

Naast ons zat een bedrijf die een broer van hem hadden.

En hadden we een deur zodat de honden samen de 2 terreinen konden bewaken.

Kreeg net een telefoontje zijn broer is vannacht overleden.

En aangezien ik het sneu vind hem alleen daar te laten zijn laatste tijd door te laten door brengen.

Hij is bijna doof.

Maar heeft hier geen last van.

Ik stelde dus aan mijn man voor om hem mee naar huis te nemen.

Mijn man was hier absoluut op tegen.

Hij vertrouwt hem niet.

Het is een hele lieve hond.

Alleen als het hek dicht is hoef je er niet te kommen als je er niets te zoeken hebt.

En zodra we het hek open hebben , en we op de zaak zijn is het een hele lieve hond.

Kan iedereen hem aaien , en is alles goed.

Wat zouden jullie doen?
Tja,

Ik zou een waakhond die niet gewend is om in huis te leven, niet in een gezin met kinderen nemen.

Zeker niet als hij nu doof en aftakelend is. Niets ten nadele van de hond, maar dat maakt ze minder betrouwbaar. Ze hebben iets minder snel door en krijgen misschien andere kwalen en pijn. Dan kunnen ze eerder, onverwacht, uithalen.

Kun je geen andere hond ernaast nemen. Dat hij niet alleen zit op zijn oude dag. Wordt de nieuwe hond alvast een beetje ingewerkt, voor als hij straks alleen verder moet.
Hebben jullie kinderen?

Kans is er, lijkt mij dat hij misschien jullie voordeur als hek gaat zien, kan dat denk je.

Ik vind het wel heel nobel van en ik denk dat ik het wel zou proberen als ik geen kinderen had igg.
Trouwens, ik zit ook net te denken: jij vindt het sneu hem zijn laatste tijd daar door te laten brengen.

Klinkt ook zielig: oude hond, helemaal alleen op een bedrijventerrein.

Maar denk eens als hond en niet als mens. Die hond is dat gewend. Dat is zijn leven, dat is zijn terrein en dat is zijn territorium.

Persoonlijk vind ik het veel zieliger voor een oude hond om opeens te moeten verkassen naar een rijtjeshuis. Volgens mij heb je jonge kinderen en het lijkt me veel meer aanpassing voor die hond om nu nog in een gezin en huishouden te integreren.

Laat hem lekker op zijn eigen plek en zorg eventueel voor een andere hond erbij.

Kijk, een oude hond is soms zielig en hij zal verder aftakelen en op een gegeven moment moet je een keuze maken en hem waarschijnlijk in laten slapen. Maar dat hoort er wel bij, bij het hebben van een dier. Dus moet je dat kunnen aanzien, de hond in zijn waarde laten en hem niet vermenselijken.
Hoi Mercedes,

Ik neem aan dat het bedrijfje naast jullie toch ook wel weer een hond nodig heeft, dus misschien is dat de oplossing.

Neem naar eens kontakt op met een dierenasiel in de buurt;

er zijn altijd honden te vinden die perfekt geschikt zijn voor het bewaken van een terrein en niet zozeer als huishond.

Zorg wel dat wanneer er een hond uitgezocht wordt, jullie hond meegaat om kennis te maken, het moet wel klikken natuurlijk!

www.dierenasiels.com

Sukses hoor!

Groetjes, Beter Laat
Ik zou m lekker buiten laten, zoals hij dat gewend is. Zet er ook alsjeblieft geen jonge hond of pup bij, een wat oudere hond zou wel kunnen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik zou ook op zoek gaan naar een nieuwe "partner" voor de hond. Zodat ze weer samen kunnen waken.

Hem in huis nemen zou ik ook niet 1, 2, 3 doen. Omdat hij het niet gewend is en zijn taak volgens zijn denkwijze gewoon op het terrein ligt. Das zijn leven.

Zowiezo, als je huidige hond al echt oud begint te worden is het misschien een goed idee om te gaan kijken naar een nieuwe waker. Als opvolger, pupil en gezelschap.
een waakhond is gewent te waken en niet om gezellig binnen te zitten. Ik zou er geen huishond van willen maken, lijkt me niet verstandig. Misschien een hond (herder) erbij. dan leiden ze elkaar op (en af) en heb je de volgende alvast. nemen de buren geen nieuwe hond? Dan zou het ook opgelost zijn.
quote:hiltje schreef op 15 september 2010 @ 07:50:

Maar denk eens als hond en niet als mens. Die hond is dat gewend. Dat is zijn leven, dat is zijn terrein en dat is zijn territorium.

Persoonlijk vind ik het veel zieliger voor een oude hond om opeens te moeten verkassen naar een rijtjeshuis. Volgens mij heb je jonge kinderen en het lijkt me veel meer aanpassing voor die hond om nu nog in een gezin en huishouden te integreren.

Laat hem lekker op zijn eigen plek en zorg eventueel voor een andere hond erbij.

.

een andere hond erbij is een goede tip.

in huis nemen is niet per defenitie zielig.

mijn hond heeft jaren voor de politie gewerkt en is bij ons gekomen dat ie 9 was. met in acht neming van zijn achtergrond hebben we heel veel met hem gelopen gefietst & gespeeld etc. want een werkhond kan niet zomaar omschakelen naar huishond die "vier keer op een dag blokje om gaat"

inmiddels is hij 14 en een gezellige huishond die heel lief is voor onze dreumes
loepje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven