Waar cavia halen voor kerstdiner ?

19-12-2011 16:46 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met mijn jaarclub hebben we in de week voor kerst altijd een 'bijzondere dieren' maaltijd. De afgelopen jaren hebben we onder andere apenvlees en krokodil op.

Dit jaar ga ik het voorgerecht maken. Ik heb al een goed recept gevonden voor cavia. Alleen het moet dan wel gaan om de grote cavia uit Zuid-Amerka en niet die kleine krengen die je hier in de dierenwinkel haalt. Iemand enig idee waar ik een reuzecavia kan vinden, liefst niet verder dan een half uur rijden van Utrecht?
http://www.vleesmagazine. ... avlees--filmpje-6127.html

Heb al wel recepten gevonden voor je
quote:jubjub1234 schreef op 19 december 2011 @ 16:49:

tssssss, wat een achterlijk gedoe zeg. Hoop dat je er helemaal geen een kunt vinden. Niet normaal zeg. Hebben jullie studenten heeft jouw jaarclub niks beters te doen ofzo?Ik voelde me als student een beetje onterecht aangesproken .. Ik maak nooit dat soort gekke dingen.
Dus je maakt helemaal een account aan om dit hier op het forum te kunnen vragen? En die jaargenoten van je, hebben die geen inspiratie?

Koop er een paar bij je plaatselijke dierenwinkel, een paar kleintjes bij elkaar maken 1 grote moet je maar denken. Wel gezellig samen met je jaargenoten de nek omdraaien en villen natuurlijk. Wie a zegt moet ook b zeggen. Eet smakelijk!
Ik zou een muskusrat ( in België een delicatesse bekend als " waterkonijn " ) zien te vangen. Lekker veel vlees en je gasten proeven vast het verschil niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In Peru is cavia 'n delicatesse, misschien kun je nog wat importeren?

Nog 'n suggestie; gefrituurde sprinkhanen!
In Peru heel normaal hoor!

Ik zie niet zo'n verschil tussen konijn en cavia. Ik vind aap erger eigenlijk...

Maar geen idee waar je cavia's kunt kopen om te koken. Misschien googlen op slager en zuid-amerikaans ofzo?
Ik denk dat grote cavia's niet naar Nederland geëxporteerd worden voor consumptie. Ik zou me dus behelpen met de huis-, tuin- en keukencavia. Wel wat kleiner, maar als voorafje goed te doen, denk ik.
quote:elninjoo schreef op 19 december 2011 @ 16:56:

Nog 'n suggestie; gefrituurde sprinkhanen!

Ja, en die kun je gewoon in je eigen tuin vangen

Of je probeert een keer maden; zijn in sommige studentenhuizen ook wel voorhanden
En of het nu een zuidamerikaanse cavia is of een oerhollandse cavia, verschil proeven ze toch niet.
Dierenwinkel.

Kinderboerderij.

Marktplaats.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Heb je niet een jaarclubgenoot waar jullie van af willen? Sjalotje er bij even rondom aanbakken en je hebt een hele bijzondere schotel.

Laat die cavia met rust ^&#$@!!!
http://www.koksforum.nl/phpBB2/viewtopi ... =19&t=5455
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Die cavia's in peru zijn ook niet zo groot hoor, zit weinig vlees aan (de woorden van mijn man, ik waag me er niet aan)
Sorry, maar ik vind het echt ziekelijk dat je cavia wilt gaan eten en al eerder apenvlees hebt gegeten omdat het Kerst is. Ik heb er verder geen woorden voor.

Overigens vind ik het sowieso belachelijk dat mensen met Kerst ineens allerlei rare dingen (met name dieren) gaan eten...ik doe er niet aan mee!
Ik wil ook echt een keertje cavia eten! Je hebt speciale vlees cavia's maar ik denk niet dat die in NL te verkrijgen zijn eigenlijk.
En lekker hypocriet zeg, een koe, varken en die beesten mag je wel eten maar een cavia is dan weer walgelijk.
@koettie: wie zegt dat ik uberhaupt wel (ander) vlees eet??!!
Wij mensen staan nu eenmaal hoog in de voedselketen.

Ik vind dat je in het leven ook nieuwe dingen moet durven ontdekken.
Voor mij mag het, evenals rat en konijn. Ik zie geen verschil, behalve als het iemands Govertje of Flappie is geweest.

Komop, weg met die aanstellerij, en neem een maaltje bed bugs, geïmporteerd uit New York of dichterbij, aangeleverd vanuit het Amstel Hotel als ze er nog zijn..
Als niemand hier precies weet hoe het smaakt weten je tafelgenoten dat vast ook niet. Dan kun je net zo goed kip gebruiken

Overigens heeft de Makro wel een ruime selctie exotisch vlees. Maar cavia's heb ik er nog nooit gezien.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

.
Eet iedereen die zo geschokt is wel vlees?

en als jullie vlees eten eten jullie dan kwartel/konijn/hert/lam of alleen onherkenbare plofkipfilets?

Als jullie allemaal vegetariër zijn snap ik het en beetje, maar anders vind ik het nogal hypocriet.

(wat niet wegneemt dat ik ook denk dat TO een troll is)
Het moet toch makkelijker zijn om aan een cavia te komen, dan aan een aap of een krokodil. Dus wees net zo creatief als je studiegenoten of vraag het hen: zij hebben er bovendien belang bij omdat ze mee zullen eten.

Als troltopic is het een fluttopic trouwens.
quote:merano schreef op 19 december 2011 @ 17:02:

Als niemand hier precies weet hoe het smaakt weten je tafelgenoten dat vast ook niet. Dan kun je net zo goed kip gebruiken

Kijk, dat is creatief.
quote:koettie schreef op maandag 19 december 2011 16:59 En lekker hypocriet zeg, een koe, varken en die beesten mag je wel eten maar een cavia is dan weer walgelijk.Eet ik ook niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven