Waar cavia halen voor kerstdiner ?

19-12-2011 16:46 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met mijn jaarclub hebben we in de week voor kerst altijd een 'bijzondere dieren' maaltijd. De afgelopen jaren hebben we onder andere apenvlees en krokodil op.

Dit jaar ga ik het voorgerecht maken. Ik heb al een goed recept gevonden voor cavia. Alleen het moet dan wel gaan om de grote cavia uit Zuid-Amerka en niet die kleine krengen die je hier in de dierenwinkel haalt. Iemand enig idee waar ik een reuzecavia kan vinden, liefst niet verder dan een half uur rijden van Utrecht?

Echt? Een cavia?

Geen idee waar je die vandaan moet halen.
tssssss, wat een achterlijk gedoe zeg. Hoop dat je er helemaal geen een kunt vinden. Niet normaal zeg. Hebben jullie studenten niks beters te doen ofzo?
Alles komt goed..........
Waarom geen katten? Dan heb ik er hier in mijn tuin nog 2 voor je in de aanbieding. Van de buren..
Uit de dierentuin natuurlijk.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Eigenlijk ben ik geneigd dit niet eens te geloven....... Ik hoop dat het niet waar is in ieder geval.
Alles komt goed..........
Hahaha... sorry, kan het even niet laten om te lachen.

Aap en Krokodil? Voelen jullie je crocodil dundee nu? Neem een speelgoed cavia OF een Zuid Amerikaanse schone dame..;-)
In Peru is dit een hele normale maaltijd. Schijnt een beetje vergelijkbaar te zijn met gevogelte.
Komop dames dit is overduidelijk een trol!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Ongezonde hobby!
Probeer eens studentenvlees. Schijnt helemaal niet slecht te smaken.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
In ecuador ook, het smaakt naar kip vind ik.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
In Zuid-Amerika is het een echte delicatesse...

En wat is het verschil tussen een cavia eten of een konijn of een hertje eigenlijk?

Don't get me wrong: ik zou het zelf niet eten, maar ik wilde het wel even aankaarten.
Dit hoort onder de peiler van eten thuis
Hond en haai schijnen ook erg lekker te zijn
Heeft jullie krokodillen- en apenvleesdealer geen adresje?
Lekker!

Er is een slager in Osdorp die caviavlees verkoopt.
In Zuid Amerika is het eten van cavia's heel normaal. Ik ben zelf niet zo'n vleeseter, en zou ook nooit een cavia willen eten, maar ik zie dan weer niet in waarom varkens en koeien wel kunnen, maar cavia's niet. Het is maar net wat we besloten hebben dat normaal is.

Ik moet eerlijk gezegd ook wel een beetje gniffelen om het idee. Leuk hoe nieuwe tradities ontstaan
Klopt schilderspalet, wij eten regelmatig hotdogs hier erg lekker.
Voor de fijnproevers die de jaarlijkse kalkoen zat zijn, hier is een prima recept.

http://gosouthamerica.about.com/od/cuisine/a/cuy.htm
Pas maar op.

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou, bij de AH zijn de hamsterweken nog niet begonnen, volgend jaar pas.
Even aan je jaargenoten vragen waar ze vorig jaar de krokodil en aap vandaan haalden, die weten vast meer. En anders: Rhenen en Amersfoort hebben een dierentuin.
Ehm...

Tja, ik vind het een beetje hypocriet om wel haas te mogen eten maar geen cavia. Ik heb alleen nog nooit gehoord waar je dat zou kunnen krijgen. Ik zou googlen op menus van restaurants (de duurdere), en dan bellen en vragen of zij wat aan je willen verkopen.
Oh bah joh, wat een vreselijk idee.....brrrrr.....

Maar goed ieder z'n eigen.....k heb (gelukkig voor de desbetreffende cavia) geen tips voor je......

In ieder geval toch een fijne kerst gewenst alvast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven