Met mijn jaarclub hebben we in de week voor kerst altijd een 'bijzondere dieren' maaltijd. De afgelopen jaren hebben we onder andere apenvlees en krokodil op.
Dit jaar ga ik het voorgerecht maken. Ik heb al een goed recept gevonden voor cavia. Alleen het moet dan wel gaan om de grote cavia uit Zuid-Amerka en niet die kleine krengen die je hier in de dierenwinkel haalt. Iemand enig idee waar ik een reuzecavia kan vinden, liefst niet verder dan een half uur rijden van Utrecht?
tssssss, wat een achterlijk gedoe zeg. Hoop dat je er helemaal geen een kunt vinden. Niet normaal zeg. Hebben jullie studenten niks beters te doen ofzo?
In Zuid Amerika is het eten van cavia's heel normaal. Ik ben zelf niet zo'n vleeseter, en zou ook nooit een cavia willen eten, maar ik zie dan weer niet in waarom varkens en koeien wel kunnen, maar cavia's niet. Het is maar net wat we besloten hebben dat normaal is.
Ik moet eerlijk gezegd ook wel een beetje gniffelen om het idee. Leuk hoe nieuwe tradities ontstaan
Anoniem_130834
maandag 19 december 2011 om 16:53
Klopt schilderspalet, wij eten regelmatig hotdogs hier erg lekker.
Even aan je jaargenoten vragen waar ze vorig jaar de krokodil en aap vandaan haalden, die weten vast meer. En anders: Rhenen en Amersfoort hebben een dierentuin.
Anoniem_130740
maandag 19 december 2011 om 16:54
Ehm...
Tja, ik vind het een beetje hypocriet om wel haas te mogen eten maar geen cavia. Ik heb alleen nog nooit gehoord waar je dat zou kunnen krijgen. Ik zou googlen op menus van restaurants (de duurdere), en dan bellen en vragen of zij wat aan je willen verkopen.