Waar een goede boxspring kopen en welk merk?

14-05-2011 22:09 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_104606 wijzigde dit bericht op 25-01-2012 16:50
Reden: Ander topic
% gewijzigd
Oké. Ik dacht trouwens dat je op zoek moest gaan naar een hoeslaken dat om de topper én het matras heen kon, maar zoals ik begrijpt doe je dus de hoeslaken alleen om de topper heen? Je laat het matras dus dan 'kaal'? De topper is vrij dun, dus daar past elk hoeslaken wel overheen.

Bij Ikea moet je de boxspring zelf samenstellen en zijn ze dus niet bekleed. Daar moet je dus wel een hoeslaken over je matras (en eventuele topper) doen, anders zie je het witte matras.
quote:Manon1976 schreef op 25 mei 2011 @ 22:18:

Oké. Ik dacht trouwens dat je op zoek moest gaan naar een hoeslaken dat om de topper én het matras heen kon, maar zoals ik begrijpt doe je dus de hoeslaken alleen om de topper heen? Je laat het matras dus dan 'kaal'? De topper is vrij dun, dus daar past elk hoeslaken wel overheen.

Bij Ikea moet je de boxspring zelf samenstellen en zijn ze dus niet bekleed. Daar moet je dus wel een hoeslaken over je matras (en eventuele topper) doen, anders zie je het witte matras.Klopt. Dat wil zeggen...ik heb het wel zo. Maar mijn onderbed en matras zijn van een mooie zwarte stof. Ik heb alleen over mijn topper (en die is 5 of 7 cm dik geloof ik) een molton en daar overheen een hoeslaken. Het zijn dus wel speciale maten dus ik weet niet of een gewoon hoeslaken voor een dik matras er lekker omheen past. Gaat waarschijnlijk "frummelen" maar als je dat niet erg vindt is er natuurlijk niks aan de hand.
Wauw wat veel goede informatie hier. Wij zijn ook toe aan een nieuw bed. Ik vind het wel waard om goed te investeren, goed slapen is heel belangrijk en ik heb best vaak last van mijn rug.

De Timeless klinkt erg goed. Helaas zijn bedden zo duur. We gaan over een paar maanden verhuizen en al genoeg geld uitgeven aan meubels en klussen, een bed kan er eigenlijk niet bij.

Voor een goedkopere alternatief kiezen vind ik dan weer zonde, dan nog maar even sparen...

Manon, ben jij er al uit welke je gaat nemen?
quote:MaraMila schreef op 25 mei 2011 @ 22:45:

Wauw wat veel goede informatie hier. Wij zijn ook toe aan een nieuw bed. Ik vind het wel waard om goed te investeren, goed slapen is heel belangrijk en ik heb best vaak last van mijn rug.

De Timeless klinkt erg goed. Helaas zijn bedden zo duur. We gaan over een paar maanden verhuizen en al genoeg geld uitgeven aan meubels en klussen, een bed kan er eigenlijk niet bij.

Voor een goedkopere alternatief kiezen vind ik dan weer zonde, dan nog maar even sparen...

Manon, ben jij er al uit welke je gaat nemen?Ja dat is inderdaad een moeilijk dilemma. Ik heb nog geen keuze gemaakt. Heb wel nog naar een ander alternatief gekeken; een huismerk boxspring van Goossens. Geen idee waar dat mee vergelijkbaar is. Het blijft natuurlijk een gok. Maar mijn advies is: bestel niet een bed bij de eerste de beste winkel. Ze zetten allemaal extra dingen op de offerte zoals impregneren, extra goed moltons, dekbed en hoeslakens, slipmatjes etc. Terwijl je er na een tijdje misschien achterkomt dat impregeneren helemaal niet nodig is. Je kan trouwens ook voor een paar jaar even een bed van ikea kopen en over een paar jaar eventueel een duurdere aanschaffen. Pff ik weet het nog niet hoor.. moeilijk he .
Heb jij al een keuze gemaakt?
Vandaag knoop door gehakt en boxspring gekocht. Pocketveringmatras met een topper van latex. Dat laatste heb ik me echt laten aanraden, weet niet of ik er goed aan gedaan heb (had al zóveel bedden geprobeerd). Verkoper zei dat latex het beste materiaal is, dus dat nemen we dan maar aan ;).
Gefeliciteerd Manon, ik hoop dat je een goed keuze gemaakt hebt. Hoe heet de combinatie en in welke winkel ben je uitgekomen?

Wij zijn vanaf gisteren fysiek op zoek gegaan naar degelijke boxspring. Ons budget is tussen 2000 en 3000, tjaa het belangrijkste is het slaapconfort en dan vertrouw je toch vaak onbekende merken niet. We zijn in een outlet gaan kijken waar ze allemaal swiss sense hadden. We hadden daar een interessante gevonden, zelfs met electrische verstelbaarheid, maar toch hebben we het idee dat bijv auping beter ligt. Ook hadden we hier het seats en sova idee, harde verkoop. Uiteindelijk zijn we beland bij "Slaapgenoten"en daar werden we goed geholpen. Daar hebben we op een basic boxspring van eastborn Sand collectie gelegen. Deze spreekt ons erg aan. Deze basic was de enige betaalbare van dit merk, de andere waren all in ongv 4 tot 8000 euro. Hebben jullie ook eerder van dit merk gehoord?

Ook hadden we een Auping gevonden, voor onze prijsklasse is dit dan gewoon een standaard bed, wel goede kwaliteit, maar je kunt niet veel extra'tjes verwachten.

Verder is er zoveel keuze en ze zeggen dat alles goed is, maar de ene weer iets beter dan de andere. Maar het gaat er natuurlijk om wat is behoudend en goed voor de gezondheid.
Hi,

Ik heb het huismerk boxspring besteld van een meubelzaak (Goossens). Na honderd jaar georienteerd te hebben (;)) heb ik het gevoel dat een Auping bijv. niet altijd beter is per definitie. Deze meubelzaak bestaat al heel lang en heeft een naam hoog te houden, daarom vertrouw en vooral hóóp ik erop dat ik kwaliteit aangeschaft heb...Het is een pocketveringmatras en ik heb er tegen een meerprijs van 200 euro een latextopper bij besteld (i.p.v. de standaard koudschuim). Hoop dat ik daar goed aan gedaan heb .
Via dit bericht wil ik graag mensen waarschuwen voor een aankoop bij

Helaas hebben mijn vriend en ik daar een boxspring gekocht. Een verkoper die vertrouwen wekte en mooie praatjes had over garanties als het niet goed zou slapen. Toen we eenmaal het bed hadden, kregen we al snel last van pijnlijke plekken op heupen en schouders, waardoor we continue snachts wakker werden en ook overdag last hielden. Dit zou opgelost kunnen worden door een zachtere matras te nemen. Toen het puntje bij paaltje kwam was dat inderdaad mogelijk zolang we er zelf voor betaalden.

Helaas extra kosten gemaakt en de klachten gingen bij mijn vriend niet weg. Op dit moment zijn we 3/4 jaar verder, hebben de klachten zich bij mijn vriend omgezet in chronische pijn, slapen we allang niet meer op de nieuwe boxspring en beginnen de klachten nu langzaam maar zeker af te nemen. Het zal geen verrassing zijn, maar wij zijn dus alles behalve tevreden over ) Met name door de slechte service en het niet waarmaken van beloftes.

Wat we hier in ieder geval van geleerd hebben is dat we de volgende keer bij de aanschaf duidelijke afspraken zouden maken over 'wat als het bed toch niet goed ligt'.

Bij ....zou die garantie er zijn, maar uiteindelijk gold die niet omdat wij een langer bed (220) hadden gekocht.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-02-2014 21:33
Reden: bedrijfsnaam verwijderd ivm laster
% gewijzigd
Goh Anneke, dat is natuurlijk heel vervelend. Maar het is ook idioot om je speciaal aan te melden om in een topic van 3 jaar oud een winkel zwart te maken. Dat doe je maar ergens anders, hier mag het niet.
Begrijp anneke wel , het is geen pakje boter wat je koopt en dan geen enkele service.
Tuurlijk is dat vervelend. Maar om dan speciaal een account aan te maken om dat bedrijf zwart te maken..... doe dat ergens waar het nut heeft.
Sterker nog, het mag hier ook gewoon niet.
spam
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 06-03-2014 01:04
Reden: Spam is niet toegestaan
% gewijzigd
Afkraken mag niet, spammen ook niet. Zelfs niet goed bedoeld.
Hallo Voor iedereen die een goed bed zoekt, die ook een beetje betaalbaar is. Ik heb in oktober vorig jaar een nieuw bed gekocht, tegen een goeie prijs vind ik.

Na een half jaar nog steeds heel erg tevreden en ik slaap als een roosje. Het matras wat je er bij krijgt is heel goed, en het bed is mooi.

Dit is de link van het bed, http://www.kingsandqueens ... ing-oscar-deluxe-154.html

En ik heb geen aandelen en dit is geen spam ;)
Juist een goede pocketvering matras is herkenbaar aan meer dan 500 veren de M2.

Op veel verschillende bedden geslapen en er gaat niets boven een goede koudschuimmatras met juiste SG liefst boven de 55 en goede lattenbodem slaap je per persoon goed voor een paar honderd euro jaren lang.
quote:slobberbone schreef op 06 maart 2014 @ 15:02:

Juist een goede pocketvering matras is herkenbaar aan meer dan 500 veren de M2.

Op veel verschillende bedden geslapen en er gaat niets boven een goede koudschuimmatras met juiste SG liefst boven de 55 en goede lattenbodem slaap je per persoon goed voor een paar honderd euro jaren lang.Vind jij, een bed en lekker slapen is wel heel erg persoonsgebonden.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Tickel schreef op 06 maart 2014 @ 16:56:

[...]

Vind jij, een bed en lekker slapen is wel heel erg persoonsgebonden.Zeker, maar dat neemt niet weg dat het lekkerste bed ook het beste is voor het lichaam en hoeveel mensen liggen wel niet jaren op een verkeerd bed en komen er pas na 10/15 jaar achter wat wel een goed bed is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven