Waar ligt jullie schootkat?

02-10-2024 16:23 63 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn een gezin van 4 volwassenen. Plus kat. Een schootkat. En het valt mij op dat die kat bij elk gezinslid een favoriet plekje heeft.
Zoon: gewoon op schoot, opgerold
Dochter: zij kan kat in elke houding plaatsen/ vasthouden, van haar pikt ie alles
Man: buik
Mij: op mijn linkerschouder/bovenarm

Waar ligt kat/poes?

Totaal aantal stemmen: 82

Gewoon op schoot (34%)
In nek (11%)
Op buik (9%)
Kat is geen schootkat (30%)
Ergens anders (16%)
Alle reacties Link kopieren Quote
De kleinste ligt vooral bij mij. Heel af en toe bij mijn vriend op zijn benen. Bij mij maakt het niet uit, waar plek is. Schoot, benen, borsten, armen, schouders. Als er maar plek is. 's Nachts ook, ze slaapt waar er plek is. Lepeltje lepeltje met mij, half in mijn gezicht, half bovenop mijn hoofd, tegen mijn borst aan. En soms tussen mijn benen of op mijn schouder. Maar het liefst raakt ze me aan. Ook als ik op de wc zit gaat ze op schoot zitten en soms zelfs op mijn schouder.

De andere is niet echt een schootkat. Ze komt wel eens op schoot maar dan is ze vooral aan het trappelen. Na 5 minuten is het dan weer genoeg. Soms word ik wakker met haar op mijn rug en dat is dan vooral omdat ik geen adem meer krijg, want ze weegt 6,5 kilo. Ze vindt het wel heerlijk om geaaid te worden en om geborsteld te worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kat kruipt alleen op schoot als ik iets blauws of jeans aan heb 😂. Het is een aparte... 🙈 Anders ligt hij wel altijd tegen me aan of bij me in de buurt. Als ik ga douchen blijft hij voor de douche zitten totdat ik eruit ben.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat grappig!
Katten zijn trouwens kleurenblind, herkennen alleen blauw en geel. Dus trek 'ns een gele broek aan om te testen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Grappig dat 32% geen schootkat heeft. Van al mijn katten was er maar 1tje een echte schootkat en dat in het quadraat. Op schoot, in mijn nek, in bed lag zij óp mijn hoofd of dwars over mijn keel. Zij mocht dus niet in de slaapkamer.
Die kat was zo lief maar af en toe werd ik er wel een beetje iebelig van.
Huidige kat is ook geen schootkat, ligt wel naast mij op de bank maar op een klein afstandje.
Gaat u anders ondertussen even wat voor u zelf doen. (Viktor)
Alle reacties Link kopieren Quote
ambra schreef:
02-10-2024 17:30
Haha, inderdaad ja.

Is het bij jullie ook zo dat je niet hoeft op te staan als je een kat op/ onder schoot hebt? Om koffie te halen of zoiets? Hier is dat wel de ongeschreven regel: nooit de kat storen.
Al is het wel vaak zo dat als de ander dan dus in de keuken aan de slag gaat, de kat alsnog die kant op rent voor het geval er iets te halen is..
Dat gaat hier zo: 'Lief kan jij de deur open maken/drinken pakken...? ik ben 'bekat''. :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zou kunnen zeggen dat alleen een kat die op schoot ligt een schootkat is :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
OlleGrieze schreef:
03-10-2024 11:01
Dat gaat hier zo: 'Lief kan jij de deur open maken/drinken pakken...? ik ben 'bekat''. :D
Wat een mooie uitspraak :love:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn meisje wil alleen op opgevouwen benen liggen :D Dus als je je benen optrekt, komt ze op je knieën liggen. Ik ben haar enige baasje en bij mij ligt ze ook vaak in mijn nek. Bij anderen graag op opgetrokken benen. Een dekentje levert pluspunten op, daar ligt ze graag onder!
Alle reacties Link kopieren Quote
OlleGrieze schreef:
03-10-2024 11:01
Dat gaat hier zo: 'Lief kan jij de deur open maken/drinken pakken...? ik ben 'bekat''. :D
Ja zoiets, alleen noemen we het hier: ik heb de kat onder schoot. ( Niet onder schot :cat: )
Alle reacties Link kopieren Quote
OlleGrieze schreef:
03-10-2024 11:01
Dat gaat hier zo: 'Lief kan jij de deur open maken/drinken pakken...? ik ben 'bekat''. :D
Grappig, dat zegt mijn man ook als ie weer eens koffie moet :lol:
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al jaren 6 katten, nu soort-van nieuwe lichting, maar ik heb geen schootkatten. Wellicht ook omdat ik dat helemaal niets vind..
Maar, ik heb wel bedkatten, zodra de elektrische tandenborstel bromt, liggen er al 3 klaar.

Bij 3 katten of meer, ben je ingepoest.

(Feline-paralyses)
Ik kom uit Ironië, dat ligt aan de Sarcastische Zee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze kat wil graag dat ik in het hoekje van de bank zit en mijn benen in een driehoek leg zodat er een holletje ontstaat. Dan een (heel specifiek) dekentje over me heen en dan komt hij in dat holletje liggen. En dan lekker met die nagels in mijn kruis :roll:

Mijn man is jaloers want hij doet het alleen bij mij. En als ik niet op de juiste manier op de bank zit kan hij echt op tafel zitten en me aanstaren tot ik hem zijn zin geef.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn kat maakt het niet uit hoe ik zit, die gaat liggen hoe en waar het past, zo niet dan toch.
De vorige wilde echt dat ik met mijn benen recht vooruit zat. Dan ging ie me ongeduldig aan zitten kijken met een heel zielige blik, totdat ik goed zat.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven