Waar slaap jij graag onder?
dinsdag 15 april 2025 om 09:17
Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuw dekbed voor de zomer, maar er is zoveel meer keuze dan dons of synthetisch. Zoals Tencel en wol. Ik hou van een beetje luxe gevoel dus ons winterdekbed is van dons, maar dat is niet het diervriendelijkst.
Waar slaap jij in de lente/herfst het liefst onder en waarom? Ik heb het dan over het dekbed, niet perse het hoeslaken. Dat hebben we heel fijn in linnen.
Waar slaap jij in de lente/herfst het liefst onder en waarom? Ik heb het dan over het dekbed, niet perse het hoeslaken. Dat hebben we heel fijn in linnen.
dinsdag 15 april 2025 om 16:33
dinsdag 15 april 2025 om 17:10
dinsdag 15 april 2025 om 18:00
Is dat niet iets van vroeger, dat synthetisch zweterig is?
Ik heb daar echt nog nooit last van gehad (behalve bij 35 graden, maar dan zweet je ook onder je wollen/donzen dekbed vandaan).
Denk dat dit bij de huidige synthetische dekbedden van een beetje goeie kwaliteit echt geen probleem meer is. Ik slaap er al jaren heerlijk onder in elk geval.
Ik heb daar echt nog nooit last van gehad (behalve bij 35 graden, maar dan zweet je ook onder je wollen/donzen dekbed vandaan).
Denk dat dit bij de huidige synthetische dekbedden van een beetje goeie kwaliteit echt geen probleem meer is. Ik slaap er al jaren heerlijk onder in elk geval.
dinsdag 15 april 2025 om 18:43
dinsdag 15 april 2025 om 18:49
Nee.LoiseauBicyclette schreef: ↑15-04-2025 18:00Is dat niet iets van vroeger, dat synthetisch zweterig is?
Er zijn wel kwalitatief betere synthetische dekbedden te koop, maar de goedkope zijn nog steeds zweterig.
Niet voor iedereen blijkt in dit topic, maar ik slaap in hotels vaak dramatisch slecht vanwege het onprettige dekbed.
dinsdag 15 april 2025 om 19:22
Standaard 4-seizoenen-dekbed van bij Aldi.
1 keer per jaar ofzo in reclame.
In de winter zowel het dikke als het dunne deel. De rest van 't jaar - minus bij 35 graden - het dikke deel. Bij 35 graden het dunne deel.
1 keer per jaar ofzo in reclame.
In de winter zowel het dikke als het dunne deel. De rest van 't jaar - minus bij 35 graden - het dikke deel. Bij 35 graden het dunne deel.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 15 april 2025 om 20:45
LoiseauBicyclette schreef: ↑15-04-2025 18:00Is dat niet iets van vroeger, dat synthetisch zweterig is?
Het gaat er mij niet om dat het te zweterig zou zijn, het gaat er mij primair om dat ik me met alles omring met natuurlijke materialen (wol, leer, katoen, linnen, hout, bamboe) in plaats van plastic in een of andere vorm. De meeste synthetische dekbedden (maar ook bijvoorbeeld veel kleding) is van polyester. Dat is een ander woord voor plastic (gemaakt van (afgedankte) petroleum. Thanks but no thanks. Dat is mijn bijdrage aan het milieu.
I will not let anyone walk through my mind with their dirty feet.
- Gandhi
- Gandhi

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in