Waar wonen rond Amsterdam?

22-02-2009 15:53 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

De kogel is door de kerk, mijn vriend en ik gaan verhuizen! Wij wonen nu binnen de ring van Amsterdam, maar omdat we groter willen wonen en geen torenhoge huur kwijt willen zijn, gaan we zoeken naar buiten de ring en omringende plaatsen.

Wie heeft een tip voor waar het leuk wonen is? Osdorp, Duivendrecht, Diemen, Zaandam, Amstelveen, misschien een andere plaats?

En mijn tweede vraag: hebben jullie nog tips voor websites die huurwoningen aanbieden? Ik ken direct wonen, rooftrack, funda, maar wie weet heeft iemand nog een gouden tip

Alvast bedankt voor het meedenken!
Bedankt weer!

Purmerend, Hoorn zijn idd opties waar ik nog niet aan gedacht had, maar ik werk in het Gooi.. dus dat is dan weer net de andere kant op.

Rotsvast is inderdaad ook een goeie site, was ik vergeten! Goed dat je het zegt

Inschrijven bij Woningnet heeft dan helaas niet zoveel zin meer, mijn vriend en ik wonen pas 2 jaar in onze woning...

Maar de woningruil vind ik wel een leuk idee eigenlijk!

Maar Amstelveen is dus ook best leuk? Wij gaan trouwens huren, niet kopen.
Weesp?
blaaaaaah, weesp, 0 uitstraling.
best wel veel buitensteden die hier genoemd zijn hebben 0 uitstraling, wat dat betreft doen ze echt niet onder voor Almere, waar je dan wel weer goedkoper en luxer kunt wonen en net zo goed met de trein in krap 20 min centraal bent.
quote:Liv schreef op 23 februari 2009 @ 14:24:

Overigens is huren in de vrije sector overal duur. Zelfs in Almere moet je dan rekenen op huren vanaf zo'n 800 euro. Dat zal dus dichterbij Amsterdam nog wel een stuk hoger liggen.

maar dat zijn dan ook wel hele ruime huizen en je hebt er binnen een dag eentje te pakken.

vanderlinden
Ik sta denk ik ook niet heel afwijzend tegenover Almere. Wel in de eerste instantie, omdat ik meteen aan Vinex-woningen denk, maar aan de andere kant, heb je wél die ruimte. Het gaat er ook niet om dat we goedkoop gaan wonen, maar wel dat de ruimte-prijs verhouding wat gunstiger (normaler) ligt dan in Amsterdam.
kijk eens naar de plannen v almere poort, langs de a6.

t beste kun je de makelaars nalopen op een daggie Almere, op t gemeentehuis staan talloze maquettes, maar dan ben je altijd te laat.
voorbeeld
Volgens mij zoekt TO een huurhuis, Sarah.....

Of komen er ook huurhuizen in Poort?

Als je daar zit, zit je trouwens wel nóg sneller in Amsterdam.
Ja Amstelveen is leuk( vind ik) en je zit binnen no time in Amsterdam-centrum
OHH een huurhuis??

weet ik niet of ze dat in Almere Poort hebben , maar volgens mij mixen ze dat altijd een beetje toch?
Abcoude?
Amstelveen heeft niet zoveel sfeer, maar heeft wel aan de weg getimmerd de laatste paar jaar. Groot nieuw winkelcentrum met theater erbij. Amsterdamse bos is ook leuk. En in een poep en een zucht ben je in De! Stad! Der! Steden! (sorry, doet altijd nog steeds een beetje pijn om niet meer in Amsterdam te wonen).
Haha ja doet mij ergens ook wel zeer dat we nu echt hebben besloten te vertrekken uit de ring

Maar klopt het, dat je in Amstelveen nog steeds snel in het centrum bent? Amstelveen heeft tot nu toe mijn voorkeur denk ik...

En ja, we zoeken idd een huurhuis
quote:marijn_81 schreef op 23 februari 2009 @ 20:16:

Bedankt voor het meedenken!

Het gaat me overigens ook niet om goedkoop wonen, maar wij willen liever geen 900 euro betalen voor 60 m2 en binnen de ring van Amsterdam zit je al snel aan dat soort prijzen.

De sites ga ik zeker bekijken, dank jullie wel!

Star, ik denk dat het voor het inschrijven al wel te laat is, aangezien je tegenwoordig al minstens 7 jaar ergens ingeschreven moet staan. Of werkt het bij die organisatie anders dat je weet?

7 jaar???? Zeg maar in Amsterdam gerust 25 jaar. Via woningnet kom je in Amsterdam echt niet meer aan een woning, tenzij je stadsvernieuwer bent.
Aalsmeer , ouderkerk aan de amstel , uithoorn
IJburg?

Wel Amsterdam maar buiten de ring.
Purmerend (rondom) het centrum is best leuk. Als je van nieuw(ere) bouw houdt zijn er nog veel meer leuke wijken te

Alleen als je in het Gooi werkt is het net de verkeerde kant op...

Het is wel zo: hoe noordelijker je gaat, hoe meer huis voor je geld. Hoorn is ook een leuk stadje, maar wel weer verder van het Gooi. Of denk eens aan Edam of Monnickendam, als je wat landelijker wil (is welweer duurder dan bijv. Purmerend)
Vinkeveen
Waar ben je nou uiteindelijk belandt?
www.vesteda.com heeft ook woningen in Huizen.

http://www.vesteda.com/nl/woningaanbod. ... rmaat-West (vlakbij busstation)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven