Waar zijn ze te vinden??? Kittens
dinsdag 13 januari 2009 om 20:58
Hey hallo allemaal,
We zijn er over uit!! We willen graag twee kittens in ons huis verwelkomen!
We zijn op zoek naar twee vrouwtjes, en het liefst twee tijgertjes (een rood en een grijs). Nu hebben we op marktplaats gespeurd, alle supermarkten bij langs gelopen en bij de dierenartsen gevraagd naar nestjes. Maar we kunnen geen kittens vinden.
Heeft iemand tips?? (omgeving grens overijssel/drenthe)
We zijn er over uit!! We willen graag twee kittens in ons huis verwelkomen!
We zijn op zoek naar twee vrouwtjes, en het liefst twee tijgertjes (een rood en een grijs). Nu hebben we op marktplaats gespeurd, alle supermarkten bij langs gelopen en bij de dierenartsen gevraagd naar nestjes. Maar we kunnen geen kittens vinden.
Heeft iemand tips?? (omgeving grens overijssel/drenthe)
zondag 18 januari 2009 om 14:05
zondag 18 januari 2009 om 14:05
RosieRo, dat is ook mijn ervaring met dierenasiels. Ik ben ooit naar een asiel geweest voor een kat, maar ik werd daar direct behandeld alsof ik een dierenmishandelaar was. Of ik maar even kon bewijzen dat ik het niet was. Ik heb me omgekeerd en ben er nooit meer teruggekomen. Hou je zielige katjes dan maar lekker zelf als ze bij jullie beter af zijn.....
Vast niet alle asiels doen zo spastisch, maar dit heeft wel mijn beeld van asiels gekleurd.
Vast niet alle asiels doen zo spastisch, maar dit heeft wel mijn beeld van asiels gekleurd.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

zondag 18 januari 2009 om 14:10
zondag 18 januari 2009 om 14:35
Uiteraard is een asiel wel kritisch. Dat moet ook wel, want anders krijgen ze de dieren weer terug, en zijn de problemen alleen nog groter. Ik vind dat een goed punt van de asiels. Misschien zullen ze er wel eens naast zitten, maar volgens mij stellen ze helemaal niet teveel eisen, ben je in staat om voor je dier te zorgen financieel, heb je ruimte voor het dier en wil je er tijd in investeren. Als mensen dat niet willen dan heeft het geen zin om een dier mee te geven. Ik heb een asieler en die woont al 10 jaar bij mij maar is nog steeds eigendom van het asiel, zo gaat dat en dat is een goed systeem.
zondag 18 januari 2009 om 14:45
Hier was het asiel helemaal niet zo kritisch. Ze lieten me alleen naar het kattenverblijf gaan ( terwijl er in 1 verblijf niesziekte was en ik gewoon heen en weer kon lopen tussen verschillende verblijven!). Ik kon zelf een kat uitzoeken en dat was het.Dat is natuurlijk ook niet goed. Hetverschilt echt per asiel. Veel asiels werken met vrijwilligers. Niets mis mee, doe het zelf ook in een permanente dierenopvang. Maar dan is het wel heel belangrijk dat er een goede leiding is, die de zaak aanstuurt en structureert. En daar ontbreekt het helaas nog weleens aan.
zondag 18 januari 2009 om 14:49
zondag 18 januari 2009 om 15:01
Main Coons Tang?
Die van mij zijn nu 5, 6 en 7.5 kg, heerlijke mannen, heb ik tenminste wat te knuffelen als vriendlief niet thuis is.
Ik heb overigens wel goede ervaringen met asiels,
De meeste katten (haalde ook voor mijn ouders de kinders uit de asiels weg) kwamen uit hetzelfde asiel,
Na een aantal jaren kende ik die mensen gewoon, en kreeg ik eerst uitgebreid koffie voor ik een poezebeest uit ging zoeken.
Hoewel.... ik toch meestal zelf werd uitgezocht als baas dan kwam er eentje bij me, kroop in mijn armen, ging pitten, aahhhh, tsja, en als zij dan 12 bleek te zijn, en niergruis bleek te hebben, soit.... ik was al verkocht.
Die van mij zijn nu 5, 6 en 7.5 kg, heerlijke mannen, heb ik tenminste wat te knuffelen als vriendlief niet thuis is.
Ik heb overigens wel goede ervaringen met asiels,
De meeste katten (haalde ook voor mijn ouders de kinders uit de asiels weg) kwamen uit hetzelfde asiel,
Na een aantal jaren kende ik die mensen gewoon, en kreeg ik eerst uitgebreid koffie voor ik een poezebeest uit ging zoeken.
Hoewel.... ik toch meestal zelf werd uitgezocht als baas dan kwam er eentje bij me, kroop in mijn armen, ging pitten, aahhhh, tsja, en als zij dan 12 bleek te zijn, en niergruis bleek te hebben, soit.... ik was al verkocht.
anoniem_28222 wijzigde dit bericht op 18-01-2009 15:02
Reden: kwamen, niet komen
Reden: kwamen, niet komen
% gewijzigd
zondag 18 januari 2009 om 15:05
als mijn ouwe bottenzak gaat hemelen sta ik daags erna op de stoep bij t asiel, voor 2 katten.
Maar ik wil dus ook graag kittens ja, so shoot me. en ik zal ook zeker het aantal alleen-thuis uren naar beneden bijstellen in het verhaal.
En als ze te krampachtig doen weet ik genoeg boerderijen waar ze in de zomer gewoon verzopen worden, haal ik ze daar wel op.
Maar ik wil dus ook graag kittens ja, so shoot me. en ik zal ook zeker het aantal alleen-thuis uren naar beneden bijstellen in het verhaal.
En als ze te krampachtig doen weet ik genoeg boerderijen waar ze in de zomer gewoon verzopen worden, haal ik ze daar wel op.
zondag 18 januari 2009 om 15:18
Als je het verhaal hoort smelt je helemaal:
Rood en zwart katertje gevonden op straat, 3 dagen oud.
Moederpoes kunnen vangen, herenigd met kittens ( bij mij thuis). 36 uur later nog twee van haar kittens gevonden ( hadden dus 36 uur buiten gelegen zonder moeder).
4 katjes met moeder samen.
Week later ergens anders een vondelingetje aangetroffen. Geen moederpoes meer. De kleine ( dat is het tijgertje) meer dood dan levend mee naar huis genomen. Bij moederpoes gelegd en die accepteerde het!
Uiteindelijk zijn ze met vijven opgegroeid en hele mooie katjes geworden.
Nou, is dat nou geen super verhaal?!
Rood en zwart katertje gevonden op straat, 3 dagen oud.
Moederpoes kunnen vangen, herenigd met kittens ( bij mij thuis). 36 uur later nog twee van haar kittens gevonden ( hadden dus 36 uur buiten gelegen zonder moeder).
4 katjes met moeder samen.
Week later ergens anders een vondelingetje aangetroffen. Geen moederpoes meer. De kleine ( dat is het tijgertje) meer dood dan levend mee naar huis genomen. Bij moederpoes gelegd en die accepteerde het!
Uiteindelijk zijn ze met vijven opgegroeid en hele mooie katjes geworden.
Nou, is dat nou geen super verhaal?!
zondag 18 januari 2009 om 15:55
Aaaaaah, wat een snoesjes Annet! Ik denk dat ik de hele mand mee had genomen, hahaha. Ik dacht al, die cyper past er niet tussen!
Goddank heb ik allemaal jonge katten nu en hoef ik voorlopig niet meer op zoek. In een paar jaar tijd waren alle drie mijn katten weg, twee door ouderdom en één door een ongeluk. Ik heb toen een poesje gekregen uit een nest bij een vriend van mij thuis. De andere drie zijn jongen van haar. Allemaal fantastische poezen! Het heeft wel wat hoor, katten die bij je thuis geboren zijn. Ik vind die kittentijd hartstikke leuk! Maar ook wel weer fijn als ze volwassen zijn, lekker veel poes om te knuffen!
Goddank heb ik allemaal jonge katten nu en hoef ik voorlopig niet meer op zoek. In een paar jaar tijd waren alle drie mijn katten weg, twee door ouderdom en één door een ongeluk. Ik heb toen een poesje gekregen uit een nest bij een vriend van mij thuis. De andere drie zijn jongen van haar. Allemaal fantastische poezen! Het heeft wel wat hoor, katten die bij je thuis geboren zijn. Ik vind die kittentijd hartstikke leuk! Maar ook wel weer fijn als ze volwassen zijn, lekker veel poes om te knuffen!
oh that purrrrrrrrrfect feeling

zondag 18 januari 2009 om 17:06
Wat lief annetd! Ik vind het super dat je dat allemaal doet.
Ik zeur nog even door over de stank hoor..
Hebben die van jullie ook dat als ze chagrijnig/ bozig worden dat ze dan éxtra gaan stinken? Net alsof ze alle porieën openzetten en de meest vieze lucht die ze hebben naar buiten persen. (Wat na die tonijn dus een héle vieze lucht was...)
Ik was Sirius even aan het kammen (op z'n buik, vind ie niet altijd leuk) dus hij werd op den duur wat chagrijnig.. en die STANK! Echt, net een stinkdier. Níet te harden. Gadverdamme. Ik ruik het nóg. Aaarrghh..
MysticAngel, ja het zijn coontjes . Hoe oud zijn die van jou?
Ik zeur nog even door over de stank hoor..
Hebben die van jullie ook dat als ze chagrijnig/ bozig worden dat ze dan éxtra gaan stinken? Net alsof ze alle porieën openzetten en de meest vieze lucht die ze hebben naar buiten persen. (Wat na die tonijn dus een héle vieze lucht was...)
Ik was Sirius even aan het kammen (op z'n buik, vind ie niet altijd leuk) dus hij werd op den duur wat chagrijnig.. en die STANK! Echt, net een stinkdier. Níet te harden. Gadverdamme. Ik ruik het nóg. Aaarrghh..
MysticAngel, ja het zijn coontjes . Hoe oud zijn die van jou?
zondag 18 januari 2009 om 17:10
Die van mij zijn 5, en 1.5 jaar en 8 maanden
Twee raggies een een brits korthaar (net een bulldog, hij moet van mij straks naar blafles)
Ruften kunnen ze eigenlijk altijd, de een kotst weer vaker, en de andere is een echte schetenmaker, die knettert echt (en idd, die lucht, niet te harden!). Wij zijn wel eens de kamer uitgelopen door de stank.
Ze krijgen alleen droogvoer, royal canin, daar doen ze het geweldig op,
Twee raggies een een brits korthaar (net een bulldog, hij moet van mij straks naar blafles)
Ruften kunnen ze eigenlijk altijd, de een kotst weer vaker, en de andere is een echte schetenmaker, die knettert echt (en idd, die lucht, niet te harden!). Wij zijn wel eens de kamer uitgelopen door de stank.
Ze krijgen alleen droogvoer, royal canin, daar doen ze het geweldig op,
zondag 18 januari 2009 om 17:15
Ik vind je wensen wel erg moeilijk en specifiek. het moeten twee vrouwtjes uit een nest zijn, en rood en getijgerd...denk dat het erg moeilijk is om dit allemaal uit 1 nestje te krijgen...(wij hadden toevallig een nestje met grijs en roodgestreepte katten. maar die rooien waren allemaal katertjes)
Sowieso zijn de meeste katten zwart/wit...
Sowieso zijn de meeste katten zwart/wit...
zondag 18 januari 2009 om 18:32
quote:annetd schreef op 18 januari 2009 @ 15:10:
Als je in de buurt van Tilburg woont ken ik daar nog een hele goede stichting, met hele lieve katjes!!
En als je in de buurt van Tilburg woont ga dan liever naar een stichting dan naar het asiel.
Het asiel in Tilburg staat niet echt geweldig bekend. Het is ze de laatste tijd volgens mij nog steeds niet gelukt de schimmel eruit te krijgen.
Als je in de buurt van Tilburg woont ken ik daar nog een hele goede stichting, met hele lieve katjes!!
En als je in de buurt van Tilburg woont ga dan liever naar een stichting dan naar het asiel.
Het asiel in Tilburg staat niet echt geweldig bekend. Het is ze de laatste tijd volgens mij nog steeds niet gelukt de schimmel eruit te krijgen.
maandag 19 januari 2009 om 12:16
@annetd, wat leuk dat jij ook gastgezin voor zwerfkittens bent. Wij doen dit nu ook zo'n 2 jaar via het dierenasiel. In totaal hebben we ca. 15 kittens opgevangen en groot gebracht. Varierend van een moederpoes met 4 kittens van 2 weken oud (gedumpt en gevonden op een industrieterrein) tot kittens van 5-7 weken oud die gevonden zijn in het bos, langs de kant van de weg, bij de vuilstort (!!!!!) etc etc. en die nog moeten socializeren, het kattengedrag moeten leren en moeten aansterken. Dat leren ze dan van onze eigen 3 katten. Zo leuk en mooi om te zien wat we met de kittens in een relatief korte tijd dat ze bij ons zijn kunnen bereiken. Mager en verwaarloosd komen ze bij ons binnen en "groot", gezond en sterk gaan ze naar hun nieuwe baasje. Afhankelijk hoe het gaat met de kittens gaan ze bij vanaf 10-11 weken, (na check door dierenarts, ontwormen, ontvlooien, chippen en 1e enting) naar hun nieuwe baasje. Het baasje betaalt 50 euro voor de kitten.
Tot nu toe is het ons gelukt om voor alle kittens in onze eigen vriendenkring, bij collega's en via via (niet via MP!) de kittens te plaatsen. Als dat niet lukt dan gaan ze terug naar het asiel en worden ze door het asiel bij een nieuw baasje geplaatst. Erg leuk is dat iedereen die weet dat we zwerfkittens opvangen ook anderen die een kitten zoeken hierop attent maken. Zo is een kitten geplaatst bij de buurvrouw van een collega en 2 andere kittens bij de dochter van een vriendin.
Voor iedereen die op zoek is naar een kitten, wacht nog even. Vanaf begin mei worden de asiels en opvangstichtingen weer overspoeld met zwerfkittens. Helaas is het aanbod van kittens bij de asiels nog altijd groter dan de vraag naar kittens. Wat ik zelf merk is dat het bij veel mensen onbekend is dat dat asiels ook kittens hebben die op een nieuw baasje zitten te wachten.
Tot nu toe is het ons gelukt om voor alle kittens in onze eigen vriendenkring, bij collega's en via via (niet via MP!) de kittens te plaatsen. Als dat niet lukt dan gaan ze terug naar het asiel en worden ze door het asiel bij een nieuw baasje geplaatst. Erg leuk is dat iedereen die weet dat we zwerfkittens opvangen ook anderen die een kitten zoeken hierop attent maken. Zo is een kitten geplaatst bij de buurvrouw van een collega en 2 andere kittens bij de dochter van een vriendin.
Voor iedereen die op zoek is naar een kitten, wacht nog even. Vanaf begin mei worden de asiels en opvangstichtingen weer overspoeld met zwerfkittens. Helaas is het aanbod van kittens bij de asiels nog altijd groter dan de vraag naar kittens. Wat ik zelf merk is dat het bij veel mensen onbekend is dat dat asiels ook kittens hebben die op een nieuw baasje zitten te wachten.