Waarom kopen jullie een kerstboom?

woensdag 18 oktober 2017 om 19:40
Naar aanleiding van dat ander topic ...
Ik wil die rot-boom eruit.
Maar krijg dat niet verkocht aan mijn man.
Vindt het zonde van het kopen.
Eerst kopen, helemaal optuigen, ...
En een 2 à 3 weken tot maximum maand later smijt je hem op straat.
Tenzij er familie komt feesten met Kerst zie ik er ook al jaren het nut niet van in.
Het ding staat in de weg, ik kan elk jaar half mijn living verbouwen, de katten hangen erin, heel de vloer ligt onder de naalden, heel het huis ook na 2 x de doortocht (binnen slepen, buiten slepen), ...
(Een nepperd is onbespreekbaar voor mister Torna en vind ik zelf ook niets.)
Ik vind het dus niets.
Maar waarom kopen jullie dat onding wél?
Wat zijn de voordelen?
Waarom moet 80 % van Nederland zo'n groen spul in zijn living of keuken hebben staan?
Al dan niet echt.
Terwijl een heel deel niet katholiek is.
Ik wil die rot-boom eruit.
Maar krijg dat niet verkocht aan mijn man.
Vindt het zonde van het kopen.
Eerst kopen, helemaal optuigen, ...
En een 2 à 3 weken tot maximum maand later smijt je hem op straat.
Tenzij er familie komt feesten met Kerst zie ik er ook al jaren het nut niet van in.
Het ding staat in de weg, ik kan elk jaar half mijn living verbouwen, de katten hangen erin, heel de vloer ligt onder de naalden, heel het huis ook na 2 x de doortocht (binnen slepen, buiten slepen), ...
(Een nepperd is onbespreekbaar voor mister Torna en vind ik zelf ook niets.)
Ik vind het dus niets.
Maar waarom kopen jullie dat onding wél?
Wat zijn de voordelen?
Waarom moet 80 % van Nederland zo'n groen spul in zijn living of keuken hebben staan?
Al dan niet echt.
Terwijl een heel deel niet katholiek is.
donderdag 19 oktober 2017 om 11:40
donderdag 19 oktober 2017 om 11:40
Ik heb al een paar jaar geen boom (en andere versiering) meer, en ik mis het niet.
Mijn huis is altijd gezellig, en ik vind het zonde om iets te kopen wat je 3 weken later weer weg pleurt.
Een nepboom vind ik echt niks.
Ohja ik heb wel vorig jaar een kort lichtslingertje in mijn grote cactus gehangen.
Mijn huis is altijd gezellig, en ik vind het zonde om iets te kopen wat je 3 weken later weer weg pleurt.
Een nepboom vind ik echt niks.
Ohja ik heb wel vorig jaar een kort lichtslingertje in mijn grote cactus gehangen.

donderdag 19 oktober 2017 om 11:46
Ik kocht er nooit een. Vriend en ik gingen met kerst altijd naar familie en vrienden en waren die dagen dus bijna niet thuis. We logeerde vaak ook bij familie. Inmiddels hebben we een dochter en zijn we met kerst wat meer thuis of familie komt nu bij ons. Daarom hebben we nu wel een boom. Paar weken geleden zag ik in het tuincentrum al een paar nepbomen staan en ik vind ze echt elk jaar mooier worden en denk er nu steeds sterker over om een nepper te kopen. Geen naalden meer in huis, beter voor het milieu en op de lange termijn goedkoper. Alleen het beeld van vroeger houdt mij nog een beetje tegen.....met mijn moeder en broer naar het plein in het centrum en samen een boom kiezen en op de fiets mee naar huis nemen. Dikke wanten aan tegen de naalden en dan samen optuigen. Ergens wil ik ook straks met dochter samen een boom uitkiezen en niet saai van zolder halen

donderdag 19 oktober 2017 om 11:55
Hoewel de kunstbomen pas van de laatste jaren zijn en ik ook wel echte koop, vind ik het moment waarop ik de dozen van zolder ga halen enorm spannend. Boom 1 heb ik het langste; zo'n acht jaar. Hij is van Trumph Tree en was toen een van de fraaiste 1.85 cm bomen, een met vijf sterren dus. Het uitzoeken van de stangen, bij elkaar horende takkenbossen die met een inhaaksysteem moeten worden bevestigd, het onderling wisselen van takken om weer een ander model boom ervan te maken, en dan de lichtjes, vind ik heel spannend om te doen.
Er gaan dan allerlei herinneringen door je hoofd aan de vorige kerstfeesten. De lichtjes duren altijd wat langer; wel twintig keren doe ik stappen achteruit om te kijken of ze gelijkelijk verdeeld zijn. Daarna ga ik de eerste twee drie dagen voortdurend nog eens corrigeren. Meestal doe ik er voorlopig een stuk of tien natuurlijke versieringen in en wacht daarna op begin december voor de uiteindelijke decoratie, meestal wit of wit/rood. Vorig jaar wit, rood en ruitjes. Wat het wordt is nog niet te voorspellen. Kerstshows zijn daarvoor erg handig.
En verder heb ik nog veel meer bomen. De meeste zijn eigenlijk kant-en-klaaremplaren waar alleen nog wat lichtjes in moeten. Ze lijken op echte dennen. Ook doe ik lichtjes in sommige planten/kamerbomen.
Ik heb ook fruitbomen die donkere, grillige takken hebben en waar je sfeervolle, geheimzinnige lichtbomen van kan maken. Maar ik moet kiezen; anders wordt het te vol.
Er gaan dan allerlei herinneringen door je hoofd aan de vorige kerstfeesten. De lichtjes duren altijd wat langer; wel twintig keren doe ik stappen achteruit om te kijken of ze gelijkelijk verdeeld zijn. Daarna ga ik de eerste twee drie dagen voortdurend nog eens corrigeren. Meestal doe ik er voorlopig een stuk of tien natuurlijke versieringen in en wacht daarna op begin december voor de uiteindelijke decoratie, meestal wit of wit/rood. Vorig jaar wit, rood en ruitjes. Wat het wordt is nog niet te voorspellen. Kerstshows zijn daarvoor erg handig.
En verder heb ik nog veel meer bomen. De meeste zijn eigenlijk kant-en-klaaremplaren waar alleen nog wat lichtjes in moeten. Ze lijken op echte dennen. Ook doe ik lichtjes in sommige planten/kamerbomen.
Ik heb ook fruitbomen die donkere, grillige takken hebben en waar je sfeervolle, geheimzinnige lichtbomen van kan maken. Maar ik moet kiezen; anders wordt het te vol.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 19 oktober 2017 om 12:04
Ik denk dat mensen die het teveel werk vinden, daar óf totaal geen associaties bij hebben (bijvoorbeeld andere culturen, hoewel je soms behoofddoekte dames heel enthousiast hoort praten), of heel negatieve (rotzooi, opruimen), óf niet herinnerd willen worden aan andere tijden.
donderdag 19 oktober 2017 om 12:25
donderdag 19 oktober 2017 om 12:33
En je mietert ze zó in een doos en binnen vijf minuten ben je opgeruimd.
Je hebt ze met fantastisch mooie versieringen en ook in heel mooie kwaliteiten. Bij Ali zag ik best mooie met rode strikjes en hulsttakjes. Ook Wibra had ze vorig jaar nog, ongedecoreerd maar met een lichtnetsnoer voor mooi warm licht.
donderdag 19 oktober 2017 om 12:41
Wij hebben er eentje (een neppert) omdat vriend het zo leuk vindt. Hij tuigt 'm op en ruimt 'm ook weer op. Voor een paar weken vind ik het ook wel leuk, daarna mag 'tie weg wat mij betreft. Sowieso is onze woonkamer niet megagroot, dus nu er steeds meer kinderzooi in staat ben ik benieuwd of we hem over een paar jaar nog opzetten.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
donderdag 19 oktober 2017 om 15:33
Nou die €1,- (bij Ikea kost de boom €20,- maar krijg je nadien een bon t.w.v. €19,-) kan er nog wel vanaf hoor. Vind het gewoon gezellig, hoort erbij. Kerst wordt ook vaak hier gevierd omdat wij de meeste ruimte hebben. Kids vinden het ook super leuk om mee te helpen. Helaas dan weer niet met het opruimen, dat mag ik meestal alleen doen
Na de feestdagen wordt de boom dan keurig opgehaald door de gemeente.