Waarom kopen jullie een kerstboom?

woensdag 18 oktober 2017 om 19:40
Naar aanleiding van dat ander topic ...
Ik wil die rot-boom eruit.
Maar krijg dat niet verkocht aan mijn man.
Vindt het zonde van het kopen.
Eerst kopen, helemaal optuigen, ...
En een 2 à 3 weken tot maximum maand later smijt je hem op straat.
Tenzij er familie komt feesten met Kerst zie ik er ook al jaren het nut niet van in.
Het ding staat in de weg, ik kan elk jaar half mijn living verbouwen, de katten hangen erin, heel de vloer ligt onder de naalden, heel het huis ook na 2 x de doortocht (binnen slepen, buiten slepen), ...
(Een nepperd is onbespreekbaar voor mister Torna en vind ik zelf ook niets.)
Ik vind het dus niets.
Maar waarom kopen jullie dat onding wél?
Wat zijn de voordelen?
Waarom moet 80 % van Nederland zo'n groen spul in zijn living of keuken hebben staan?
Al dan niet echt.
Terwijl een heel deel niet katholiek is.
Ik wil die rot-boom eruit.
Maar krijg dat niet verkocht aan mijn man.
Vindt het zonde van het kopen.
Eerst kopen, helemaal optuigen, ...
En een 2 à 3 weken tot maximum maand later smijt je hem op straat.
Tenzij er familie komt feesten met Kerst zie ik er ook al jaren het nut niet van in.
Het ding staat in de weg, ik kan elk jaar half mijn living verbouwen, de katten hangen erin, heel de vloer ligt onder de naalden, heel het huis ook na 2 x de doortocht (binnen slepen, buiten slepen), ...
(Een nepperd is onbespreekbaar voor mister Torna en vind ik zelf ook niets.)
Ik vind het dus niets.
Maar waarom kopen jullie dat onding wél?
Wat zijn de voordelen?
Waarom moet 80 % van Nederland zo'n groen spul in zijn living of keuken hebben staan?
Al dan niet echt.
Terwijl een heel deel niet katholiek is.
woensdag 18 oktober 2017 om 20:18
Ze worden ervoor gekweekt ja maar die bomen staan er een aantal jaren te groeien, onvermijdelijk dat er dieren gaan leven.
En dan worden ze massaal gekapt als ze op grootte zijn... Om ocharme een week of drie ergens in een veel te warme woonkamer te moeten gaan staan. Daarna belanden ze op een oh zo gezellige gemeentelijke brandstapel om de lucht ook nog wat te vervuilen.
Ohhh wat een heerlijke tijd... not...

woensdag 18 oktober 2017 om 20:19
Vorig jaar heb ik op 17 december overigens nog toegegeven onder druk van "mijn familie komt volgende week eten".
Dit jaar kan familie op zijn hoofd gaan staan, ze zoeken maar een andere gek die hun kerstmenu klaarmaakt.
(Ik doe het al 3 jaar. Omdat iedereen een kerstmaal wil, maar niemand de boel wil organiseren.)
Heb ik manlief gisteren duidelijk gemaakt.
Met de melding erbij dat ik dan het nut van een kerstboom helemaal niet meer zag.
Over die kerstmaaltijd kon hij mij enigszins volgen.
Die kerstboom ... dat wordt kennelijk weer een leuke strijd die ik toch verlies.
Dit jaar kan familie op zijn hoofd gaan staan, ze zoeken maar een andere gek die hun kerstmenu klaarmaakt.
(Ik doe het al 3 jaar. Omdat iedereen een kerstmaal wil, maar niemand de boel wil organiseren.)
Heb ik manlief gisteren duidelijk gemaakt.
Met de melding erbij dat ik dan het nut van een kerstboom helemaal niet meer zag.
Over die kerstmaaltijd kon hij mij enigszins volgen.
Die kerstboom ... dat wordt kennelijk weer een leuke strijd die ik toch verlies.
woensdag 18 oktober 2017 om 20:20

woensdag 18 oktober 2017 om 20:25
Dat van die dieren is waar. Ik weet nog dat ik op een ochtend een heel leger mieren door huis had marcheren die uit de kluit van mijn kersverse boom kwamen gekropen. Die werden dan wel weer blij van mijn warme huis.FarFarAway schreef: ↑18-10-2017 20:18Ze worden ervoor gekweekt ja maar die bomen staan er een aantal jaren te groeien, onvermijdelijk dat er dieren gaan leven.
En dan worden ze massaal gekapt als ze op grootte zijn... Om ocharme een week of drie ergens in een veel te warme woonkamer te moeten gaan staan. Daarna belanden ze op een oh zo gezellige gemeentelijke brandstapel om de lucht ook nog wat te vervuilen.
Ohhh wat een heerlijke tijd... not...

woensdag 18 oktober 2017 om 20:26
Omdat ik gek ben op kerst, en het liefst volledig losga met versieren. En de boom is het absolute pronkstuk, een echte! Blauw of zilverspar.
Ik ben denk ik erfelijk belast want mijn vader is ooit losgegaan met drie bomen thuis; twee van 80cm naast de openhaard en een van bijna 3 meter in de eethoek (de eettafel etc was al weg de nieuwe nog niet geleverd dus het kon
)
En mijn zoontje van 3 wordt er zo oprecht blij van!
Ik ben denk ik erfelijk belast want mijn vader is ooit losgegaan met drie bomen thuis; twee van 80cm naast de openhaard en een van bijna 3 meter in de eethoek (de eettafel etc was al weg de nieuwe nog niet geleverd dus het kon

En mijn zoontje van 3 wordt er zo oprecht blij van!
woensdag 18 oktober 2017 om 20:32
Tornacense schreef: ↑18-10-2017 19:56Jep.
Ik heb weinig tot niets met Kerst.
En al helemaal niet met al die overdreven versieringen en bomen.
Geen kinderen hier.

Het scheelt, hier in huis hebben we beiden niets met kerst, behalve dan dat het een vrije dag is en zo.

Als mijn moeder voor die tijd nog langs komt, dan neemt ze wel altijd een kerststukje mee, want anders is het zo ongezellig. Ik vind het wel heel lief van haar, want zo'n stukje kan ik nog aan de kant zetten. De laatste keer had ze een krans die je vervolgens buiten kon hangen voor de vogels. Dat vond ik wel leuk. Verder vind ik het te veel gedoe.
Ik hang wel met de verjaardagen vlaggetjes op, die vervolgens dan wel 2 maanden hangen. Dat weer wel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 18 oktober 2017 om 20:45
Ik vind het gezellig, het ruikt lekker (een echte dan), het geeft een honk aan de kadootjes die zich toch verzamelen (ook al doen we officieel niet aan kerst) en ik vind het een leuke traditie om met mijn kinderen de boom te versieren. Zo kregen mijn kinderen van baby af aan elk jaar een nieuwe kerstbal die ze op een gegeven moment zelf zijn gaan uitzoeken. Dat is een bonte verzameling geworden die natuurlijk een plek moet krijgen. Tegen de tijd dat ze op zichzelf gaan, gaat er een set aan kerstballen mee het huis uit

woensdag 18 oktober 2017 om 20:58
Omdat dochter het geweldig vindt om een boom uit te zoeken, we staan echt wel een tijdje bij de bouwmarkt voor we de juiste te pakken hebben. Hetzelfde geldt voor de versiering, ieder jaar mag ze wat nieuws uitzoeken.
Het optuigen van de boom is een moment waar we echt de tijd voor nemen.
Voor dochter hadden we een klein nepding, maar nu geniet ik met volle teugen van het kneuterige rondom die boom.
Het optuigen van de boom is een moment waar we echt de tijd voor nemen.
Voor dochter hadden we een klein nepding, maar nu geniet ik met volle teugen van het kneuterige rondom die boom.
woensdag 18 oktober 2017 om 21:02
Ik heb een kunstboom die opgetuigd en wel in de bergkast staat. Kan em in december zo uit de kast halen, neerzetten, stekker in stopcontact en klaar.
Jammer alleen dat ik een supermega bergkast heb en de boom helemaal achterin staat.
Wrsch blijft ie dus ook dit jaar gewoon weer in de bergkast.
Jammer alleen dat ik een supermega bergkast heb en de boom helemaal achterin staat.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 18 oktober 2017 om 21:03

woensdag 18 oktober 2017 om 21:03
Solomio schreef: ↑18-10-2017 21:02Ik heb een kunstboom die opgetuigd en wel in de bergkast staat. Kan em in december zo uit de kast halen, neerzetten, stekker in stopcontact en klaar.

anoniem_356686 wijzigde dit bericht op 18-10-2017 21:14
0.93% gewijzigd

woensdag 18 oktober 2017 om 21:13
Ik ben dol op kerstversiering, hoe hysterischer hoe beter. Alleen qua boom hou ik me in, want bijzonder klein behuisd. Op zolder staat nu dus een heel klein neppertje te wachten tot ie weer mag, voor de zoveelste keer
.
En nee, geen echte. Als er iets is waar ik beroerd van word is het wel zo'n boompje dat het hele jaar in zo'n nare kwekerij dapper staat te groeien en dan op 6 januari als dank voor de bewezen diensten in de fik wordt gestoken.

En nee, geen echte. Als er iets is waar ik beroerd van word is het wel zo'n boompje dat het hele jaar in zo'n nare kwekerij dapper staat te groeien en dan op 6 januari als dank voor de bewezen diensten in de fik wordt gestoken.

woensdag 18 oktober 2017 om 21:47
Wat een leuke traditie!diyer schreef: ↑18-10-2017 20:45Zo kregen mijn kinderen van baby af aan elk jaar een nieuwe kerstbal die ze op een gegeven moment zelf zijn gaan uitzoeken. Dat is een bonte verzameling geworden die natuurlijk een plek moet krijgen. Tegen de tijd dat ze op zichzelf gaan, gaat er een set aan kerstballen mee het huis uit![]()
Ik heb de oude kerstballen van mijn ouders gekregen, zilver en zilver met sneeuwstrepen enzo, die hadden ze al voor mijn geboorte. Maar allemaal glas en dat riskeer ik niet meer dus tegenwoordig zwart-wit-zilver kunststof. En heb ijssterren in de boom hangen.
Mijn beste vriendin heeft in die periode een kerstkrans aan haar voordeur hangen en dat vind ik ook heel leuk. Dat zou ik ook wel willen maar hier in de buurt gaat dat niet. Dat wordt of vernield of gejat.