wanneer intentieverklaring vragen?
dinsdag 7 september 2010 om 21:50
ik ben net een week begonnen op mijn nieuwe werk, hier heb ik een 3-jaar contract. mijn vriend heeft een vast contract en we willen graag een huis kopen. omdat een hypotheek met zijn salaris minimaal word, willen we graag op 2 salarissen een hypotheek. aangezien ik net een week begonnen ben, kan ik het absoluut niet maken om morgen aan te kloppen bij mijn baas of ik een intentieverklaring mag. nu gaat het ook niet om perioden van dagen, maar voordat we iets meer gespaard hebben en wat meer weten over kopen e.d. zijn we zeker weer min. een half jaar verder dus tegen die tijd zouden we misschien een hypotheek willen afsluiten mits mogelijk. ik begrijp dat ik vast reacties ga krijgen dat het niet slim is om met een intentieverklaring een huis te gaan kopen maar dat is mijn eigen keus en ik ben mij bewust van het risico. wat zouden jullie doen? rustig een beetje peilen bij de baas of netjes een half jaar afwachten en dan erom vragen of is dat zelfs te vroeg/gierig?

dinsdag 7 september 2010 om 22:04
dinsdag 7 september 2010 om 22:21
Over een maand vragen.
Volgens mij zijn de meeste werkgevers het wel gewend en het heeft verder toch geen juridische waarde. Als ze over 3 jaar je contract niet verlengen, kun je niet zeggen 'ja maar ik heb een intentieverklaring', want het is alleen een intentie.
Dus het heeft voor hun eigenlijk geen betekenis, maar voor jou wel.
Volgens mij zijn de meeste werkgevers het wel gewend en het heeft verder toch geen juridische waarde. Als ze over 3 jaar je contract niet verlengen, kun je niet zeggen 'ja maar ik heb een intentieverklaring', want het is alleen een intentie.
woensdag 8 september 2010 om 10:00
quote:diedietje schreef op 07 september 2010 @ 22:21:
Over een maand vragen.
Dat het geen juridische waarde heeft denken ze op mijn werk heel anders over, helaas. Een collega van mij wil een huis kopen met dr vriend, maar ze krijgt geen intentieverklaring. Verklaring van onze baas is dat hij er ooit een keer problemen mee heeft gekregen dat hij deze afgegeven heeft, sindsdien doet hij het niet meer. Als ze het echt niet rond zou krijgen dan zou hij het wel afgeven, maar dan met een schaduwcontract. Daar zou dan dus instaan dat ze geen aanspraak kan maken op een vast contract.
Btje dubbel, naar de bank toe liegen dat je het wel van plan bent, maar vervolgens een contract laten tekenen dat je dat niet bent.
Over een maand vragen.
Dat het geen juridische waarde heeft denken ze op mijn werk heel anders over, helaas. Een collega van mij wil een huis kopen met dr vriend, maar ze krijgt geen intentieverklaring. Verklaring van onze baas is dat hij er ooit een keer problemen mee heeft gekregen dat hij deze afgegeven heeft, sindsdien doet hij het niet meer. Als ze het echt niet rond zou krijgen dan zou hij het wel afgeven, maar dan met een schaduwcontract. Daar zou dan dus instaan dat ze geen aanspraak kan maken op een vast contract.
Btje dubbel, naar de bank toe liegen dat je het wel van plan bent, maar vervolgens een contract laten tekenen dat je dat niet bent.