Wanneer op kraamvisite
dinsdag 28 april 2015 om 22:18
Ik ben vanavond tante geworden van een schattig nichtje. Het liefst zou ik morgen al op kraamvisite gaan, maar..... Ik ken de nieuwe partner van mijn broer helemaal niet. Hij is sinds enkele maanden met haar samen, maar is haar nog nooit voor komen stellen. (Ook niet bij mijn ouders) Ze wonen niet in de buurt, dus ben ook nog nooit bij hun langs gegaan.
Ze is dus een compleet vreemde en ik kan me dus voorstellen dat ze voorlopig niet op ons zit te wachten.
Wat zouden jullie in dit geval doen.
Ze is dus een compleet vreemde en ik kan me dus voorstellen dat ze voorlopig niet op ons zit te wachten.
Wat zouden jullie in dit geval doen.
dinsdag 28 april 2015 om 22:23
Dan pak je dat ding waar je altijd appjes mee stuurt, dan praat je erin en zeg je: van harte gefeliciteerd met jullie meisje
Als jullie een beetje zijn bijgekomen van alle commotie dan wil ik graag komen kijken
Laten jullie even weten wanneer het schikt?
Zo zou ik het doen hoor
Het is maar een suggestie
Als jullie een beetje zijn bijgekomen van alle commotie dan wil ik graag komen kijken
Laten jullie even weten wanneer het schikt?
Zo zou ik het doen hoor
Het is maar een suggestie
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 28 april 2015 om 22:26
Even bellen en overleggen wat hen het beste uitkomt en je daar aan aanpassen. Zelf wilde ik de viste zo snel mogelijk. Ik voelde mij goed en wilde mijn kind aan iedereen laten zien, ook omdat er nog hulp van de kraamhulp was. Maar ik ken heel veel mensen die daar totaal anders over denken.
Dus...even bellen.
Dus...even bellen.
dinsdag 28 april 2015 om 22:29
Ik heb nog nooit mensen uitgenodigd, sinds wanneer doe je dat als nieuwbakken ouders? En ik ben ook nog nooit uitgenodigd.
Ik zou daar ook niet op zitten wachten, voor je het weet zijn ze kwaad omdat je na 4 maanden nog niet ben langs geweest.
Bellen/wappen met felicitaties en vragen wanneer je dat live mag komen doen. En dat je begrijpt dat dat niet meteen hoeft te zijn.
Ik zou daar ook niet op zitten wachten, voor je het weet zijn ze kwaad omdat je na 4 maanden nog niet ben langs geweest.
Bellen/wappen met felicitaties en vragen wanneer je dat live mag komen doen. En dat je begrijpt dat dat niet meteen hoeft te zijn.
dinsdag 28 april 2015 om 22:30
Als er sprake was van een normale band tussen broers en zussen zou ik de dag na de geboorte al gaan en bij alle anderen een felicitsitkaartje sturen en in de 2e/3e week bellen om een afspraak te maken.
Gezien jouw familieverhoudingen wellicht wat apart/moeilijk liggen zou ik je broer bellen en hem vragen wanneer het zou uitkomen.
Gezien jouw familieverhoudingen wellicht wat apart/moeilijk liggen zou ik je broer bellen en hem vragen wanneer het zou uitkomen.
dinsdag 28 april 2015 om 22:31
quote:NYC schreef op 28 april 2015 @ 22:30:
Als er sprake was van een normale band tussen broers en zussen zou ik de dag na de geboorte al gaan en bij alle anderen een felicitsitkaartje sturen en in de 2e/3e week bellen om een afspraak te maken.
Gezien jouw familieverhoudingen wellicht wat apart/moeilijk liggen zou ik je broer bellen en hem vragen wanneer het zou uitkomen.Ook dan zou ik dat eerst vragen.
Gezien jouw familieverhoudingen wellicht wat apart/moeilijk liggen zou ik je broer bellen en hem vragen wanneer het zou uitkomen.Ook dan zou ik dat eerst vragen.
dinsdag 28 april 2015 om 22:32
quote:bubbelwijn schreef op 28 april 2015 @ 22:26:
Even bellen en overleggen wat hen het beste uitkomt en je daar aan aanpassen. Zelf wilde ik de viste zo snel mogelijk. Ik voelde mij goed en wilde mijn kind aan iedereen laten zien, ook omdat er nog hulp van de kraamhulp was. Maar ik ken heel veel mensen die daar totaal anders over denken.
Dus...even bellen.Ik zou inderdaad daar weer helemaal niet op zitten te wachten
. Dus echt even overleggen wat de ouders willen en je niet opdringen. Ik heb een tante die zich bij mijn zus opdrong en al op visite was geweest voor ik langs kon komen, dat vond ik wel raar. Maar het ligt ook erg aan de band met je familie.
Dus...even bellen.Ik zou inderdaad daar weer helemaal niet op zitten te wachten
dinsdag 28 april 2015 om 22:33
dinsdag 28 april 2015 om 22:34
Waarom heb je haar nog niet ontmoet in de weken voorafgaand aan de bevalling? Je wist toch dat er een kind onderweg was, of komt dat als een totale verrassing. Ik had het niet op dit moment aan laten komen denk ik, maar goed zo sta ik er in. Wel grappig dat jij het kindje direct als nichtje ziet, is het wel een kind van je broer dan?
dinsdag 28 april 2015 om 22:36
quote:Feeksje1977 schreef op 28 april 2015 @ 22:29:
Ik heb nog nooit mensen uitgenodigd, sinds wanneer doe je dat als nieuwbakken ouders? En ik ben ook nog nooit uitgenodigd.
Ik heb met mijn broer geappt en gevraagd of we op kraamvisite mochten komen. Mijn vraag is meer, zit een kraamvrouw in de eerste periode te wachten op een voor haar onbekende.
Overigens lopen mijn broer en ik niet de deur bij elkaar plat normaal.
Ik heb met mijn broer geappt en gevraagd of we op kraamvisite mochten komen. Mijn vraag is meer, zit een kraamvrouw in de eerste periode te wachten op een voor haar onbekende.
Overigens lopen mijn broer en ik niet de deur bij elkaar plat normaal.