Wasdroog combinatie

29-06-2013 20:56 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zit heel erg te twijfelen om een wasdroog combinatie aan te schaffen... Heb niet veel ruimte, vandaar.

Hebben jullie goede ervaringen? Met welk merk?
Wasdroogcombinaties

Een wasdroogcombinatie is een wasmachine en een wasdroger in één, met een heel groot voordeel, namelijk: ruimtebesparing. Heb je niet de mogelijkheid om zowel een wasmachine als een droger te plaatsen, dan wel naast elkaar of op elkaar (was-droogzuil), dan is de wasdroogcombinatie een goede uitkomst. Het belangrijkste nadeel van een wasdroogcombinatie is dat niet de totale inhoud van de trommel (bij volle belading) na het wassen gedroogd kan worden. De maximale beladingcapaciteit voor het drogen is kleiner dan die voor wassen, meestal de helft. De mogelijkheid van non-stop wassen drogen behoort bij sommige machines tot de mogelijkheid, dit is dan wel een lading van ongeveer 3 kilo, geen volle trommel dus. Tevens kan het op een ‘wasdag’ makkelijk zijn de ene was in de droger te stoppen en de volgende was alvast in de wasmachine. Een wasdroogcombi vraagt dus meer tijd om het totale wasgoed te wassen en drogen. Houd er verder rekening mee dat een wasdroogcombinatie vaak minder lang mee gaat dan alleen een wasmachine. De wasdroogcombinatie wordt namelijk vaker gebruikt (voor twee doeleinden) dan alleen een wasmachine of alleen de droger, waardoor onderdelen eerder versleten zijn en de kans op een reparatie groter is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als zo'n ding kapot is kun je niet wassen maar ook niet drogen. En je kan niet tegelijk draaien natuurlijk waardoor het niet echt tijd bespaart.
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/informatie

Kun je ze niet op elkaar zetten?
kun je ze niet op elkaar zetten? Wat Fientje zegt, als de een kapot is, doet het andere het ook niet en dat is vooral lastig als de droger kapot is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 juni 2013 @ 20:58:

Wasdroogcombinaties

Een wasdroogcombinatie is een wasmachine en een wasdroger in één, met een heel groot voordeel, namelijk: ruimtebesparing. Heb je niet de mogelijkheid om zowel een wasmachine als een droger te plaatsen, dan wel naast elkaar of op elkaar (was-droogzuil), dan is de wasdroogcombinatie een goede uitkomst. Het belangrijkste nadeel van een wasdroogcombinatie is dat niet de totale inhoud van de trommel (bij volle belading) na het wassen gedroogd kan worden. De maximale beladingcapaciteit voor het drogen is kleiner dan die voor wassen, meestal de helft. De mogelijkheid van non-stop wassen drogen behoort bij sommige machines tot de mogelijkheid, dit is dan wel een lading van ongeveer 3 kilo, geen volle trommel dus. Tevens kan het op een ‘wasdag’ makkelijk zijn de ene was in de droger te stoppen en de volgende was alvast in de wasmachine. Een wasdroogcombi vraagt dus meer tijd om het totale wasgoed te wassen en drogen. Houd er verder rekening mee dat een wasdroogcombinatie vaak minder lang mee gaat dan alleen een wasmachine. De wasdroogcombinatie wordt namelijk vaker gebruikt (voor twee doeleinden) dan alleen een wasmachine of alleen de droger, waardoor onderdelen eerder versleten zijn en de kans op een reparatie groter is.Super antwoord!!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 juni 2013 @ 21:00:

[img]http://www.imcommobilitas.nl/image/cach ... 00x500.jpg[/img]

Kun je ze niet op elkaar zetten?Hahahaha...Nee helaas lukt dat niet!!
quote:lotje8 schreef op 29 juni 2013 @ 21:02:

[...]

Hahahaha...Nee helaas lukt dat niet!!In de schuur, als die niet heel vochtig is, tenminste.
Op de overloop, naast de trap is vaak een stuk " niks " .
N
En daar moet dan nog 1 staan? Kun je niet overleggen over eventueel gebruik maken van iemand anders zijn wasmachine/droger?

Hvm
Wat een geweldig creatieve en elegante oplossingen voor de wasmachine en droger heb je gepost BGB. Mocht ik ooit verhuizen, zal ik dit onthouden.

Hvm
Ik heb al 10 jaar een Zanussi, hij begint nu wat meer lawaai te maken maar wast en droogt nog prima.

Wij gaan nu ivm gezinsuitbreiding over op aparte apparaten maar ik heb al begrepen dat 10 jaar levensduur voor wasmachines een utopie is.
Als er voor iedereen een wasmachine en droger staat moet er voor jou toch ook plaats zijn beide. Is wel zo eerlijk lijkt me
Ik zou kiezen voor een wasmachine en de was drogen aan een wasrek. Dat komt de kwaliteit van je kleding ten goede, je portomonnee en het milieu.
Volgens mij is mijn wasmachine 10 jaar. Toevallig ook een Zanussi.

Ik heb een was/droogcombinatie gehad van Whirlpool. Die is 5 jaar meegegaan. Wat een prut ding. Als je de droogfunctie gebruikte, mocht de trommel maar half vol. En de was werd nog niet eens droog. Nooit meer zo'n ding voor mij.
quote:eiland schreef op 29 juni 2013 @ 22:25:

Volgens mij is mijn wasmachine 10 jaar. Toevallig ook een Zanussi.

Ik heb een was/droogcombinatie gehad van Whirlpool. Die is 5 jaar meegegaan. Wat een prut ding. Als je de droogfunctie gebruikte, mocht de trommel maar half vol. En de was werd nog niet eens droog. Nooit meer zo'n ding voor mij.Wat balen zeg!!!
Eiland, ik had voor mijn Zanussi ook een combi van Whirlpool maar nadat ik binnen 3 maanden al 2 maandagochtendexemplaren in mijn huis had gehad heb ik met flinke korting de Zanussi kunnen aanschaffen.

TO, mocht je kiezen voor alleen een wasmachine, kies dan een wasmachine met een goede centrifuge (1600 toeren). Dan droogt je was het snelste op een rekje.
Wij hebben een paar weken geleden een combinatie gekocht in verband met ruimtegebrek. Tot nu toe zijn we erg tevreden, hij is van Samsung. Er zitten veel verschillende wasprogramma's op en heeft een hoog toerental waardoor de was er al vrij droog uitkomt.
ik zou een goede wasmachine kopen ,die kleding is binnen een 1/2 dag droog als je t ophangt
Ik ben nog steeds bijzonder blij met mijn Hotpoint Ariston combi, deze doet het na 5 jaar nog steeds prima. Inmiddels woon ik groter en zal ik op een gegeven moment wel overstappen op 2 losseapparaten, maar bij gebrek aan ruimte vind ik een combi wel echt een uitkomst. Ik gebruik de droger trouwens over het algemeen maar 1 of 2 keer in de week voor het beddengoed en de handdoeken (die passen in 1 was, ik kan 8 kg wassen en 7 drogen), en een kortere drogersessie voor boxers en sokken van mijn vriend. Over het wassen en drogen van het beddengoed doet hij wel 4,5 uur, maar daar merk je weinig van als je de was 's ochtends voor je weg gaat aanzet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven