waslijn balkon hoe maken?
maandag 29 maart 2010 om 11:19
Ik ben op zoek naar een soort haken of een ander constructie waarmee ik op ons balkon (ongeveer 7 meter breed) een paar waslijnen kan hangen..over het balkon heen (zodat ik er zelf geen last van heb en lekker ons balkon kan blijven gebruiken...
We zijn al bij bouwmarkten etc. geweest maar het lijkt wel of ik niks kan vinden!
Aan de rechterkant van ons balkon, zit onze 'uitbouw' waar ik in de muur wel wat schroeven oid kan maken...aan de linkerkant van ons balkon zit de 'uitbouw' van de buren. Daar willen wij niet zonder toestemming in gaan boren (het huis wordt verhuurd, geen idee wie de eigenaar is) Daarom willen wij het liefste links van het balkon een soort haken hebben die aan de muur van ons balkon bevestigd kunnen worden.
Ik heb al de standaard deur-wasrekjes geprobeerd..maar de muur van ons balkon is hiervoor te dik...(krijg ze dus niet over het balkon heen)
Aangezien ons balkon maar 80-100cm diep is...hebben we liever niet een wasrek op balkon zelf staan.
tips waar ik die haken zou kunnen kopen, zodat de waslijn echt goed stevig wordt?
We zijn al bij bouwmarkten etc. geweest maar het lijkt wel of ik niks kan vinden!
Aan de rechterkant van ons balkon, zit onze 'uitbouw' waar ik in de muur wel wat schroeven oid kan maken...aan de linkerkant van ons balkon zit de 'uitbouw' van de buren. Daar willen wij niet zonder toestemming in gaan boren (het huis wordt verhuurd, geen idee wie de eigenaar is) Daarom willen wij het liefste links van het balkon een soort haken hebben die aan de muur van ons balkon bevestigd kunnen worden.
Ik heb al de standaard deur-wasrekjes geprobeerd..maar de muur van ons balkon is hiervoor te dik...(krijg ze dus niet over het balkon heen)
Aangezien ons balkon maar 80-100cm diep is...hebben we liever niet een wasrek op balkon zelf staan.
tips waar ik die haken zou kunnen kopen, zodat de waslijn echt goed stevig wordt?
maandag 29 maart 2010 om 11:26
Een uitrolbare waslijn?
Die zet je aan een kant goed vast met pluggen en aan de andere kant met twee kleine haakjes (zou ik gewoon boren, kun je bij vertrek altijd nog opvullen) En als je toch last hebt van je lijnen , rol je ze gewoon op en zijn ze uit zicht.
Die zet je aan een kant goed vast met pluggen en aan de andere kant met twee kleine haakjes (zou ik gewoon boren, kun je bij vertrek altijd nog opvullen) En als je toch last hebt van je lijnen , rol je ze gewoon op en zijn ze uit zicht.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
maandag 29 maart 2010 om 11:29
maandag 29 maart 2010 om 11:34
dat heb ik ook geprobeerd...maar ons balkon is zo dik...dat die rekjes niet passen....(sterker nog, heb er 4 van de hema liggen die ik vandaag nog even terug moet brengen) Ze gaan uit van de dikte van een deur ofzo...en onze balkonmuur is 15cm dik ongeveer....(en ombuigen gaat ook niet werken...dan hebben ze nauwelijks nog houvast...
maandag 29 maart 2010 om 11:44
O, en wat wij zelf gedaan hebben bij de tuinmuur -ook te breed-:
Kleine 'oogjes' (die dichte haakjes-schroeven) in de muur gedraaid, precies op de breedte van de pootjes van de wasrekken.
Bij slecht weer zie je het nauwelijks, er zitten immers alleen 6 kleine oogjes in de muur, bij mooi weer haak ik de wasrekjes er zo met hun pootjes in. Werkt prima!
Kleine 'oogjes' (die dichte haakjes-schroeven) in de muur gedraaid, precies op de breedte van de pootjes van de wasrekken.
Bij slecht weer zie je het nauwelijks, er zitten immers alleen 6 kleine oogjes in de muur, bij mooi weer haak ik de wasrekjes er zo met hun pootjes in. Werkt prima!
maandag 29 maart 2010 om 11:49
quote:Wurmpje schreef op 29 maart 2010 @ 11:42:
Een paar flinke metalen plankdragers aan de voormuur van je balkon monteren, en daar een aantal gaten in boren zodat je er waslijndraad doorheen kan halen/knopen?
Volgens mij is dat de 'ouderwetsche' oplossing die jij bedoeld?Er zijn wel ijzeren dragers met gaten er al in. rekje erin en klaar.
Een paar flinke metalen plankdragers aan de voormuur van je balkon monteren, en daar een aantal gaten in boren zodat je er waslijndraad doorheen kan halen/knopen?
Volgens mij is dat de 'ouderwetsche' oplossing die jij bedoeld?Er zijn wel ijzeren dragers met gaten er al in. rekje erin en klaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 29 maart 2010 om 11:53
@nouschi waar koop je die dan? Mij leek de bouwmarkt het meest voor de hand liggend...maar ik ben bij alle grote geweest....(praxis, karwij, hornbach)
@wurmpje, bedoel je oogjes waar precies het wasrek inpast zodat ze niet over de balkonrand heen hoeven? Dat zou ook nog een goeie oplossing kunnen zijn!
@wurmpje, bedoel je oogjes waar precies het wasrek inpast zodat ze niet over de balkonrand heen hoeven? Dat zou ook nog een goeie oplossing kunnen zijn!

maandag 29 maart 2010 om 13:19
Ja volgens mij gewoon bij de bouwmarkt. Mijn buurvrouw heeft er 2 hagen waar ze kleren te luchten aan hangt , op een hangertje.
Maar deze maak je vast aan de buitenkant van het balkon en dan hang je er een rekje in.
Maar deze maak je vast aan de buitenkant van het balkon en dan hang je er een rekje in.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 29 maart 2010 om 17:46
dinsdag 30 maart 2010 om 13:44
Ik heb zoiets, maar dan 3 etages en elk rekje is individueel te gebruiken. Dus de onderste weg en alleen voor de bovenste uitgeklapt. Ze zijn volgens mij op meerdere plaatsen te krijgen, maar ik krijg er geen plaatjes van. Het rek zelf is ook inklapbaar tot een plat pakket dat je tegen de muur kunt zetten als je het niet gebruikt. Door de wieltjes eronder kun je het met het wasgoed verplaatsen.
Waar zulke op dit moment te krijgen zijn, dat weet ik niet. Blokker, Marskramer, Ikea, Hema? Daar heb ik ze wel eens gezien, maar het assortiment wisselt regelmatig. Ik heb een heel oude en denk er regelmatig aan om deze te vervangen. Ik gebruik hem wel alleen binnen vanwege de vele vogeltjes die op mijn balkon overvliegen.
EDIT: zie nu pas dat je geen was-rek wil, werd door de hang-rekjes afgeleid. Ik laat het toch maar staan. Typen is dan niet voor niets geweest.
dinsdag 30 maart 2010 om 14:52
Wij hadden op ons balkon, aan onze kant van de muur, oogjes gedraait. Daarin pasten precies de poten van het hangrekje (beetje bijbuigen)
Wat eventueel ook kan is een hangrek, Ikea heeft ze misschien nog. Die hang je aan het plafond en als je het niet nodig hebt trekje hem omhoog.
Dit is een opklapbaar rekje
Wat eventueel ook kan is een hangrek, Ikea heeft ze misschien nog. Die hang je aan het plafond en als je het niet nodig hebt trekje hem omhoog.
Dit is een opklapbaar rekje