Wasmachine nare geur bij het pompen van water

29-05-2024 17:11 32 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben sinds een tijdje een nieuwe wasmachine. En direct bij het pompen van het water naar de wasmachine komt er een nare rioollucht naar boven. Je ruikt het als je naast de wasmachine staat en die geur komt uit die pijp vandaag waar de wasmachine slang in zit om water te kunnen pakken. Als de wasmachine eenmaal bezig is verdwijnt de stank.

Als mijn wasmachine klaar is ruikt mijn was helemaal naar die lucht die eerder vrij kwam. Vooral bij handdoeken. Het is op z’n ergst als ik de wasmachine een dag of twee niet heb gebruikt. Bij een tweede was die ik erachteraan doe ruik ik niks. Het lijkt net of de wasmachine bij de eerst was een soort van ‘oud’ water pakt. Ik baal hiervan want bij de oude wasmachine had ik dit niet en was mijn was gewoon fris. Ook als ik mijn handdoeken daarna in de droger doe dan stinkt mijn wasruimte enorm naar ook weer die lucht die van de natte was af komt. Ik moet echt een raam openzetten want anders denk je echt dat er ergens een stinkende vuilniszak ligt te dampen.

Ik heb geen idee wie ik zou moeten bellen om dit eens na te kijken. Gewoon een loodgieter ofzo? Ik vind het alleen zo raar dat dit een half jaar geleden bij de oude wasmachine niet was en nu wel.

Ik heb trouwens al verschillende wasmiddelen, verzachters, geurparels en weet ik wat gebruikt maar die lucht blijft in m’n was zitten. En vooral bij de handdoeken.l
Alle reacties Link kopieren Quote
Al eens geprobeerd wat water in de afvoer te gieten? Klinkt alsof die droog staat. En de slang een beetje terug omhoog.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap je hele verhaal niet. Pompen van water naar de wasmachine?
Pijp waar de wasmachineslang in zit om water te pakken?
Komt je water niet gewoon uit de kraan en is die pijp niet voor je afvoerslang????

Zet even wat water in je afvoer en bel anders even iemand om je riool te inspecteren. Dit kan natuurlijk toeval zijn dat je een nieuwe wasmachine heb en het riool ruikt want je wasmachine doet pas wat met het riool als hij water gaat lozen en niet als hij het pakt
Alle reacties Link kopieren Quote
Even de filter schoon maken, vaak zit rechts onder een draaiknop waar de filter achter zit. Pas op er kan wel een beetje water uitkomen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Mae schreef:
29-05-2024 17:11
direct bij het pompen van het water naar de wasmachine komt er een nare rioollucht naar boven

Er wordt geen water naar de wasmachine gepompt. Als de wasmachine gaat pompen pomt ie juist (het restje) water weg. Vermoedelijk zit je probleem in de afvoer, dat de rioollucht dus naar binnen kan komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier hielp het om af en toe kokend water in de afvoer te gieten en door te zorgen dat de slang die in de afvoer gaat, niet onder water komt te staan. Dat gaat stinken. Weet niet of ik het goed uitleg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap het niet. Een wasmachine is toch voor de aanvoer van het water gewoon met een kraan aangesloten op de waterleiding? En de afvoer inderdaad met een afvoerslang in een pijp. En die kan gaan stinken als die droog staat, dus dat verklaart wellicht waarom het niet stinkt bij een tweede was.
Maar dat je hele was stinkt? Als de wasmachine vult met schoon drinkwater? Of is de aanvoer aangesloten op het riool?
Alle reacties Link kopieren Quote
dat het nu met de nieuwe gebeurt, kan juist komen omdat het een nieuw type is
Waarschijnlijk minder waterverbruik
lila-linda wijzigde dit bericht op 30-05-2024 07:49
0.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Zit er wel een zwanenhals in de afvoerbuis? Die is er om dit soort luchtjes te voorkomen. Net als bij een WC.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat had ik ook met mijn nieuwe machine, bleek een verstopping te zijn in de afvoer waar de slang van de wasmachine in ging, daar een flinke scheut ontstopper en heet water in en dat loste het op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
29-05-2024 17:39
Zit er wel een zwanenhals in de afvoerbuis? Die is er om dit soort luchtjes te voorkomen. Net als bij een WC.

Dat ja.
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het wel goed aangesloten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ruikt je wasmachine erg naar riool? Dan is de afvoer van je wasmachine waarschijnlijk verstopt. Zo los je dit op:

1. Controleer de afvoerslang. De afvoerslang kan verstopt raken als er zich veel haren, vuil of schilfers ophopen. Controleer de afvoerslang en maak deze schoon. Kijk teven of de afvoerslang niet geknikt of klem zit.

2. Gebruik een ontstopper. Als je de afvoerslang hebt schoongemaakt en de verstopping nog steeds niet is verholpen, kun je een ontstopper gebruiken. Giet de ontstopper in de afvoer en laat deze een paar minuten inwerken. Spoel de afvoer daarna met heet water door dit kun je het best doen door een 60 gr. was te draaien zonder wasgoed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haal de slang eens uit de afvoer en laat wat water afpompen terwijl je de slang boven een emmer houdt.
Er kan smurrie inzitten, dat komt dan in de emmer.
Zo nee, dan is het de afvoer zelf.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind je omschrijving verwarrend, "waar de slang in zit om water te pakken".
Ik heb dit.

Afbeelding

Een afvoer en kraan.
Dit heeft iedereen toch?.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Theeleutje schreef:
29-05-2024 17:24
Ik snap je hele verhaal niet. Pompen van water naar de wasmachine?
Pijp waar de wasmachineslang in zit om water te pakken?
Komt je water niet gewoon uit de kraan en is die pijp niet voor je afvoerslang????
Dit, ja. Je zou denken dat de slang voor aan de wasmachinekraan in het afvoerwater hangt en dit opslurpt. Maar dan moet het water uit de afvoerslang
van de machine ook ergens heen, dat kan niet ongemerkt. Tenzij de wasmachine boven een afvoerputje staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
petronella72 schreef:
29-05-2024 23:42
Dit, ja. Je zou denken dat de slang voor aan de wasmachinekraan in het afvoerwater hangt en dit opslurpt. Maar dan moet het water uit de afvoerslang
van de machine ook ergens heen, dat kan niet ongemerkt. Tenzij de wasmachine boven een afvoerputje staat.
Dit kan natuurlijk nooit!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Altijd bijzonder: een TS die een vraag stelt (waarbij ik aanneem dat hij/zij geholpen wil worden), om vervolgens niet te reageren op de antwoorden. Alhoewel we hier welwillend zijn, zijn we niet je personeel hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
petronella72 schreef:
29-05-2024 23:42
Dit, ja. Je zou denken dat de slang voor aan de wasmachinekraan in het afvoerwater hangt en dit opslurpt. Maar dan moet het water uit de afvoerslang
van de machine ook ergens heen, dat kan niet ongemerkt. Tenzij de wasmachine boven een afvoerputje staat.
ik gok dat TO de kraan nog niet gevonden heeft en niet precies weet hoe het systeem werkt
Alle reacties Link kopieren Quote
TO, je zegt dat de geur opkomt op het moment dat je de was aanzet? Speculatiemodus aan: dat kan dan bijna alleen maar betekenen dat je pomp last heeft van 'backflow'. Aan het begin van een wasprogramma draait de pomp eventjes om restwater af te voeren, maar als er geen water in de wasmachine meer is dan gaat hij lucht happen uit de slang. Of erger: afvoerwater.

Of er zit een 'kink' in de kabel waardoor een deel van het afvoerwater weer terugloopt na het wassen.

https://diy.stackexchange.com/questions ... flow-issue
Alle reacties Link kopieren Quote
pepexx schreef:
29-05-2024 20:34
Ik vind je omschrijving verwarrend, "waar de slang in zit om water te pakken".
Ik heb dit.

[url=https://postimg.cc/CRxj10nn]
Alle reacties Link kopieren Quote
NosceTeIpsum schreef:
30-05-2024 07:44
Altijd bijzonder: een TS die een vraag stelt (waarbij ik aanneem dat hij/zij geholpen wil worden), om vervolgens niet te reageren op de antwoorden. Alhoewel we hier welwillend zijn, zijn we niet je personeel hoor.
Staat er een regel voor binnen hoeveel tijd je moet reageren dan? ff dimmen ja want ik werk ook gewoon en heb verder ook nog een leven.
Alle reacties Link kopieren Quote
*dubbel*
mae wijzigde dit bericht op 30-05-2024 18:27
96.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
.
mae wijzigde dit bericht op 30-05-2024 18:23
98.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Mae schreef:
30-05-2024 18:15
Staat er een regel voor binnen hoeveel tijd je moet reageren dan? ff dimmen ja want ik werk ook gewoon en heb verder ook nog een leven.
🤨
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven