wasmachine op houten vloer, lawaai?

27-08-2010 08:41 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen een huis kopen, waarvan de laag tussen de eerste verdieping en de zolder van hout is. De wasmachine van de huidige bewoners staat in de douche (die laag is van beton), maar wij willen daar een toilet zetten en is er verder geen plaats meer voor de wasmachine. Dus die moet naar de zolder, maar nu zei mijn schoonvader dat dat heel veel lawaai kan maken. Er ligt trouwens laminaat op de houten tussenlaag. Iemand ervaring?
Je kunt hem op een rubberen mat zetten, dat isoleert.
Als het je eigen huis is en je hebt geen onderburen kan het wel hoor. Evt zet je hem op een paar stoeptegels of rubber extra dikke speeltuintegels. Belangrijkst is dat je vloer vlak is of dat je wasmachine goed waterpas gesteld staat, dan valt het reuze mee. beton is stiller, maar bij mij moest ie wel op laminaat staan en het gaat prima.
Ja, maakt lawaai met centrifugeren.
De pootjes van de wasmachiene goed afstellen scheelt ook een stuk, en inderdaad rubber er onder, er zijn ook rubberen onderzetters speciaal voor onder de pootjes van de wasmachine.

Maar de kans dat je meer last van het geluid hebt is wel reeel.
Oeps, schrijffoutje

Machine bedoel ik dus
Als je hem heel goed waterpas zet dan zou het niet al te veel problemen moeten geven. De rubberen mat tip vind ik een goede.

Omdat ie op zolder komt te staan is het ook een goed idee om 'm in een wasmachinebak te plaatsen, een lekkage vanaf de zolder, je moet er niet aan denken....
Die van ons staat op de houten werkvloer. Eerst boven, maar sinds hij plaats moest maken voor ons kind beneden. Beide geen enkel probleem, ik hoor hem niet meer dan toen hij op beton stond.
Die van ons staat op laminaat, waterpas op een rubberen mat. En nog lawaai. Maar goed, hij wandelt niet meer, blijft mooi recht op zijn plek. Heb maar met de onderburen afgesproken waar ze er het minste last van hadden en op welke tijden we het beste konden wassen.
Die van mij staat ook op laminaat, maar is superstil. Ik moet zelfs af en toe gaan kijken of hij het nog wel doet.
Wauw wat een reacties, dank jullie wel. Ik ga de tips zeker opvolgen en gelukkig is het in een rijtjeshuis dus geen onderburen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven