Wasmachine pomp geen water af

27-10-2015 17:23 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na alle ellende kan dit er ook nog wel bij, mijn wasmachine pomp geen water meer af nu heb ik al rond gekeken op internet en kwam er dus bij dat ik aan de onderkant water kon afvoeren, en het filter kon schoonmaken dat is ook gelukt en ik dacht yes kan weer verder maar na een was te hebben gedraaid weer de was klets nat en heel veel water dat er in bleef staan.

is er iemand die hier verstand van heeft?

er is geen geld voor een monteur helaas.
wie goed doet goed ontmoet
Check of je pomp het nog doet. Bij ons was dat het euvel. We hebben een nieuwe besteld (voor geloof ik een euro of 20) en op YouTube gekeken hoe je hem moest vervangen.
Dan zal de pomp kapot zijn. Bel een paar monteurs en stel je vraag.
verba volant, scripta manent.
Zo'n witgoedmannetje komt toch langs voor een 25 euro? Is dat er echt niet?
Kun je alleen centrifugeren op je wasmachine?

Pompt hij dan wel alles weg?
Dank u wel en hoe weet ik of die het wel of niet doet? de was draait wel het hele programma is echt het water dat blijft staan
Er kan ook iets in de slang zitten die tussen de trommel en de filter zit .

Even de wasmachine schuin zetten en voelen .
nee wij hebben echt helemaal niets heel wat aan de hand hierquote:Katherina schreef op 27 oktober 2015 @ 17:25:

Zo'n witgoedmannetje komt toch langs voor een 25 euro? Is dat er echt niet?
bedankt ik heb de slang er ook al uit gehaald en een ijzer draadje ingedaan of er iets in zit dat was het nietquote:irene35 schreef op 27 oktober 2015 @ 17:28:

Er kan ook iets in de slang zitten die tussen de trommel en de filter zit .

Even de wasmachine schuin zetten en voelen .
ik heb een stand centrifugeren + pompen dan gaat het water de ene keer wel de andere keer niet weg.quote:kaarsje91 schreef op 27 oktober 2015 @ 17:26:

Kun je alleen centrifugeren op je wasmachine?

Pompt hij dan wel alles weg?
Ik bedoel niet de slang waardoor het water afpomp .

Daar zou je nog flink op kunnen blazen.

Ik bedoel echt onderin de machine .

Loopt van de trommel naar de filter die je schoon hebt gemaakt .

Die haal je er niet zo makkelijk af,

Ja eraf wel maar erop gaat best lastig.
Je zei dat je het filter al had schoongemaakt, maar ook die onderin de wasmachine, achter zo'n deurtje? En dan dat draaiding eruit? Dan komt er vaak heeel veel water en troep naar buiten, teiltje klaarhouden
Pluk de dag!
Ik heb geen idee ik ga het gelijk eens opzoeken dank u welquote:irene35 schreef op 27 oktober 2015 @ 17:33:

Ik bedoel niet de slang waardoor het water afpomp .

Daar zou je nog flink op kunnen blazen.

Ik bedoel echt onderin de machine .

Loopt van de trommel naar de filter die je schoon hebt gemaakt .

Die haal je er niet zo makkelijk af,

Ja eraf wel maar erop gaat best lastig.
ja die aan de voorkant met dat deurtje waar ook dat slangetje zit ik wist niet dat dat draaiding er ook uit kon ik ga dat eerst eens proberen heel erg bedanktquote:Kimberliedje schreef op 27 oktober 2015 @ 17:34:

Je zei dat je het filter al had schoongemaakt, maar ook die onderin de wasmachine, achter zo'n deurtje? En dan dat draaiding eruit? Dan komt er vaak heeel veel water en troep naar buiten, teiltje klaarhouden
Hoor je de pomp? Is een heel duidelijk zoemend/gorgelend geluid, dat je duidelijk moet kunnen horen als je een programma kiest met alleen centrigureren. Het kan zijn dat de pomp geblokkeerd is door een vreemd voorwerp (dat voorbij het filter) is gekomen.

Normaal gesproken moet je de pomp luid en duidelijk horen. Hang de afvoerslang in een wasbak en kijk of er een krachtige straal uitkomt. Is de pomp wel duidelijk hoorbaar, maar er komt niet of nauwelijks water uit, dan is er waarschijnlijk ergens iets verstopt.

Kijk of het filter niet opnieuw verstopt is. Als je wel eens hebt gehad, zoals ik dat ik was vergeten een pakje zakdoekjes of een lading kleingeld uit de kontzak van een broek te halen dan kan zo'n verstopping best (een paar keer) terug komen. Let erop dat het filter goed leeg is en er geen vreemde voorwerpen in de afvoeropening naar de pomp zitten. Draai een paar keer een spoelprogramma (vullen met water, centrigurere) om te controleren dat er geen nieuwe troep meer in komt.

Als je een beetje handig bent is het echt geen rocket science om die pomp te vervangen.
quote:vrouw1989 schreef op 27 oktober 2015 @ 17:36:

ja die aan de voorkant met dat deurtje waar ook dat slangetje zit ik wist niet dat dat draaiding er ook uit kon ik ga dat eerst eens proberen heel erg bedankt

[...]

Zit dan waarschijnlijk heel veel troep achter, dus bereid je voor op veel water.. doeken en teiltje klaarhouden dus ;)
Pluk de dag!
Ben al een beetje mosterd geloof ik. Ik geloof dat Kimberliedje al de vinger op de zere plek heef gelegd.
Hoe lang heb je gewacht met de was eruit halen? Het kan ook een defect inloopventiel zijn. Dan blijft de machine water aanvoeren ipv dat hij stopt.
PompT
Wat ook kan helpen is een was (of iig een programma) op 90 graden draaien, er kan nl. ook een verstopping door zeepresten zijn doordat je vaak op lage temperaturen wast.
Als je wasmachine te dicht tegen de muur staat kan het zijn dat de slang in een knik zit, ik had hierdoor stinkwas en kwam er best laat achter
Eerste maar een kijken of pomp vrij kan draaien,los draaien en kijken of alles schoon is en goed kan ronddraaien de schoepenrad vaak kun je er met hand wel bij en voelen of hij makkelijk draait.
Oeh zal ik het komen doen?? Dat draai ding loshalen en zien wat er nu weer allaal uit komt: leuheuheuk!!
En ? Was het het filtertje ?
Aliquando et insanire lucundum est
als het goed is moet hij het nu doen ik heb er nu een was in zitten,

ik heb er een sokje van mijn kind uit gehaald uit dat filter aan de voorkant naast het slangetje er kwam ook heel wat water achteraan!

ben zo happy!!! (hopelijk blijft hij het doen)

heel erg bedankt allemaal voor het meedenken!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven