Wasmiddel Formil van de Lidl......

12-02-2014 10:41 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik heb een vraag. Ik gebruik altijd Robijntje voor de was omdat ik het zo ontzettend lekker vind ruiken. Maar, ik moet op de kleintjes letten en dus twijfel ik om over te stappen op Formil van de Lidl. Maar voordat ik mijn geld ga uitgeven: is 't wat? Ruikt je was dan ook zo lekker? Wie heeft er ervaring met Formil?

Alvast bedankt!

M
quote:slobberbone schreef op 12 februari 2014 @ 11:16:

[...]

Dat is vast enkel Nederland wat in Duitsland is het een middenmoter en komt Ariel als beste uit de test.De Duitse tests blijken niet echt betrouwbaar te zijn tegenwoordig, zie Adac.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:Derpina schreef op 12 februari 2014 @ 11:23:

Waarom ik er nu aan denk weet ik niet, en ook niets te maken met dit topic. Maar de action heeft nu ook "Dasty" en is goedkoper als die van de Wibra die ondertussen best prijzig is geworden. En hij werkt net zo fijn!Laatst nog de Dubro ontvetter werkt echt beter dan die van Dasty en ruikt veel frisser en is minder agressief en veel goedkoper .
Ik gebruik het ook al een tijd.

Ik gebruik de geconcentreerde formil.

Dit is het enige merk waarbij de machine niet gaat stinken.

Toevallig vandaag nog van iemand gehoord dat mijn was zo lekker rook (ze kreeg een zakje babykleding van mij)
quote:divarg schreef op 12 februari 2014 @ 11:58:

Waarom is vloeibaar slecht voor je machine?Meer kans op wasluis, vooral in combinatie met lage temperaturen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:ClaudeFiolle schreef op 12 februari 2014 @ 12:08:

[...]

De Duitse tests blijken niet echt betrouwbaar te zijn tegenwoordig, zie Adac.Nee, geen Adac maar wel een handvol meer organisaties dan in Nederland veel objectiever dus
quote:Derpina schreef op 12 februari 2014 @ 11:08:

[...]

Waarom is dat eigenlijk beter voor je kleding dan? Poeder lost wel eens wat moeilijk op bij minder hete was. De korrels in gebreide kleding laten het dan soms wat hard worden of vervilten.
quote:itsmyempire schreef op 12 februari 2014 @ 11:01:

[...]

wij zijn hier met zn 4tjes en wij doen met aanbiedings waspoeder ongeveer een half jaar.. Ik denk dat wel netjes is toch? (Wasmachine staat 2x perdag aan)

Met 4 personen en dan 2 x per dag aan?? wat veel!

Hier met twee volwassenen en ik draai op zaterdag 2-3 wasjes. Soms vier wasjes maar dat is een uitzondering.
als je echt geld wil besparen is het een idee om zo'n enorme doos poeder bij bijv makro te kopen. ze zijn vaak in de aanbieding en je kunt er letterlijk een jaar mee doen! bovendien is poeder beter voor je wasmachine.
quote:Blusher schreef op 12 februari 2014 @ 12:18:

[...]

Hier met twee volwassenen en ik draai op zaterdag 2-3 wasjes. Soms vier wasjes maar dat is een uitzondering.

Wij zijn ook met z'n 4-en maar draai echt geen 2 wassen per dag.

Verkleed je je dan 4x per dag ofzo?
[quote]slobberbone schreef op 12 februari 2014 @ 12:09:

[...]

Laatst nog de Dubro ontvetter werkt echt beter dan die van Dasty en ruikt veel frisser en is minder agressief en veel goedkoper .[/quote

En die van de Dubro is nu in de aanbieding bij de action
Als je op de aanbiedingen let op die van de Digros. Zijn deze nog veel goedkoper dan de fles van de Lidl. Bijna elke week vier bekende!! A merken voor een tientje. Laatst had ik 5 flessen Fleuril voor een tientje. Veel goedkoper dan een fles van de Lidl.

Volgens mij als je een beetje oplet kun je zo goedkoper uit zijn.
Prima wasmiddel wast goed schoon. Geur is wel minder sterk dan Robijn. Maar ruikt verder niet vies
Carpe Diem
De Ariël is nu 1 + 1 gratis bij de AH voor de liefhebbers. Ik zweer bij Ariël en de blauwe robijn wasverzachter voor de geur.

Ik gebruik standaard minder wasmiddel dan voorgeschreven. De helft is vaak al genoeg.
quote:mara2 schreef op 12 februari 2014 @ 12:20:

Als je op de aanbiedingen let op die van de Digros. Zijn deze nog veel goedkoper dan de fles van de Lidl. Bijna elke week vier bekende!! A merken voor een tientje. Laatst had ik 5 flessen Fleuril voor een tientje. Veel goedkoper dan een fles van de Lidl.

Volgens mij als je een beetje oplet kun je zo goedkoper uit zijn.Zekers hier nog 5 pakken poeder was een ook een tientje en ook een goed A-merk, ach wil je echt zuinig zijn maak het zelf
quote:Blusher schreef op 12 februari 2014 @ 12:18:

[...]

Met vier en dan maar 3 wasjes per week.

Hier zijn we met vijf

-Elke week twee trommels beddengoed. Ene week ons bed, andere week bedden van de kinderen. Onderlakens aangevuld met keukendoeken, vaatdoeken.

- Elke vier dagen trommel handdoeken.

- Elke week een trommel donker bonte kleding

- Elke week een trommel lichte/witte kleding

- Elke week een trommel sportkleding

- Elke week een trommel spijkerbroeken.

Dus 7 tot 8 trommel per week! Kinderen en ikzelf dragen hun kleren twee dagen. Spijkerbroeken soms langer. Twee kinderen hebben inmiddels wel volwassen maten, toen ze klein waren pasten er meer truitjes in de trommel!
Wassen hier ook maar 3 soms 4 x per week en zijn met een gezin met 6 personen en hebben oude 5 kilo machine.
Waarom gebruiken jullie wasverzachter?
quote:dubbeltje4 schreef op 12 februari 2014 @ 12:55:

Waarom gebruiken jullie wasverzachter?Da's wel zo fijn voor een kapotte eczeemhuid. Mijn moeder heeft speciaal een flesje gekregen van mij omdat ze zachte handdoeken wilde hebben voor als wij komen. En het ruikt lekker.
quote:dubbeltje4 schreef op 12 februari 2014 @ 12:55:

Waarom gebruiken jullie wasverzachter?

Dan ziet katoenen kleding er mooier uit en het zit prettiger. Het blijft ook mooier op de lange duur, vind ik dan. Ondergoed (slips)doen we hier niet met wasverzachter, want daar kan ik niet tegen. Doe dus meestal alle kleding na elkaar wassen en dan alles wat ik verzacht wil hebben, nog een keer extra spoelen met wasverzachter.

Handdoeken en beddengoed niet. Handdoeken moeten hier hard zijn, lekker gevoel op je huid. Beddengoed moet lekker knisperen op je bed, dat wordt vanzelf wel weer vet.
Ohh Sandt harde handdoeken zijn verschrikkelijk haha!
quote:slobberbone schreef op 12 februari 2014 @ 12:52:

Wassen hier ook maar 3 soms 4 x per week en zijn met een gezin met 6 personen en hebben oude 5 kilo machine.En dan was je alles weg? Dus ook beddengoed, handdoeken of alleen kleding?
quote:Derpina schreef op 12 februari 2014 @ 13:27:

Ohh Sandt harde handdoeken zijn verschrikkelijk haha!Ohh Derpina zachte handdoeken zijn verschrikkelijk haha!
Wij zijn met 4 en ik was ook zeker wel 2 keer per dag. Kleding wordt sowieso maar 1 dag gedragen, pyjama's ook.

We sporten allemaal 5 keer per week en wassen ook vaak voor het hele team de wedstrijdtenues. Ook pak ik 1-2 keer per dag een schone vaatdoek. En elke dag de theedoek en handdoeken in de keuken en wc verschonen.

Elke week:

2 keer rood/roze (2 dochters

4 keer zwart/donker

1 keer lichte kleuren kleding

1 keer handdoeken/onderbroeken (60 gr)

1 keer beddengoed (soms 2 keer)

2 keer sportkleding

1 keer vaatdoeken, theedoeken, keuken en wc handdoekjes (90gr)

Ik was me een ongeluk dus.

Koop meestal Ariel in de aanbieding. Die verwijdert de meeste vlekken. Sunil, Omo, etc verwijdert gewoon niet goed genoeg vlekken vind ik.

Aldi is ook wel ok.

En wasverzachter voor de zachtheid en de geur.meestal Robijn of Lenor, uit een aanbieding of bij Kruidvat (veel goedkoper)
quote:sandt schreef op 12 februari 2014 @ 10:46:

Ik vind het weinig geur hebben, en daarom gebruik ik het! Ik houd niet van wasmiddelgeurtjes!+1
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:nomennescio schreef op 12 februari 2014 @ 13:33:

en wassen ook vaak voor het hele team de wedstrijdtenues. Oh shoot die vergat ik nog. Twee zoons elke acht weken heb je wasbeurt. Dus ik heb 2x per acht weken wasbeurt. Niet alle team maatjes van mijn puber nemen altijd de was mee naar huis. En dus moesten ze pas bija spelen in de ongewassen shirts. Op de training donderdag werd het nog eens gevraagd, wie de wasbeurt had en of het zaterdag dan wel schoon was. Zoon nam het toen nog maar eens extra mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven