Wasmiddel Formil van de Lidl......
woensdag 12 februari 2014 om 10:41
Hoi! Ik heb een vraag. Ik gebruik altijd Robijntje voor de was omdat ik het zo ontzettend lekker vind ruiken. Maar, ik moet op de kleintjes letten en dus twijfel ik om over te stappen op Formil van de Lidl. Maar voordat ik mijn geld ga uitgeven: is 't wat? Ruikt je was dan ook zo lekker? Wie heeft er ervaring met Formil?
Alvast bedankt!
M
Alvast bedankt!
M
woensdag 12 februari 2014 om 12:08
woensdag 12 februari 2014 om 12:09
quote:Derpina schreef op 12 februari 2014 @ 11:23:
Waarom ik er nu aan denk weet ik niet, en ook niets te maken met dit topic. Maar de action heeft nu ook "Dasty" en is goedkoper als die van de Wibra die ondertussen best prijzig is geworden. En hij werkt net zo fijn!Laatst nog de Dubro ontvetter werkt echt beter dan die van Dasty en ruikt veel frisser en is minder agressief en veel goedkoper .
Waarom ik er nu aan denk weet ik niet, en ook niets te maken met dit topic. Maar de action heeft nu ook "Dasty" en is goedkoper als die van de Wibra die ondertussen best prijzig is geworden. En hij werkt net zo fijn!Laatst nog de Dubro ontvetter werkt echt beter dan die van Dasty en ruikt veel frisser en is minder agressief en veel goedkoper .
woensdag 12 februari 2014 om 12:09

woensdag 12 februari 2014 om 12:18
quote:itsmyempire schreef op 12 februari 2014 @ 11:01:
[...]
wij zijn hier met zn 4tjes en wij doen met aanbiedings waspoeder ongeveer een half jaar.. Ik denk dat wel netjes is toch? (Wasmachine staat 2x perdag aan)
Met 4 personen en dan 2 x per dag aan?? wat veel!
Hier met twee volwassenen en ik draai op zaterdag 2-3 wasjes. Soms vier wasjes maar dat is een uitzondering.
[...]
wij zijn hier met zn 4tjes en wij doen met aanbiedings waspoeder ongeveer een half jaar.. Ik denk dat wel netjes is toch? (Wasmachine staat 2x perdag aan)
Hier met twee volwassenen en ik draai op zaterdag 2-3 wasjes. Soms vier wasjes maar dat is een uitzondering.
woensdag 12 februari 2014 om 12:20
quote:Blusher schreef op 12 februari 2014 @ 12:18:
[...]
Wij zijn ook met z'n 4-en maar draai echt geen 2 wassen per dag.
Verkleed je je dan 4x per dag ofzo?
[...]
Wij zijn ook met z'n 4-en maar draai echt geen 2 wassen per dag.
Verkleed je je dan 4x per dag ofzo?
Als je op de aanbiedingen let op die van de Digros. Zijn deze nog veel goedkoper dan de fles van de Lidl. Bijna elke week vier bekende!! A merken voor een tientje. Laatst had ik 5 flessen Fleuril voor een tientje. Veel goedkoper dan een fles van de Lidl.
Volgens mij als je een beetje oplet kun je zo goedkoper uit zijn.
Volgens mij als je een beetje oplet kun je zo goedkoper uit zijn.
woensdag 12 februari 2014 om 12:32
quote:mara2 schreef op 12 februari 2014 @ 12:20:
Als je op de aanbiedingen let op die van de Digros. Zijn deze nog veel goedkoper dan de fles van de Lidl. Bijna elke week vier bekende!! A merken voor een tientje. Laatst had ik 5 flessen Fleuril voor een tientje. Veel goedkoper dan een fles van de Lidl.
Volgens mij als je een beetje oplet kun je zo goedkoper uit zijn.Zekers hier nog 5 pakken poeder was een ook een tientje en ook een goed A-merk, ach wil je echt zuinig zijn maak het zelf
Volgens mij als je een beetje oplet kun je zo goedkoper uit zijn.Zekers hier nog 5 pakken poeder was een ook een tientje en ook een goed A-merk, ach wil je echt zuinig zijn maak het zelf

woensdag 12 februari 2014 om 12:43
quote:Blusher schreef op 12 februari 2014 @ 12:18:
[...]
Met vier en dan maar 3 wasjes per week.
Hier zijn we met vijf
-Elke week twee trommels beddengoed. Ene week ons bed, andere week bedden van de kinderen. Onderlakens aangevuld met keukendoeken, vaatdoeken.
- Elke vier dagen trommel handdoeken.
- Elke week een trommel donker bonte kleding
- Elke week een trommel lichte/witte kleding
- Elke week een trommel sportkleding
- Elke week een trommel spijkerbroeken.
Dus 7 tot 8 trommel per week! Kinderen en ikzelf dragen hun kleren twee dagen. Spijkerbroeken soms langer. Twee kinderen hebben inmiddels wel volwassen maten, toen ze klein waren pasten er meer truitjes in de trommel!
[...]
Met vier en dan maar 3 wasjes per week.
Hier zijn we met vijf
-Elke week twee trommels beddengoed. Ene week ons bed, andere week bedden van de kinderen. Onderlakens aangevuld met keukendoeken, vaatdoeken.
- Elke vier dagen trommel handdoeken.
- Elke week een trommel donker bonte kleding
- Elke week een trommel lichte/witte kleding
- Elke week een trommel sportkleding
- Elke week een trommel spijkerbroeken.
Dus 7 tot 8 trommel per week! Kinderen en ikzelf dragen hun kleren twee dagen. Spijkerbroeken soms langer. Twee kinderen hebben inmiddels wel volwassen maten, toen ze klein waren pasten er meer truitjes in de trommel!
woensdag 12 februari 2014 om 13:01

woensdag 12 februari 2014 om 13:24
quote:dubbeltje4 schreef op 12 februari 2014 @ 12:55:
Waarom gebruiken jullie wasverzachter?
Dan ziet katoenen kleding er mooier uit en het zit prettiger. Het blijft ook mooier op de lange duur, vind ik dan. Ondergoed (slips)doen we hier niet met wasverzachter, want daar kan ik niet tegen. Doe dus meestal alle kleding na elkaar wassen en dan alles wat ik verzacht wil hebben, nog een keer extra spoelen met wasverzachter.
Handdoeken en beddengoed niet. Handdoeken moeten hier hard zijn, lekker gevoel op je huid. Beddengoed moet lekker knisperen op je bed, dat wordt vanzelf wel weer vet.
Waarom gebruiken jullie wasverzachter?
Dan ziet katoenen kleding er mooier uit en het zit prettiger. Het blijft ook mooier op de lange duur, vind ik dan. Ondergoed (slips)doen we hier niet met wasverzachter, want daar kan ik niet tegen. Doe dus meestal alle kleding na elkaar wassen en dan alles wat ik verzacht wil hebben, nog een keer extra spoelen met wasverzachter.
Handdoeken en beddengoed niet. Handdoeken moeten hier hard zijn, lekker gevoel op je huid. Beddengoed moet lekker knisperen op je bed, dat wordt vanzelf wel weer vet.

woensdag 12 februari 2014 om 13:33
Wij zijn met 4 en ik was ook zeker wel 2 keer per dag. Kleding wordt sowieso maar 1 dag gedragen, pyjama's ook.
We sporten allemaal 5 keer per week en wassen ook vaak voor het hele team de wedstrijdtenues. Ook pak ik 1-2 keer per dag een schone vaatdoek. En elke dag de theedoek en handdoeken in de keuken en wc verschonen.
Elke week:
2 keer rood/roze (2 dochters
4 keer zwart/donker
1 keer lichte kleuren kleding
1 keer handdoeken/onderbroeken (60 gr)
1 keer beddengoed (soms 2 keer)
2 keer sportkleding
1 keer vaatdoeken, theedoeken, keuken en wc handdoekjes (90gr)
Ik was me een ongeluk dus.
Koop meestal Ariel in de aanbieding. Die verwijdert de meeste vlekken. Sunil, Omo, etc verwijdert gewoon niet goed genoeg vlekken vind ik.
Aldi is ook wel ok.
En wasverzachter voor de zachtheid en de geur.meestal Robijn of Lenor, uit een aanbieding of bij Kruidvat (veel goedkoper)
We sporten allemaal 5 keer per week en wassen ook vaak voor het hele team de wedstrijdtenues. Ook pak ik 1-2 keer per dag een schone vaatdoek. En elke dag de theedoek en handdoeken in de keuken en wc verschonen.
Elke week:
2 keer rood/roze (2 dochters
4 keer zwart/donker
1 keer lichte kleuren kleding
1 keer handdoeken/onderbroeken (60 gr)
1 keer beddengoed (soms 2 keer)
2 keer sportkleding
1 keer vaatdoeken, theedoeken, keuken en wc handdoekjes (90gr)
Ik was me een ongeluk dus.
Koop meestal Ariel in de aanbieding. Die verwijdert de meeste vlekken. Sunil, Omo, etc verwijdert gewoon niet goed genoeg vlekken vind ik.
Aldi is ook wel ok.
En wasverzachter voor de zachtheid en de geur.meestal Robijn of Lenor, uit een aanbieding of bij Kruidvat (veel goedkoper)

woensdag 12 februari 2014 om 13:38
quote:nomennescio schreef op 12 februari 2014 @ 13:33:
en wassen ook vaak voor het hele team de wedstrijdtenues. Oh shoot die vergat ik nog. Twee zoons elke acht weken heb je wasbeurt. Dus ik heb 2x per acht weken wasbeurt. Niet alle team maatjes van mijn puber nemen altijd de was mee naar huis. En dus moesten ze pas bija spelen in de ongewassen shirts. Op de training donderdag werd het nog eens gevraagd, wie de wasbeurt had en of het zaterdag dan wel schoon was. Zoon nam het toen nog maar eens extra mee!
en wassen ook vaak voor het hele team de wedstrijdtenues. Oh shoot die vergat ik nog. Twee zoons elke acht weken heb je wasbeurt. Dus ik heb 2x per acht weken wasbeurt. Niet alle team maatjes van mijn puber nemen altijd de was mee naar huis. En dus moesten ze pas bija spelen in de ongewassen shirts. Op de training donderdag werd het nog eens gevraagd, wie de wasbeurt had en of het zaterdag dan wel schoon was. Zoon nam het toen nog maar eens extra mee!