wasvraag (toeren)
vrijdag 15 mei 2015 om 12:05
Ik was mijn kleding op 30 graden, met robijn wasmiddel en robijn wasverzachter. Mijn wasmachine staat op 1400 toeren.
Mijn kleding slijt echter heel erg snel, pluisbolletjes, vervaging van kleuren. Zou dit te maken kunnen hebben met het aantal toeren? Dat als ik dit op 1200 of 1000 zet het beter zou gaan? Ik heb geen enkel idee dus ik hoop dat iemand hier het weet.
Mijn kleding slijt echter heel erg snel, pluisbolletjes, vervaging van kleuren. Zou dit te maken kunnen hebben met het aantal toeren? Dat als ik dit op 1200 of 1000 zet het beter zou gaan? Ik heb geen enkel idee dus ik hoop dat iemand hier het weet.
vrijdag 15 mei 2015 om 12:31
vrijdag 15 mei 2015 om 13:15
Het toerental voor centrifugeren maakt heel veel uit, maar kun je totaal niet vergelijken tussen machines. Ten eerste is het opgegeven toerental altijd met lege trommel, en wijkt het in de praktijk makkelijk 20% af, maar ook heb je bij een grotere trommel een lager toerental nodig voor hetzelfde resultaat (even droog, maar dus ook even hard mishandeld). "Mijn machine doet het bij x toeren prima" zegt dus weinig.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
vrijdag 15 mei 2015 om 14:43
Kleding binnenstebuiten, zacht wasmiddel, bij donkere was natuurazijn, laag toerental (mijne kan ik los instellen, doe altijd 800), na het wassen z.s.m. uit de machine halen en ophangen, niet in de droger (funest!!!!), binnenstebuiten strijken, gebreide truien e.d. neerleggen om te drogen, en GEEN wasverzachter gebruiken; is funest voor de elasticiteit.
zo min mogelijk wassen uiteraard. veel kleding is vaak niet eens vies. puur zweetlucht e.d. die eruit moet. jeansverkopers adviseren zelfs om spijkerbroeken helemaal niet te wassen maar een nachtje in de vriezer.
zo min mogelijk wassen uiteraard. veel kleding is vaak niet eens vies. puur zweetlucht e.d. die eruit moet. jeansverkopers adviseren zelfs om spijkerbroeken helemaal niet te wassen maar een nachtje in de vriezer.
vrijdag 15 mei 2015 om 17:35
Ik heb het een enkele keer, maar dat ligt aan de kleding en niet aan mijn machine
Ik centrifugeer nooit hoger dan 1200, ik hang mijn was of buiten of op zolder, woon alleen en het maakt me niet uit het niet direct droog is. Mijn droger heb ik nog wel maar in de schuur gezet, die gebruik ik alleen nog in een noodgeval en voor mijn kussens ( worden ze lekker vol, na het wassen met 3 tennisballen in de droger)
Ik centrifugeer nooit hoger dan 1200, ik hang mijn was of buiten of op zolder, woon alleen en het maakt me niet uit het niet direct droog is. Mijn droger heb ik nog wel maar in de schuur gezet, die gebruik ik alleen nog in een noodgeval en voor mijn kussens ( worden ze lekker vol, na het wassen met 3 tennisballen in de droger)
vrijdag 15 mei 2015 om 19:02
vrijdag 15 mei 2015 om 19:11
Ik doe niets in de droger, was het binnenstebuiten en gebruik vloeibaar wasmiddel. Wel de klein en krachtig, misschien is dat te agressief. Ik al de wol en fijn eens proberen. En ik ga toch maar de toeren lagen zetten, kijken of het beter gaat. Het kan ook aan de kwaliteit liggen misschien. Ik heb geen bijster dure kleding maar dan nog. Mijn zusje en ik hebben dezelfde trui, tegelijkertijd gekocht en ongeveer even vaak gewassen. Die van haar ziet er duidelijk mooier uit dan de mijne. Ergerlijk.