wat eet jouw kat?

24-12-2011 13:07 55 berichten
Mijn ene kat is normaal van postuur, tegen het dunne aan. De ander is dun, daar moet duidelijk meer in. Beiden bewegen veel en hebben onbeperkt toegang tot brokjes. Hier eten ze gedurende de dag kleine beetjes van en volgens mij ' s nachts wat meer. Verder krijgen ze niets, op veel vers water na natuurlijk.

Is dit te weinig? Geven jullie -veel- meer?
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe RC en daar doet ze het goed op. Maar ik heb onlangs eens een proefzakje van Purina One erin gegooid (gratis gekregen in de stad) en dat vond Poes net zo lekker, dus ik overweeg over te stappen zodra de zak leeg is.
Hier krijgen ze (3 katten)180 gram brokken per dag. Ze kunnen eten zoveel ze willen tot de bakjes leeg zijn. Ze krijgen Hill's brokken in de smaken tonijn, konijn of kip. Lamsvlees krijgen ze niet omdat er een allergisch voor is. Daarnaast krijgen ze stukjes sticks van whiskas als beloning of trainingsmiddel.

1 keer per week krijgen ze samen 1 blikje Shiny Cat (80 gram)

1 kat weeg 4 kg, is ook een kleintje qua bouw, wil nog wel eens bij de buren eten. Heeft daar dus ook zijn eigen brokjes staan ivm allergie. Zijn broer weegt zomers 5 kg en 's winters 6 kg. De oudst poes weegt zo rond de 6 kilo maar is groot en grof gebouwd. Ze lijkt wel een kater qua bouw.
Ik heb 2 lastige eters. Ze willen alleen Gourmet Zalm brokjes en verder niks. RC, Hills, Whiskas, huismerk, ze gaan gewoon in hongerstaking. Ook van die zakjes, kuipjes of zelfs verse vis of vlees lusten ze niet. De ene vind af en toe een snoepje wel lekker, de ander vind balsamicodressing lekker (kwam ik laatst achter..)

Ook incidenteel gevangen vliegen worden niet opgegeten, volgens mij zijn ze gewoon vegetarisch..
Bij ons een gewone en een dikke kat. De dikke is gewoon aartslui en slaapt het liefst

Ze krijgen beiden Hills light. 's morgens ieders een handje en voor het naar bed gaan. Rond ons avondeten samen wen klein blikje vlees of vis gedeeld van een goed merk met veel vlees en geen suiker, bijv: cosmo of animonda, soms de luxe sheba. Snoepjes af en toe en heel soms koop ik een flesje kattenmelk Viyo, lijkt op chocolademelk. Als ik vlees of vis snijd, krijgen ze een klein stukje rauw en meer niet.
Mijn katten zijn verwende nesten.

Ik kreeg ze lang geleden afgeleverd met Felix. Daar werd niets van gegeten, dus we testten maar wat verschillende merken.

Al snel wilden ze iedere dag een blik Whiskas rund, daarna waren de twee erop uitgekeken en wilden ze wel wat Sheba zalm proberen.

De brokken kregen ze van Purina One en soms van Hills. Tot ook dat weer ging vervelen.

Uiteindelijk zijn ze tevreden met Gourmet en Pro Plan.

We luisteren ook naar onze katten. We zijn blij dat de twee nu eens trouw blijven aan twee merken, dat scheelt weer een hoop probeersels

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven