Wat geeft jou dag glans?

05-02-2015 22:47 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leven kan soms best een sleur zijn. Ik ben benieuwd wat de dingen zijn die jouw dag glans geven / kleine geluksmomentjes.

Dan bedoel ik niet man en kinderen maar meer dingen zoals een leuke kaart bij de post, een mooi jurkje voor een leuke prijs etc.

Mijn geluksmomentjes van vandaag......... kat die mij buiten opwacht en besteld jurkje van Zalando dat perfect zit :-)
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Mijn glans begint ,s morgens, als ik in de ogen van mijn hondjes kijk. 1 van hen is een zwaar getraumatiseerd mishandeld beestje, die elke ochtend na het ontwaken weer even bevestigd moet zien, dat ze nu in een veilige haven is. Wat zich uit in heel hard kwispelen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Mijn geluksmomentje van vandaag was het samenzijn met mijn ouders, man en broer. Even voelen alsof de wereld niet uit kanker of chemo of bestraling bestaat, maar een heel gewoon gezin zijn die lekker kunnen lachen en kletsen. Dat was echt mijn geluksmomentje van vandaag. Mijn vader heeft longkanker en ondergaat een heel zwaar traject, elke dag die voor de meesten als saai worden gezien zijn pure geluksmomenten voor ons.
Een schoon en opgeruimd huis

Lekker knuffelen met mijn kat

Mooie colsjaals in de sale

Een mooie muts in de sale passend bij mijn handschoenen

Mooie kleren die te klein waren weer bijna passen

Friet eten

Een superlief 'zomaar' kaartje per post van een vriendin

Een lekker fris opgemaakt bed

Een schone frisse lekker ruikende was
quote:Eindeloos schreef op 05 februari 2015 @ 22:56:

Mijn glans begint ,s morgens, als ik in de ogen van mijn hondjes kijk. 1 van hen is een zwaar getraumatiseerd mishandeld beestje, die elke ochtend na het ontwaken weer even bevestigd moet zien, dat ze nu in een veilige haven is. Wat zich uit in heel hard kwispelen.

Dit soort berichten! Zag vandaag een filmpje over twee zwanen die na een aantal weken weer herenigd werden, zo ontzettend ontroerend en lief om te zien.

Daarnaast word ik blij van mijn 16-jarige kat. Het enige goede wat mijn hufter-ex heeft achtergelaten. Zijn dure horloge moest wel mee, zijn kat liet hij achter.
Moest twee keer lezen, maar snap wat je bedoelt. Het is jouw dag.

Een roze zonsondergang

Dat de dagen langer worden

Gesprekken op het werk die energie geven

Het idee dat het bijna lente is

Het idee dat ik morgen vooornemens ga sporten met de nadruk op voornemens
Het opkomen van de zon terwijl ik naar mijn werk fiets.
De krokussen die de hele tuin overnemen

Volgens mij heeft de vorige bewoner ze overal gestrooid.. (woon nu 1,5 jaar in huidige huis)
mag ik een teiltje ..
quote:shifty schreef op 05 februari 2015 @ 23:58:

mag ik een teiltje ..Stel je niet aan. Dan sla je het topic toch over...
Glans, ach, maar ik heb een nieuw telecomabonnement en ook iets online besteld. Verder heb ik humus en oesterzwammen gekocht. Liggen in de ijskast voor in het weekeind, En dat soort dingen vind ik wel leuk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De dood komt overal eens langs. Daarvan ben ik me bewust. Maar altijd maar leven alsof het je laatste dag is, zoals die cabaretier zingt, is romantisch maar niet praktisch uitvoerbaar.

https://www.youtube.com/watch?v=qrvgasCJfJM

Zolang je maar weet dat het ook anders kan, en dat het eens afgelopen is, met familie, vrienden, en tenslotte jijzelf, doe je alles wat redelijkerwijs mogelijk is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn glansmoment vandaag.

Zoon (speciaal, praat slecht en er werd beweerd dat hij klassiek autist was en zwakbegaafd) komt al wapperend en met een big smile melden dat ik even op zijn computer moet kijken. Hij heeft helemaal zelf ontdekt hoe hij de tijd kan veranderen in DOS.

En hij zou misschien niet eens kunnen leren lezen

De eerste 4 jaar kon hij bijna niets. En hij is nu 13.
Ik kan pas gelukkig worden wanneer ik mensen kan helpen al was het met een klein gebaar, ook al heb ik een mindere dag ik moet en zal elke dag tenminste iemand helpen. Wanneer ik de blikken dan zie van die mensen.. om van weg te smelten!
leef je leven
Dat het als ik nu van mijn werk kom niet meer donker is.

Dat de winter bijna voorbij is.

Een nieuw boek.

Weekend en even helemaal niets hoeven.
Een extra 'W'
Dubbel
quote:kerstklok schreef op 06 februari 2015 @ 06:58:

Een extra 'W'Verdorie, je bent me voor
dat het nu in de ochtend al iets eerder licht is, zodat ik niet in het donker de kinderen naar school moet brengen.

Gister had ik mijn huis helemaal opgeruimd en als ik om me heen kijk ben ik zo blij met ons huis.

Dat ik dan zelfs nog een uurtje tijd heb om te lezen of chillen voor ik de kinderen weer ga ophalen.

Dat mijn zoon vol trots vertelde dat hij avi 7 leest .

Mijn man die onverwacht toch savonds niet de deur uit moest, normaal natuurlijk niet erg maar ik vond het zo gezellig thuis vond jammer dat hij weg ging.

Zijn vaak toch de kleine dingen die mij gelukkig maken😊
quote:kerstklok schreef op 06 februari 2015 @ 06:58:

Een extra 'W'

Dat dus.

Een hele rij foutloze topictitels, dat zou mijn dag glans geven.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Een fijne ochtend waarbij ik alle tijd heb voor mijn haar, makeup, ontbijt en kopje koffie. Vooral als ik niet moe ben . En nee, dit Is niet standaard het geval ^^.
Mijn potje haarwax!
Ik ben blij met onze nieuwe radio, die véél harder kan dan de vorige.

Nou ja nieuw.. Mijn vriend heeft hem uit zijn ouderlijk huis gehaald omdat ik liep te "klagen" dat de muziek niet hard genoeg aan kon.

Ik hou van harde muziek als ik sta te douchen, te koken of aan het schoonmaken ben.

Ik blij, de buren zijn denk ik minder stukken blij.
Hoogtepunten heb je niet, als je geen dieptepunten hebt gezien.
* Mijn katten die naar me toesprinten als ik de slaapkamerdeur open en me kopjes geven.

* Als ik uit het raam kijk zie ik mijn sneeuwklokjes en krokussen bloeien.

* Mijn woonkamer ziet er precies zo uit zoals ik dat graag wil. Alle kleuren, details en planten heb ik zelf uit kunnen kiezen.

* Vanmorgen kreeg ik een fijn cijfer terug voor een tentamen.

* Mijn kast ligt vol met nieuwe, ongedragen kleren die ik de komende week allemaal kan gaan dragen.
Ik zag te laat dat ik jou i.p.v. jouw had neergezet maar kon het helaas niet meer wijzigen. Zat er al op te wachten wanneer het eerste commentaar zou komen :-)
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven