Wat heb jij altijd in je koelkast staan?

20-09-2020 13:52 125 berichten
Tijdens het schoonmaken van de koelkast bedacht ik me dat er misschien wel hele handige dingen zijn om in de koelkast te hebben, maar waar ik nooit over nagedacht heb.

Dus wat heb jij altijd in je koelkast staan?
Wat gooi je eigenlijk altijd weer weg?
Wat is niet aan te slepen?
Alle reacties Link kopieren
Zowat alles wat hier al genoemd werd. En meer. Ik heb een grote koelkast en weinig voorraadkasten. Dus hier liggen aardappelen ook in de koelkast net als confituur en hagelslag. En de voorraad mayo, andere sausjes.

Weggooien gebeurt hier zelden. Af en toe een pakje houdbare room omdat ik dat maar af en toe gebruik.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
JoyAnna schreef:
20-09-2020 15:22
Dat heb ik ook altijd met groene pesto.
Als je een dun laagje olijfolie op de pesto giet, blijft een aangebroken potje pesto veel langer goed doordat er geen zuurstof bij de pesto komt.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaas heb ik ook altijd in huis, maar nooit in de koelkast.
Alle reacties Link kopieren
*Pauze* schreef:
20-09-2020 15:29
Als je een dun laagje olijfolie op de pesto giet, blijft een aangebroken potje pesto veel langer goed doordat er geen zuurstof bij de pesto komt.
Dank je wel voor de tip! :) Je hebt er niet veel van nodig, en dan is zo'n potje stiekem nog best flink qua inhoud.
Alle reacties Link kopieren
Altijd in de koelkast:
- roomboter
- emmertje Griekse yoghurt
- kaas
- eieren
- vleeswaren
- mayo
- drinken (wisselend)

Wat gooi ik altijd weer weg?
- pesto (goede tip hierboven)
malibu82 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 16:56
13.29% gewijzigd
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
JoyAnna schreef:
20-09-2020 15:30
Pindakaas heb ik ook altijd in huis, maar nooit in de koelkast.
En we krijgen nog steeds geen uitleg :popcorn:
roomboter
kaas
parrano strooikaas
mosterd
mayo
ketchup
tig andere sausjes
jam
grapefruits
limoenen

uien en eieren bewaar ik buiten de koelkast maar heb ik ook altijd in huis
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
20-09-2020 15:38
En we krijgen nog steeds geen uitleg :popcorn:
Ik weet niet wat de reden is bij de anderen, maar ik heb 100% pindakaas en die bewaar ik ook in de koelkast. In de gewone kast wordt hij net iets te vloeibaar. Staat volgens mij ook aanbevolen op de verpakking.
Mijn pindakaas, sambal en nutella staan niet in de koelkast.
Alle reacties Link kopieren
Mijn pindakaas staat ook in een gewone kast, niet in de koelkast. Volgens mij staat er ook ergens op de pot "donker bewaren bij kamertemperatuur"
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Curry
Chilisaus
Knoflooksaus
Barbecuesaus
Knoflookboter
Kaas
Heksenkaas
Wijn
Bier
Appelsap
Flesje water
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
20-09-2020 15:38
En we krijgen nog steeds geen uitleg :popcorn:
Is toch ook helemaal niet lekker als het koud is... dat weet ik nog wel van mijn boterhammen met pindakaas die ik meenam naar school als puber. Als het dan buiten vroor was het hard geworden.
Alle reacties Link kopieren
mayolijn28 schreef:
20-09-2020 15:45
Ik weet niet wat de reden is bij de anderen, maar ik heb 100% pindakaas en die bewaar ik ook in de koelkast. In de gewone kast wordt hij net iets te vloeibaar. Staat volgens mij ook aanbevolen op de verpakking.
Aaaah ok :lightbulb:

Hier gewoon in op kamertemperatuur in de kast, donker.
Alle reacties Link kopieren
Roomboter, Kaas, vleeswaren ,komkommer,tomaat,melk, eieren, geraspte grana padana, Griekse yoghurt, chocoladeyoghurt en natuur yoghurt.
Zelfgemaakte mayonaise, mosterd, ketchup. En feta, citroenen, olijven, en houmous
mayolijn28 schreef:
20-09-2020 15:45
Ik weet niet wat de reden is bij de anderen, maar ik heb 100% pindakaas en die bewaar ik ook in de koelkast. In de gewone kast wordt hij net iets te vloeibaar. Staat volgens mij ook aanbevolen op de verpakking.
Dit is ook de reden waarom ik het in de koelkast bewaar. Het is anders te vloeibaar.
JoyAnna schreef:
20-09-2020 16:09
Is toch ook helemaal niet lekker als het koud is... dat weet ik nog wel van mijn boterhammen met pindakaas die ik meenam naar school als puber. Als het dan buiten vroor was het hard geworden.
Ik vind pindakaas dus juist lekkerder als het nog koud is. Daarom staat de gewone hier in de koelkast. Maar die van 100% niet, dat wordt me veel te hard anders.

Verder: mosterd, vegan en gewone mayo, ketchup, augurken, zilveruitjes, sambal, appels, citroenen, kerstomaten, wortels, paprika, vegan yoghurt en zuivelyoghurt, smeerboter en bakboter, sojaroom, water en bruiswater, koemelk en sojamelk. Soms eieren.

Edit: ik gooi eigenlijk nooit iets weg.
Kaas, vega smeerworst, smeerkaas, sandwichspread, pesto, olijven, zongedroogde tomaten, artisjokharten, aardbeienjam, boter, patak's currypasta, atjar tjampoer, yoghurt, sladressing, melk, iets van vleeswaren voor mijn carnivore huisgenoten, uien, tomaten.
Alle reacties Link kopieren
Dat kamer temperatuur is leuk ja. Het gaat als het warmer wordt kan de olie erboven op komen drijven. Geeft verder niks even roeren en klaar. In de koelkast zeker geen last van.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2020 16:21
Kaas, vega smeerworst, smeerkaas, sandwichspread, pesto, olijven, zongedroogde tomaten, artisjokharten, aardbeienjam, boter, patak's currypasta, atjar tjampoer, yoghurt, sladressing, melk, iets van vleeswaren voor mijn carnivore huisgenoten, uien, tomaten.
Oh ja, aardbeienjam en sladressing inderdaad :lightbulb:
Zongedroogde tomaten, ook lekker!
Alle reacties Link kopieren
PiNuts14 schreef:
20-09-2020 16:18
Ik vind pindakaas dus juist lekkerder als het nog koud is. Daarom staat de gewone hier in de koelkast. Maar die van 100% niet, dat wordt me veel te hard anders.
Oh ja, dat kan natuurlijk ook :)
Alle reacties Link kopieren
Standaard:

Allemaal sausjes (mayo curry etc)
Boter
Ham
Kaas
Kipfilet plakjes
Kookroom
Optimel
Yoghurt/kwark
Eieren
Ranja
Appels
Alle reacties Link kopieren
Mijn sauzen staan nooit koud...

wel altijd bier, melk, boter voor op brood en om mee te bakken, uien, vleeswaren, toetje, frisdrank. Aangebroken zuren.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Roomboter
Kaas
Geraspte kaas
Eieren
Appels
Bier
Wijn
Ketchup
Chilisaus
Mayonaise
Gedroogde tomaten
Cherrytomaten
Komkommer
Citroenen

Ui en knoflook heb ik ook standaard in huis maar bewaar ik in een donkere la, net als ketjap en sojasaus.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Altijd spa rood ( of van een ander merk)
Roomboter en margarine
Sambal uit de koeling van de toko
Limonadesiroop
Koffiemelkcupjes
Iets van melk /yoghurt /kwark. Soms op soja/kokosbasis soms gewoon.
Mosterd
Mayonaise
Ketchup
Chutney
Andere sausjes


Regelmatig
Voorgekookte maiskolf
Appels
Bier
Fris
Groente
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alleen standaard vloeibare bakboter in de koelkast staan, en ook die is soms op en nog niet aangevuld.

Wat gooien we weg: niets.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven