Wat is dit voor een beestje?

07-05-2009 09:06 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb er al op gegoogled, maar ik kan het niet vinden. Dus misschien kunnen jullie me helpen.

In mijn vorige huis had ik er best veel, maar nu in het nieuwe huis kom ik ze nu dus ook tegen. Ze lijken qua vorm wel een beetje op een lieveheersbeestje, maar ze zijn veel kleiner (ongeveer 4 mm). Ze zijn donkerbruin met kleine lichtbruine stipjes. Vaak zitten ze aan hoekjes van het behang of op de kozijnen, of hangen in de gordijnen. Ze zijn erg sloom.

Heb er verder geen last van hoor, maar omdat ik niet weet wat ze verder doen, stel dat ze het huis met zijn miljoenen aan het opvreten zijn ofzo, dan word ik niet blij
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Zoebie schreef op 08 mei 2009 @ 08:04:

Ben lekker bezig:

[afbeelding]

Gewone tapijtkever

Anthrenus verbasci

Uitzicht

3 mm lang, met de vorm van een lieveheersbeestje.

Patronen variëren volgens de soort, maar zijn vaak een combinatie van zwart, wit en geel.

Larve — 4–5 mm lang. Bruin en harig met drie plukjes borstelhaartjes aan weerszijden van het achterlijf.

Pop — gevormd in de laatste larvehuid.

Duur 10 tot 30 dagen

Levenscyclus

Normaal gezien één generatie per jaar, maar mogelijk twee bij warme temperaturen.

Gewoonten

De larven rollen zich op wanneer ze gestoord worden. De haren kunnen voor sommige mensen irritant zijn.

Larven zijn zogenaamde “wolbeertjes”.

Een veel voorkomend ongedierte in musea en huizen. Volwassen kevers voeden zich buiten vaak met spireaplanten

Het paren gebeurt buiten, waarna ze naar binnen vliegen om eitjes te leggen.

Leven vaak in vogelnesten

Seizoenongedierte

Huismuis

Lees meer...

Ongedierte per naam

Kent u het ongedierte dat u bestrijdt?

Zoek product

Overzicht per soort klant

Uw sector

Diensten voor u

Zie onze diensten

0800 20 123

Gratis inspectie

Broodkever

Stegobium paniceum

Uitzicht

Volwassen dier: 2-3 mm lang. Bultig borststuk. Het lijf is bedekt met fijne haartjes. De dekschilden hebben groeven met inkepingen.

Larve: actief in vroege ontwikkelingsstadia. Boort zich in harde materies. Ze kunnen een aantal giftige substanties ontgiften

Levenscyclus

Levenscyclus: 200 dagen bij 17° C , 70 dagen bij 28° C. Volwassen dieren leven 13 tot 65 dagen.

Gewoonten

Vliegt vaak. De volwassen dieren eten niet.
quote:Charly schreef op 08 mei 2009 @ 00:45:

je moet een kat nemen, mijn katten verdelgen ieder levend insect in huis. Ideaal!Hmmm, ik heb er 2. En die beestjes zijn te klein en te traag > niet interessant dus voor de katten. Buiten dat zijn ze ook nog eens aartslui.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven