wat is goede kattengrind?
dinsdag 12 januari 2016 om 20:17
Beste lezers..
ik weet niet als deze vraag hier thuis hoort.. anders sorry
Ik zoek namelijk al een poos een goede kattengrind.
mijn sphynx heeft astma en daarom moet het stuifvrije grind zijn!
Als ik stofzuig 'plet' ik alle stukjes waardoor ik elke keer moet dweilen.. dit komt denk ik omdat de grind klontvormend is..
Iemand ervaring ermee?
En iemand tips welke wel goed is en stuifvrij is?
ik weet niet als deze vraag hier thuis hoort.. anders sorry
Ik zoek namelijk al een poos een goede kattengrind.
mijn sphynx heeft astma en daarom moet het stuifvrije grind zijn!
Als ik stofzuig 'plet' ik alle stukjes waardoor ik elke keer moet dweilen.. dit komt denk ik omdat de grind klontvormend is..
Iemand ervaring ermee?
En iemand tips welke wel goed is en stuifvrij is?
dinsdag 12 januari 2016 om 20:35
Als je kat mogelijk last heeft van een blaasontsteking en je wilt een urinemonster van hem/haar verzamelen, dan heeft grind zin. Grind = steentjes, neemt dus geen vloeistof op. Schoongespoelde aqariumsteentjes in de bak doen, afwachten tot kat geplast heeft, en dan de urine uit de bak opvangen en meenemen naar de praktijk voor onderzoek.
Kattengrit is iets wat juist wel vocht absorbeert.
Kattengrit is iets wat juist wel vocht absorbeert.
dinsdag 12 januari 2016 om 20:37
dinsdag 12 januari 2016 om 20:49
dinsdag 12 januari 2016 om 20:57
De siliconenkorrels zijn de enige die niet stuiven. Ze maken alleen vreselijk herrie als je kat door de bak graaft, en die van mij schrokken daar nog wel eens van (de sufferds ). Ik vond ook dat het er snel vies uit ging zien, het wordt geel, maar dan stinkt het nog niet.
Ik gebruik nu Catsan maar vind dat al stinken van zichzelf. Ook is het vrij snel 'verzadigd' en als je dan de bak leeg gooit, ligt er onderin 'zandachtig' grit, helemaal vergaan, wat verschrikkelijk stinkt.
Ik gebruik nu Catsan maar vind dat al stinken van zichzelf. Ook is het vrij snel 'verzadigd' en als je dan de bak leeg gooit, ligt er onderin 'zandachtig' grit, helemaal vergaan, wat verschrikkelijk stinkt.
dinsdag 12 januari 2016 om 21:07
quote:Cocomo schreef op 12 januari 2016 @ 20:33:
Goh, mag ik mijn vraag hier stellen. Ik gebruik nu gewoon catsan achtig grit. Maar ik zou ik graag houtkorrels willen gebruiken. Denken jullie dat katten zomaar over stappen?Onze kat wilde dat absoluut niet, ik heb het geprobeerd. Resultaat: drollen en plas op de vloerbedekking en een poes die doodsbang was voor de kattenbak. Maar misschien dat andere katten er geen probleem mee hebben.
Goh, mag ik mijn vraag hier stellen. Ik gebruik nu gewoon catsan achtig grit. Maar ik zou ik graag houtkorrels willen gebruiken. Denken jullie dat katten zomaar over stappen?Onze kat wilde dat absoluut niet, ik heb het geprobeerd. Resultaat: drollen en plas op de vloerbedekking en een poes die doodsbang was voor de kattenbak. Maar misschien dat andere katten er geen probleem mee hebben.
dinsdag 12 januari 2016 om 21:13
Oh eindelijk een onderwerp waar ik echt een goeie tip aan kan bijdragen: het kattengrind van de Hema. Het zit in roze plastic zakken met een draagoor, niet elke Hema heeft het, het is ook niet van het huismerk (zoals bijna alles in die winkel) en het kost vijf euro per zak. Het is echt FANTASTISCH. Een soort steentjes, wit met af en toe een blauwe, het blijft lang fris en je kunt het in de groene afvalbak gooien. Geen stuif of gruis of wat dan ook.
Wat eten we vanavond?
dinsdag 12 januari 2016 om 21:19
quote:makreel schreef op 12 januari 2016 @ 21:13:
Oh eindelijk een onderwerp waar ik echt een goeie tip aan kan bijdragen: het kattengrind van de Hema. Het zit in roze plastic zakken met een draagoor, niet elke Hema heeft het, het is ook niet van het huismerk (zoals bijna alles in die winkel) en het kost vijf euro per zak. Het is echt FANTASTISCH. Een soort steentjes, wit met af en toe een blauwe, het blijft lang fris en je kunt het in de groene afvalbak gooien. Geen stuif of gruis of wat dan ook.Dat spul is inderdaad ideaal, maar van andere merken wel duurder. Te duur vond ik (ik gebruik een zak per week), maar van de Hema is het dan toch iets goedkoper. Bedankt voor de tip, ik ga kijken.
Oh eindelijk een onderwerp waar ik echt een goeie tip aan kan bijdragen: het kattengrind van de Hema. Het zit in roze plastic zakken met een draagoor, niet elke Hema heeft het, het is ook niet van het huismerk (zoals bijna alles in die winkel) en het kost vijf euro per zak. Het is echt FANTASTISCH. Een soort steentjes, wit met af en toe een blauwe, het blijft lang fris en je kunt het in de groene afvalbak gooien. Geen stuif of gruis of wat dan ook.Dat spul is inderdaad ideaal, maar van andere merken wel duurder. Te duur vond ik (ik gebruik een zak per week), maar van de Hema is het dan toch iets goedkoper. Bedankt voor de tip, ik ga kijken.