wat is goede kattengrind?

12-01-2016 20:17 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers..

ik weet niet als deze vraag hier thuis hoort.. anders sorry

Ik zoek namelijk al een poos een goede kattengrind.

mijn sphynx heeft astma en daarom moet het stuifvrije grind zijn!

Als ik stofzuig 'plet' ik alle stukjes waardoor ik elke keer moet dweilen.. dit komt denk ik omdat de grind klontvormend is..

Iemand ervaring ermee?

En iemand tips welke wel goed is en stuifvrij is?
quote:Koettie schreef op 12 januari 2016 @ 23:31:

Ik heb tigerino, bestel altijd 10 zakken ofzo bij zooplus en daar doe ik maanden mee. Elke dag drollen scheppen en even grind omscheppen en klaar. Per keer anderhalve zak en gaat drie weken mee ofzo. Ruik niets.Deze gebruik ik ook.
Hier biocat. Tot net voor de kerst we een proefverpakking van iets meekregen. Zijn witte korrels met beetje blauw erdoor. Het wit wordt geel van de urine, poep droogt er door uit. Dus alleen drollen scheppen en als alles geel is, kan 't weg. Fijn spul, kat heeft 't gewoon gebruikt, geen problemen met de verandering. Alleen... als er een korreltje op de grond ligt, doet 't pijn aan je voeten. Lijkt wel glas. Verder prima spul! 't is dat we nog oude zakken biocat hebben staan..... en ik moet ff kijken wat 't kost. Maar geen geur! Het zullen siliconenkorrels zijn zoals al eerder omschreven. Heb alleen de zak niet bewaard
Ik geloof dat ik ook eens houtkorrels ga proberen, gewoon om te weten hoe het werkt!

Eerst had ik altijd Catsan, dat klontert niet. Het absorbeert echt heel goed alle vocht. Drolletjes eruit scheppen.

Maar het werd me te prijzig. Nu heb ik "Stuifvrij Korrels" van de AH, een roze zak.

Werkt nagenoeg hetzelfde voor de helft vd prijs! Ben er erg tevreden over. De korreltjes zijn ook kleiner en liggen nu niet meer door het hele huis.
quote:Mystic11 schreef op 13 januari 2016 @ 20:36:

Ik geloof dat ik ook eens houtkorrels ga proberen, gewoon om te weten hoe het werkt!

Eerst had ik altijd Catsan, dat klontert niet. Het absorbeert echt heel goed alle vocht. Drolletjes eruit scheppen.

Maar het werd me te prijzig. Nu heb ik "Stuifvrij Korrels" van de AH, een roze zak.

Werkt nagenoeg hetzelfde voor de helft vd prijs! Ben er erg tevreden over. De korreltjes zijn ook kleiner en liggen nu niet meer door het hele huis.Ik overweeg ook om deze te kopen, vooral omdat inderdaad bij catsan de hele ruimte onder de korrels ligt. Alleen mijn kat heeft nog weleens de neiging om op grind te gaan kauwen, dus ik weet niet of die van de AH van ander spul is dan catsan? Ivm giftigheid enzo. Al is catsan ook niet plantaardig natuurlijk.
@ Zharon: dat van AH is idd anders, het is lichtgrijs. Ik dacht dat er op de zak stond iets van klei-achtig spul.

Maar het is behoorlijk fijn grit, ik denk dat ze er minder snel van zullen gaan eten. Of het moet erg smakelijk zijn
Ik gebruik Catsan, de smartpacks zijn handig maar passen niet op elke kattenbak.

Houtkorrels vind ik echt verschrikkelijk. Het wordt een gore drab dat de kat het hele huis door loopt, het stinkt en katten kunnen er allergisch op reageren.

Ik zou inderdaad gaan voor siliconenkorrels als ik jou was.
quote:haantje69 schreef op 13 januari 2016 @ 12:40:

Hier biocat. Tot net voor de kerst we een proefverpakking van iets meekregen. Zijn witte korrels met beetje blauw erdoor. Het wit wordt geel van de urine, poep droogt er door uit. Dus alleen drollen scheppen en als alles geel is, kan 't weg. Fijn spul, kat heeft 't gewoon gebruikt, geen problemen met de verandering. Alleen... als er een korreltje op de grond ligt, doet 't pijn aan je voeten. Lijkt wel glas. Verder prima spul! 't is dat we nog oude zakken biocat hebben staan..... en ik moet ff kijken wat 't kost. Maar geen geur! Het zullen siliconenkorrels zijn zoals al eerder omschreven. Heb alleen de zak niet bewaardTigerino denk ik!
Ik vind de houtkorrels ook echt vreselijk. Het wordt een los plakkaat nat en goor zaagsel.

Ik ga die silliconen korrels proberen kijken of onze Hema dat kattengrit heeft wat iemand noemde.

Bij mij staat de kattenbak in de schuur, dat is al wel heel fijn, qua geur. Maar nog steeds vind ik het het fijnst als het zo geurloos mogelijk is. In de zomer wordt het nogal warm in de schuur, en dan stinkt het na 2 dagen al enorm.

Ook weleens gekeken naar een kartonnen wegwerp kattenbak, maar dat vind ik toch echt te duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven