Wat is het fijnste moment van jouw dag?

26-05-2025 21:21 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me de hele dag verheugen op het moment waarop ik in bed lig, tanden gepoetst en het huis opgeruimd (soort van), en dan in totale stilte en rust nog even op mijn telefoon kijken of een boek lezen, maar het is vooral het besef dat de dag erop zit en dat er helemaal niets meer hoeft. Heerlijk, ik kan me er nu alweer op verheugen! En dan mijn ogen dichtdoen en denken aan… dat weet ik de volgende dag niet eens meer, want ik val vrijwel meteen in slaap. Nogmaals: heerlijk, iets beters bestaat er niet!

Maar er zijn vast talloze andere ‘fijnste of beste momenten’, zeg maar het moment waar je over de hele dag genomen het meest van geniet. Wat is jouw favoriete moment van de dag?
Zelfde moment, maar dan in armen van vent.
Thuis komen van werk. Jas uit, schoenen uit en als ik niet meer weg hoef bh ook uit en joggingpak aan.
oeh, goede vraag, maar ook lastig, omdat ik niet een supervast ritme heb. Soms werk ik nog laat, soms in het weekend, andere dagen doordeweeks ben ik vrij. De ene keer lig ik er eerder in dan andere en ook man heeft wisselend werk, waarbij we elkaar niet altijd in bed treffen.
Waar ik wel altijd tijd voor probeer te maken, hoe laat ik ook de deur uitmoet, is mijn ochtendkoffie. Ik neem altijd een half uur extra voor een rustige start om wakker te worden en vaak in stilte te genieten als man nog ligt te slapen.
Ik slaap het lekkerst vroeg in de morgen, vanaf een uur of 4. Als ik kort daarvoor naar de wc moet, en je komt terug in je warme bed, heerlijk.
S'morgens de ochtendwandeling met de hond voor ik naar het werk ga. Geniet ik intens van.
De avondlijke of nachtelijke stilte.

In mijn ééntje voor mijn computer, zonder prikkels, andere mensen, ... en er hoeft niets meer.

Ik ben niet voor niets een nachtmens :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Het bed is inderdaad een van de fijnste momenten.en wakker worden en zien dat je nog n hele tijd kunt blijven liggen .Heerlijk.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Thuiskomen/het moment dat het echt lekker donker is buiten/of het moment dat je in bed ligt inderdaad.
Sowieso niets in de ochtend :$
Als de kinderen slapen en ik op de bank kan ploffen zonder dat ik iets hoef te doen en alleen nog maar hoef te bestaan.

In de winter in bed kruipen als de warmtedeken lekker heeft liggen loeien.

Op een zonnige dag de gordijnen en ramen open zetten in de ochtend en dat de hele dag nog voor je ligt met alle kansen die erbij horen.
Thuiskomen van een hele leuke avond uit, lekker veel écht gelachen hebben. Hoe laat het ook is, ik zet altijd even een kop thee om lekker te genieten.

Terugkomen van een lange run, lekker uitgeput en voldaan.

Thuiskomen na een fijne dag aan het strand.

Op werk als we een deadline hebben gehaald, of ik heb een rotklus die ik voor me uitschoof eindelijk getackeld.

En alles wat met in bed liggen te maken heeft, met name in bed liggen en er nog niet uit hoeven. Ik woon in het centrum van een stad, dus lekker geroezemoes en en geluiden buiten. Arme drommels, ik lig nog lekker in bed.
's Ochtends met man en de peuters aan de keukentafel. Zij de eigen boterhammen smeren met die kleine onhandige knoeihandjes, wij een latte. Altijd zo ontzettend gezellig. :heart:
zeeschelp wijzigde dit bericht op 26-05-2025 21:59
1.42% gewijzigd
Wanneer ik vrij ben van werk en thuis kom.
De avond voor een vrije dag/weekend, welke dan nog voor je ligt. Een soort van vooraf genieten voor de dag daadwerkelijk zelf begint.
Karakter is wat je bent in het donker.
MidasWolf schreef:
26-05-2025 21:59
Wanneer ik vrij ben van werk en thuis kom.
De avond voor een vrije dag/weekend, welke dan nog voor je ligt. Een soort van vooraf genieten voor de dag daadwerkelijk zelf begint.
O ja, dat heb ik ook heel erg: vooraf genieten van wat nog komen gaat :heart: Soms leg ik een nieuw boek klaar en dan kan ik me de hele dag verheugen op het moment waarop ik in alle rust aan de eerste bladzijde kan beginnen (en heel vaak komt het er dan niet eens van omdat er van alles tussen komt, maar het gevoel van opwinding kan zo’n dag al goed maken).
Als we (of de een of de ander) in de middag thuiskomen en man en ik elkaar weer zien. Als we dan samen het eten maken of eerst even gaan wandelen of theedrinken.
Als de kinderen slapen, en ik zit aan mijn cappuccino (liefst met koekje of chocola) samen met man voor de tv om een goede serie te gaan kijken.
Inderdaad lekker naar bed als de dag over is: heerlijk! Niets meer hoeven, maar je kunt ook niets want alles is dicht en niemand leest mail. Geen stress want de dag is gelukkig voorbij!! En dan nog even lezen of, heel af en toe, een serie kijken.

Maar ook in de nacht wakker worden inderdaad, wat iemand hier noemt (bijvoorbeeld om te plassen, of door geluid van katten of buren) en beseffen dat je nog een tijd(je) mag blijven liggen.

Bh uit heb ik nooit begrepen, waarom moet ie uit? Ik heb nog nooit last van mijn bh's gehad cq de behoefte gehad om ze uit te trekken als ik thuiskom. Ben ik echt benieuwd naar, geen oordeel trouwens, maar ik hoor meer vrouwen daarover, dus ik ben heel benieuwd.
Sport-bh doe ik trouwens wel uit als ik thuis kom, want die moet in de was qua zweten en die zit strakker voor steun etc.
loulou39 wijzigde dit bericht op 26-05-2025 22:40
23.51% gewijzigd
‘s Avonds na het eten als ik niks meer hoef en gewoon lekker op de bank kan ploffen. 16:00 ‘s middags vind ik ook een fijne tijd om op de bank te ploffen trouwens, vooral als ik al een hoop gedaan heb.
loulou39 schreef:
26-05-2025 22:30

Bh uit heb ik nooit begrepen, waarom moet ie uit? Ik heb nog nooit last van mijn bh's gehad cq de behoefte gehad om ze uit te trekken als ik thuiskom (sport-bh doe ik wel uit, want die moet in de was qua zweten en die zit strakker voor steun etc.
Omdat dat ding werkelijk nooit écht goed zit.

Wat mij betreft loop ik liever altijd zonder. Maar tja, dat vindt de rest van de wereld daarbuiten maar niets.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
26-05-2025 22:37

Wat mij betreft loop ik liever altijd zonder. Maar tja, dat vindt de rest van de wereld daarbuiten maar niets.
Hahaha, goeie reactie (als is het jammer dat 'ie nooit goed zit)

En de rest van de wereld moet lekker z'n mond houden, maar zo werkt het vaak helaas niet...
Wissewis schreef:

Mss is een bra iets?

Geen bandjes en geen beugels.

Haha ja wel een band maar zonder sluitinkjes.
Wissewis schreef:

1 x is zat
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 26-05-2025 23:06
47.25% gewijzigd
S'ochtends als ik net/half wakker ben.
De enige tijd van de dag die geheel pijnloos is.
Ik rek dat dan ook zo lang mogelijk.
Nu nog een uitknop vinden op mijn blaas
loulou39 schreef:
26-05-2025 22:30
Bh uit heb ik nooit begrepen, waarom moet ie uit? Ik heb nog nooit last van mijn bh's gehad cq de behoefte gehad om ze uit te trekken als ik thuiskom. Ben ik echt benieuwd naar, geen oordeel trouwens, maar ik hoor meer vrouwen daarover, dus ik ben heel benieuwd.
Sport-bh doe ik trouwens wel uit als ik thuis kom, want die moet in de was qua zweten en die zit strakker voor steun etc.
Een bh is denk ik het beste voorbeeld van het ‘keurslijf’ waarin we onszelf dwingen om de buitenwereld - het leven - tegemoet te treden; ook strakke broeken en knellende schoenen trek ik uit zodra ik thuiskom uit mijn werk. Thuis wil ik alleen rekkende, soepele kleding aan, het moet voelen alsof ik niks aan heb (hoewel ik nooit naakt zou willen lopen, wat sommige mensen heerlijk vinden, maar zo op mijn gemak ben ik nou ook weer niet met mijn lichaam en daarnaast is het gewoon te koud :biggrin: )

Bh’s draag ik alleen bij hoge uitzondering, ze knellen toch altijd een beetje, dus ik heb meestal een topje met zo’n ingebouwde bh aan, soort sporttop, daar voel ik niets van.
S avonds samen in bed met mijn man nog even knuffelen, stoeien en kletsen. ‘s ochtends tussen de eerste en tweede wekker kruipt mijn man tegen me aan en snoozen we samen 9 héérlijke minuten. Dit is iedere dag.

De keren dat hij als eerste eruit gaat om ontbijt te maken en ik nog even kan liggen naar de vogeltjes luisteren. Dat is om de dag. Als het regent in de zomer is dat extra lekker: dan tikt dat zo fijn op de bladeren.

De zondagochtend als er verder geen plannen zijn die dag. Na het ontbijt heerlijk met een plaat op en een kop lekkere thee beetje afwisselend de krant lezen en naar buiten staren. Probeer ik toch wel om de week te hebben
tavistock wijzigde dit bericht op 26-05-2025 23:20
8.06% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven