Wat is het fijnste moment van jouw dag?

26-05-2025 21:21 53 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan me de hele dag verheugen op het moment waarop ik in bed lig, tanden gepoetst en het huis opgeruimd (soort van), en dan in totale stilte en rust nog even op mijn telefoon kijken of een boek lezen, maar het is vooral het besef dat de dag erop zit en dat er helemaal niets meer hoeft. Heerlijk, ik kan me er nu alweer op verheugen! En dan mijn ogen dichtdoen en denken aan… dat weet ik de volgende dag niet eens meer, want ik val vrijwel meteen in slaap. Nogmaals: heerlijk, iets beters bestaat er niet!

Maar er zijn vast talloze andere ‘fijnste of beste momenten’, zeg maar het moment waar je over de hele dag genomen het meest van geniet. Wat is jouw favoriete moment van de dag?
granny71 schreef:
26-05-2025 23:06
S'ochtends als ik net/half wakker ben.
De enige tijd van de dag die geheel pijnloos is.
Ik rek dat dan ook zo lang mogelijk.
Nu nog een uitknop vinden op mijn blaas
Ik snap dat je dat moment zo lang mogelijk wilt rekken. Heftig om pijn te hebben :hug:
Ik vind het fijnste moment - maar dat is niet iedere dag - als het bed verschoond is en ik daar ook fris door bad of douche in stap en dan vooral als ik geen wekker hoef te zetten. De luxe van een lange nacht zonder druk van 'moeten slapen' in het vooruitzicht vind ik heerlijk. De katjes op en naast me. En na zo'n nacht op mijn eigen tijd wakker worden, beneden koffie halen - nog beter als mijn man er ook is en dat doet - en terug naar bed, en dan lekker iets leuks op tv kijken. Zalig!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het eerste uur van mijn dag in bed met koffie. En het laatste uur van de dag in bed, in het donker naar een serie kijken (mag vast niet van de slaappolitie, maar precies wat Wissewis ook zei).
loulou39 schreef:
26-05-2025 22:30
Inderdaad lekker naar bed als de dag over is: heerlijk! Niets meer hoeven, maar je kunt ook niets want alles is dicht en niemand leest mail. Geen stress want de dag is gelukkig voorbij!! En dan nog even lezen of, heel af en toe, een serie kijken.

Maar ook in de nacht wakker worden inderdaad, wat iemand hier noemt (bijvoorbeeld om te plassen, of door geluid van katten of buren) en beseffen dat je nog een tijd(je) mag blijven liggen.

Bh uit heb ik nooit begrepen, waarom moet ie uit? Ik heb nog nooit last van mijn bh's gehad cq de behoefte gehad om ze uit te trekken als ik thuiskom. Ben ik echt benieuwd naar, geen oordeel trouwens, maar ik hoor meer vrouwen daarover, dus ik ben heel benieuwd.
Sport-bh doe ik trouwens wel uit als ik thuis kom, want die moet in de was qua zweten en die zit strakker voor steun etc.
Ik krijg juist ‘s nachts de meeste mail, vanuit Amerika, ik word altijd wakker met een hele kluit e-mail.
loulou39 schreef:
26-05-2025 22:30

Bh uit heb ik nooit begrepen, waarom moet ie uit? Ik heb nog nooit last van mijn bh's gehad cq de behoefte gehad om ze uit te trekken als ik thuiskom. Ben ik echt benieuwd naar, geen oordeel trouwens, maar ik hoor meer vrouwen daarover, dus ik ben heel benieuwd.
Sport-bh doe ik trouwens wel uit als ik thuis kom, want die moet in de was qua zweten en die zit strakker voor steun etc.
Nou ik wil dan ook schoenen en spijkerbroek uit en lekkere zachte stof aan. Vind geen enkele bh fijn genoeg om een hele dag te dragen.
Als ik op zondag nergens heen hoef gaat hij vaak niet eens aan.
heeeeel vroeg in de ochtend (man vertrekt tussen 415 en 515) als hij opstaat, doucht en aan het rommelen is en voordat hij naar beneden gaat mij altijd nog een knuffel en kus komt geven en we echt even lekker samen kneuterig zijn. zo fijn!
En doooooor!
Lekker lang douchen voor ik naar bed ga, dat is voor mij pure ontspanning.
Eén van mijn poezen komt 's ochtends aan het voeteneind op bed liggen, en dan wacht ze tot mijn wekker bijna gaat en dan komt ze bij me liggen knuffelen en spinnen. En dat doet ze echt elke ochtend, terwijl ze eigenlijk ook graag naar buiten wil (want dat mag ze 's nachts niet).
Iedere ochtend +- een kwartiertje voor de wekker maakt mijn hond me wakker met een heel zacht stemmetje. Dan wil hij even onder de deken knuffelen, lepeltje-lepeltje :heart: Poppedijntje.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Vandaag was het thuiskomen na zware fysio/looptherapie en bloedprikken, in een leeg huis. Mijn kat ligt bij me, koffie, het is donker en grauw, zo fijn.

Samen avondeten, heerlijk luisteren naar gerel tussen de 12 en 18jarige en hun vader. Altijd grapjes maken, zeuren over het eten, roddelen over school, wedstrijdje sla proppen ( iets met geen groente willen eten tot we er wedstrijdjes van maken, nu is het traditie)
Gooien met het pak doekjes naar elkaar, wie het meeste geraakt wordt binnen paar minuten moet de tafel afnemen. Vaak eindigt dat in kinderen die naar de badkamer rennen, de deur op slot draaien en mag vader de tafel afnemen.

En ik vind ook heerlijk als iedereen al naar bed is en mijn brein wil nog van alles en zit dan soms uren in mijn donkere rustige wereld lekker van alles tegelijk te doen.
En idd, de BH uit,zacht topje aan. Bij mij doen ze allemaal pijn al heb ik nu wel een paar die ik een paar uur trek, maar blijft een horror.
Sowieso de buitenkleding uit en wat fijners aan.

Maar pijnpatient en ADHD, kleding is gewoon sensorisch moeilijk. Dan is inderdaad niets fijners dan bij thuiskomst iets anders aan te doen.
's Ochtends als mijn zoontje nog even een kwartiertje in het grote bed komt knuffelen voordat we op moeten staan.

En 's avonds een van de kinderen voorlezen voordat ze gaan slapen.
Ze kunnen allebei prima zelf lezen, maar voorlezen is toch net wat knusser.
's ochtends om een uur of 6 eerst een uurtje lezen voor ik mijn dag begin. Doe ik niet elke dag, maar vind ik wel heel fijn.
MissNuada schreef:
27-05-2025 10:55
En idd, de BH uit,zacht topje aan. Bij mij doen ze allemaal pijn al heb ik nu wel een paar die ik een paar uur trek, maar blijft een horror.

Maar pijnpatient en ADHD, kleding is gewoon sensorisch moeilijk. Dan is inderdaad niets fijners dan bij thuiskomst iets anders aan te doen.
Ik doe dat ook. BH uit, fijne zachte broek aan. Voelt ook een beetje alsof je de stress uittrekt ofzo.
's Ochtends, eerste kop koffie van de dag, rustig wakker worden. Gelukkig is man ook een avondmens, hij is ook rustig 's ochtends.
Krantjes lezen op de computer.
's Avonds gezellig samen eten, man lust eigenlijk alles, en klaagt niet.
Samen op de bank voetballen kijken.
's Avonds in mijn fijne bed stappen met een boek en een kop thee. En 's ochtends als ik wakker word en ik er met mijn koffie en ontbijt de dag rustig kan beginnen.
Lady_Day schreef:
27-05-2025 11:36
's Avonds in mijn fijne bed stappen met een boek en een kop thee. En 's ochtends als ik wakker word en ik er met mijn koffie en ontbijt de dag rustig kan beginnen.
Precies dit! Vooral als ik een rustige avond heb gehad, en daardoor tijd had om het huis netjes te maken, mijn eten voor de volgende dag geprept in de koelkast staat, en dan het liefst een uur eerder dan ik echt wil slapen naar bed gaan met een fijn boek en kopje thee (en soms doe ik zelfs kaarsjes aan).

En 's ochtends het eerste kopje koffie in bed met een boek (maar dat gun ik mezelf alleen in het weekend).
care_ schreef:
27-05-2025 11:40
Precies dit! Vooral als ik een rustige avond heb gehad, en daardoor tijd had om het huis netjes te maken, mijn eten voor de volgende dag geprept in de koelkast staat, en dan het liefst een uur eerder dan ik echt wil slapen naar bed gaan met een fijn boek en kopje thee (en soms doe ik zelfs kaarsjes aan).

En 's ochtends het eerste kopje koffie in bed met een boek (maar dat gun ik mezelf alleen in het weekend).
Oh ja, kaarsje aan vind ik ook zo gezellig. En anders de zoutlamp. Ik heb net een nieuw bed en ook nieuw beddengoed... ik kan hier zo van genieten.
Yella78 schreef:
26-05-2025 23:28
Ik vind het fijnste moment - maar dat is niet iedere dag - als het bed verschoond is en ik daar ook fris door bad of douche in stap en dan vooral als ik geen wekker hoef te zetten. De luxe van een lange nacht zonder druk van 'moeten slapen' in het vooruitzicht vind ik heerlijk. De katjes op en naast me. En na zo'n nacht op mijn eigen tijd wakker worden, beneden koffie halen - nog beter als mijn man er ook is en dat doet - en terug naar bed, en dan lekker iets leuks op tv kijken. Zalig!
Ja dit. Liefst de was nog buiten gedroogd in de zon, zodat het beddengoed heerlijk ruikt.
Vooral het kreukvrije deel alles lekker strak opgemaakt. Heerlijk.
Vrijdagavond. Als je weet dat de werkweek erop zit en je de komende twee dagen niet vroeg hoeft op te staan.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Lady_Day schreef:
27-05-2025 11:44
Oh ja, kaarsje aan vind ik ook zo gezellig. En anders de zoutlamp. Ik heb net een nieuw bed en ook nieuw beddengoed... ik kan hier zo van genieten.
Ja! Ik heb ook echt een klein paleisje gemaakt van mijn slaapkamer, met mooi beddengoed en kussens en kaarsen en schemerlampen, hoewel ik vaak te moe ben om de kaarsjes aan te steken, maar ik geniet van de hotelsfeer en het gevoel dat dit echt míjn domein is. Ik snap niks van mensen die ‘s avonds rustig in een onopgemaakt, kreukelig bed kunnen stappen.
MissNuada schreef:
27-05-2025 10:55

Wat lijkt me dat vervelend dat een bh pijn doet! (Of überhaupt niet lekker zit).
Ik voel hem eigenlijk nooit, gelukkig.

Ik doe wel andere kleding aan als ik thuis kom, er zijn wel veel andere kledingstukken die bij mij niet lekker zitten en die ik toch aan doe, want netjes en werk etc.
Inderdaad vrijdagavond, 2 hele dagen vrij en geen stress in het voorruitzicht!

En het moment zaterdag middag na een lange sportsessie buiten (al dan niet in regen, kou of hitte) dat ik onder de douche spring, schoon gewassen mijn meest comfy klofje aan trek en dan hongerig naar vriend scharrel die het eten heeft geregeld.

En het 1e kopje thee van de dag.

En het moment dat ik het bed in stap, helemaal gaar na een werkdag.
Poeszie schreef:
27-05-2025 09:32
Eén van mijn poezen komt 's ochtends aan het voeteneind op bed liggen, en dan wacht ze tot mijn wekker bijna gaat en dan komt ze bij me liggen knuffelen en spinnen. En dat doet ze echt elke ochtend, terwijl ze eigenlijk ook graag naar buiten wil (want dat mag ze 's nachts niet).
Wat lief! Mijn kat ging altijd samen naar bed (naast m’n bed een eigen mandje) en stond samen op. Nu het warmer wordt doet hij dat niet meer :"-(
Poeszie schreef:
27-05-2025 09:32
:love:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven