Wat niemand je vertelt over het hebben van een huisdier

11-04-2016 17:42 2251 berichten
Na topics met enorm grappige, maar ook vreselijke verhalen over wat niemand je vertelt over zwanger zijn of bevallen, is hier de variant voor de mensen onder ons zonder kinderen (of met kinderen en huisdieren). Mensen-kinderen tenminste, want natuurlijk zijn onze beestjes net zo goed kinderen.



Een huisdier hebben lijkt heel makkelijk, maar er komt toch meer bij kijken dan je zou denken. Alle verhalen met betrekking tot je hond, kat, hamster, parkiet of wat dan ook zijn welkom.



TO trapt af:

Zo ben ik er helaas proefondervindelijk achter gekomen dat langharige katten wat probleempjes op de kattenbak kunnen ondervinden, zoals hele stukken poep die in de vacht blijven plakken en klitten. Wat vervolgens op de grond, muur en bank terecht komt. Voordat ik het wist stond ik onder de douche, met kat tegen me aan, terwijl ik ''sorry'' bleef zeggen omdat hij zo aan het blèren was. Tot voor die ochtend had ik nooit gedacht dat ik ooit met mijn met poep besmeurde kat onder de douche zou staan.
Hopelijk komt het snel in orde met je kat, frambozen!



Mijn hond vindt het geweldig als ik me uitslaap op zondag om wild op me te springen en me te wekken. Alleen ramde ze daarbij vanochtend haar scherpe klauw in mijn wang. Auw.
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 24 april 2017 @ 17:49:



Net bij het asiel geweest. Twee katten op het oog: een cyperse allemansvriend, speels, kater, en een bangige poes die volgens de medewerker wel van knuffelen en spelen en aanhalen houdt maar ook duidelijk haar grenzen heeft. Ik heb nu de krassen op mijn hand staan , ze had geen zin (maar: klein hok, groot mens steekt hand naar binnen, help)



Poes zit er al een half jaar

Ben daardoor geneigd de poes een kans te geven, je krijgt een maand 'garantie', maarja ook weer zielig als het niks wordt...

Ik denk dat we van poes nu geen eerlijk beeld krijgen door lang in een hok te zitten. Je leest vaak dat zo'n beest helemaal kan opbloeien. Maar 't is wel een gok.

Die cyperse vind sowieso wel een huisje. Maar zou hier wel goed passen...



Wat we zoeken : speelse knuffelkont die door één deur kan met onze poes van 4, dikke vriendjes is leuk maar geen noodzaak.



Wie heeft tips?

Inmiddels loopt de cyperse hier knorrend door het huis te snuffelen, op onderzoek



De poes was volgens het asiel echt onvoorspelbaar, was al geplaatst geweest maar weer terug gebracht, haalt zomaar uit (is het verhaal, hè) dus werd absoluut niet bij kinderen geplaatst.



Deze kater is nu al enigszins thuis (net 20 minuten binnen), moet nog kennis maken met de al aanwezige poes maar dat komt vast goed. Wat een schatje. Hij geeft zo hard kopjes dat jongste zoon bijna zijn evenwicht verliest
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ahhh wat leuk streepjessokken! Heel veel plezier. En houd ons op de hoogte van hoe het gaat!
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Omdat het zo goed ging, dachten we dat we kater wel kennis konden laten maken met poes. Vriend haalde poes van boven, ze zagen elkaar door het glas in de deur, er werd wat geblazen, ik dacht, ik haal kater even weg zodat vriend erlangs kan, kreeg ik vol de nagels van kater in mijn gezicht het bloedde als een rund!



Daarna toch maar poes binnen gelaten, maar dat werd knokken... Ze zien het natuurlijk nu al beiden als HUN huis...



Te naïef geweest, iemand nog tips hoe we dit kunnen rechtbreien? We laten ze nu voorlopig maar uit elkaar, nieuwe kater beneden, poes boven. Bij de deur met glas kunnen ze elkaar zien.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Overigens zou kater een zwerfkat zijn, maar hij weet verdomd goed hoe het aanrecht werkt en dat dáár lekkers te halen valt als er gekookt wordt

t Is wel een schatje hoor
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Ahh nee wat vervelend streepjessokken. Ik had het geluk dat ik een kitten bij een jonge kat kreeg, dus ze wenden vrij snel. Maar in het begin was het ook alleen maar blazen en die grote sprong steeds bovenop de kleine. Als tips kregen wij in het begin van de cattery: ze uit elkaar houden met sowieso aparte ruimtes en een deur, maar wel zorgen dat ze elkaar kunnen ruiken. Soms een speeltje of kussentje waar de ander z'n geur aan zit bij elkaar neer leggen, zodat ze aan die geur kunnen wennen. Ze soms naar die deur waar ze elkaar kunnen zien en ruiken lokken en ze dan iets lekkers qua eten geven, zodat ze het met iets positiefs associëren. Als ze gaan blazen meteen weer uit elkaar. Als met de deur dicht goed gaat dan met deur op een kier proberen, zodat ze er nog niet langs kunnen maar de deur wel iets verder open is. Proces dan weer herhalen. Op internet is er ook veel te vinden over maniertjes, al zou ik ook weer niet niet alles zo serieus nemen en er dus geen maanden over doen.

Oh en zelf proberen er niet te veel bij te zitten of mee te bemoeien, al is dat heel lastig. Ze moeten aan elkaar wennen en jouw spanning helpt natuurlijk niet zo mee.



Ik denk dat het nog wel goed komt hoor, maar het is even spannend en de eerste week gaat waarschijnlijk sowieso niet zo leuk zijn. Veel succes!
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Ze vertellen het je natuurlijk wel, maar je verwacht het niet. Mijn damesvalkparkietje heeft een ei gelegd Ik verwacht niet dat het bevrucht is, mijn dametje loopt altijd weg voor het geflirt van mijn mannetje en ik heb ze nog nooit de daad zien doen, maar het is wel enorm vertederend om te zien hoe ze met het eitje omgaan



Daarnaast heb ik sinds een tijdje zelf een lover waarbij ik natuurlijk niet wegloop voor zijn geflirt Hij heeft een poes en hij vertelde dat ze geen schootkat is. Ze is wel een enorme kroelkont, maar volgens hem komt ze nou nooit eens lekker op schoot liggen chillen. Stond hij even gek te kijken dat ze nu al meerdere keren rustig bij mij op schoot komt liggen, haha.



Stiekem schiet het al wel eens door mijn hoofd, wat als deze relatie succesvol blijkt te zijn en we willen gaan samenwonen, hoe combineren we dan in hemelsnaam een poes en twee valkparkieten? Maar dat is een zorg voor later.
Dat je hond van je eten houdt, niet van jou. Ik mag mijn lieverdje zo vaak roepen als ik wil, mevrouw blijft liever in de zetel liggen. Loop ik even naar de keuken om een hapje en dan naar boven? Mevrouw sprint me achterna, de trap op, krabben aan mijn deur tot ik opendoe omdat de verf al aan het afschilferen is, plots kan ze wel erg goed springen en zit ze in no time op mijn schoot met vragende oogjes. En wat is ze vrolijk, en wat geeft ze kusjes en kopjes. Mijn hond houdt dan toch van mij denk ik dan! Ik geef haar dan een stukje, eet alles op en als ik dan nog om een kusje vraagt, dan sprint ze opnieuw van de stoel en maakt ze dat ze weg is. Want ze heeft beneden horen rommelen in de keuken.



Heerlijk.
Mijn honden komen keihard aangerend zodra ze het pakje kaas horen kraken. Hoe voorzichtig ik het ook pak, ze horen het gewoon. Maar dat is mijn eigen schuld. Als pup gaf ik ze altijd kaas en nu zijn ze verslaafd aan kaas. Het woord alleen al is genoeg om ze naar de koelkast te laten rennen

Voor kaas doen ze letterlijk alles. Zelfs meer dan voor welk ander eten ook.
Alle reacties Link kopieren
mijn kat is ook dol op kaas, al kwamen we toevallig achter sindsdien is het elke keer raak.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Één van mij is ook gek op kaas. Rare beesten zijn het toch.



De jongste had daarnet poep in zijn vacht, toen ik thuis kwam. Kreeg het er niet uit dus moest met hem onder de douche, potverdorie wat heeft hij tegen gesparteld en hard geprobeerd weg te komen. Gelukkig doet hij niet fel tegen mij, maar het was wel lastig om hem tegelijk vast te houden en af te spoelen.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Onze hond was gek op leverworst. En toen ze een keer haar poot verstuikt had kreeg ze de pijnstillers in leverworst. Dat kreeg ze dus inde keuken.

Het gekke beest heeft nog heel lang kreupel gelopen in de keuken in de hoop een stukje leverworst te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
mayonaise vind die ook lekker die gek



als ik kaas eet probeert hij soms letterlijk de kaas van me brood te vreten
Relax we're all crazy, it's not a competition
quote:-catnip schreef op 03 mei 2017 @ 19:55:

Één van mij is ook gek op kaas. Rare beesten zijn het toch.



De jongste had daarnet poep in zijn vacht, toen ik thuis kwam. Kreeg het er niet uit dus moest met hem onder de douche, potverdorie wat heeft hij tegen gesparteld en hard geprobeerd weg te komen. Gelukkig doet hij niet fel tegen mij, maar het was wel lastig om hem tegelijk vast te houden en af te spoelen. Daar is kaas ook goed voor. Ik neem dan kaas mee onder de douche en leg die op de kraan. Hond staart naar de kaas en ik kan mijn gang gaan
quote:Pepermint_Patty schreef op 03 mei 2017 @ 20:26:

Onze hond was gek op leverworst. En toen ze een keer haar poot verstuikt had kreeg ze de pijnstillers in leverworst. Dat kreeg ze dus inde keuken.

Het gekke beest heeft nog heel lang kreupel gelopen in de keuken in de hoop een stukje leverworst te krijgen.

slim



Ik ben gezegend met een hond die nog net niet je vingers meepakt bij de pillen. Super handig. Ze eet ze zo op.
Nu kater ouder wordt ligt hij graag bij me op bed. Geen punt, juist gezellig!!

Alleen dat gevecht de halve nacht om 'mijn' hoofdkussen wordt wel een beetje irritant. Hoeveel andere kussen ik ook neerleg, hij moet en zal de mijne delen......
Alle reacties Link kopieren
Hier moeten we nog uitvinden waar de nieuwe kater gek op is. Hij zit wel om de haverklap op het aanrecht en als je een leeg bakje op de salontafel zet zit ie er al in



Het blazen naar elkaar wordt iets minder lijkt het. Poes zit nu alle dagen boven, ook zielig, maar het is tijdelijk als het goed is.

Heb wel een ontsteking in mijn hals door een kattenklauw
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
quote:Filee_ schreef op 03 mei 2017 @ 21:02:

[...]



Daar is kaas ook goed voor. Ik neem dan kaas mee onder de douche en leg die op de kraan. Hond staart naar de kaas en ik kan mijn gang gaan





Oké dat is super slim, ga ik onthouden!
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
quote:streepjessokken schreef op 03 mei 2017 @ 21:52:

Hier moeten we nog uitvinden waar de nieuwe kater gek op is. Hij zit wel om de haverklap op het aanrecht en als je een leeg bakje op de salontafel zet zit ie er al in



Het blazen naar elkaar wordt iets minder lijkt het. Poes zit nu alle dagen boven, ook zielig, maar het is tijdelijk als het goed is.

Heb wel een ontsteking in mijn hals door een kattenklauw Ahhh, dat is naar van je hals. Hopelijk wordt het snel wat rustiger in huis en wennen ze aan elkaar!
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
quote:feder schreef op 03 mei 2017 @ 21:24:

Nu kater ouder wordt ligt hij graag bij me op bed. Geen punt, juist gezellig!!

Alleen dat gevecht de halve nacht om 'mijn' hoofdkussen wordt wel een beetje irritant. Hoeveel andere kussen ik ook neerleg, hij moet en zal de mijne delen......
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
quote:feder schreef op 03 mei 2017 @ 21:24:

Nu kater ouder wordt ligt hij graag bij me op bed. Geen punt, juist gezellig!!

Alleen dat gevecht de halve nacht om 'mijn' hoofdkussen wordt wel een beetje irritant. Hoeveel andere kussen ik ook neerleg, hij moet en zal de mijne delen......







poes ligt ook bij ons, hij wilt het liefst tussen ons in, maar daar gaat een heeel ritueel aan vooraf

:eerst aan het bed krabben, dan 5x op en neer lopen over ons dus, en dan wurmt hij zich er tussen eerst helemaal onder de deken en dan omdraaien en weer terug en liggen
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Na bijna 5 dagen opname mag blaasguiskat hopelijk morgen naar huis!

Huis is tip top, extra kattenbak, kartonnen mandje, grote doos, huisje, diverse blaasgruis voeding, Feliway

alles nieuw. Huiskamerdeur afgeplakt zodat poes hem niet ziet...

Mis alleen nog slingers

Zo, ik ben er klaar voor.



Duimen jullie mee voor kat dat ie oke is?
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rouge__ schreef op 04 mei 2017 @ 10:09:

[...]









poes ligt ook bij ons, hij wilt het liefst tussen ons in, maar daar gaat een heeel ritueel aan vooraf

:eerst aan het bed krabben, dan 5x op en neer lopen over ons dus, en dan wurmt hij zich er tussen eerst helemaal onder de deken en dan omdraaien en weer terug en liggen



Mijn vriend en ik liggen lepeltje lepeltje, en de kat ligt bovenop ons, als de kers op de taart.

Elke keer dat 1 van ons iets beweegt zakt zij iets meer tussen ons in. Die kat drijft letterlijk een wig tussen ons, totdat we het maar opgeven en ieder aan onze eigen kant gaan liggen, met haar in het midden.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 05 mei 2017 @ 00:57:

Na bijna 5 dagen opname mag blaasguiskat hopelijk morgen naar huis!

Huis is tip top, extra kattenbak, kartonnen mandje, grote doos, huisje, diverse blaasgruis voeding, Feliway

alles nieuw. Huiskamerdeur afgeplakt zodat poes hem niet ziet...

Mis alleen nog slingers

Zo, ik ben er klaar voor.



Duimen jullie mee voor kat dat ie oke is?



Ja, ik duim met je mee! Hopen maar.

5 dagen opname, dat zal ook een godsvermogen kosten, alleen daarom hoop ik al voor je dat hij mee naar huis mag.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Delite_ schreef op 05 mei 2017 @ 02:02:

[...]





Mijn vriend en ik liggen lepeltje lepeltje, en de kat ligt bovenop ons, als de kers op de taart.

Elke keer dat 1 van ons iets beweegt zakt zij iets meer tussen ons in. Die kat drijft letterlijk een wig tussen ons, totdat we het maar opgeven en ieder aan onze eigen kant gaan liggen, met haar in het midden.



heerlijk is dat

ik lig meestal op vriend zijn borst, dan ligt poes vaak naast hem of naast mij en meestal de vroege ochtend dan wurmt hij zich er tussen als we ja niet meer bij elkaar liggen. ik merk ook dat zodra ik beweeg hij meteen opspringt vervolgens als we opgestaan zijn gaat hij doodleuk op het hoekje liggen of in het midden van het bed
Relax we're all crazy, it's not a competition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven