Wat te doen met kerst?

07-10-2016 14:57 245 berichten
Ik heb een grote hekel aan de kerstdagen, normaal vlucht ik altijd naar een huisje, maar het valt dit jaar precies op mijn vrije dagen en ik heb geen vakantie dagen meer, dus dat zit er niet in.

Nu weet ik al, dat mijn moeder dit aan zal grijpen om me weer eens uit te nodigen, maar kerst bij haar is elk jaar het zelfde, met het zelfde koude buffet, waar ik niets van lust, maar waarom zou ze daar rekening mee houden (Al meerdere malen aan gegeven) Dus daar zit ik niet echt op te wachten.

Nu wil ik graag iets leuks doen met mijn gezin, (3 kids, dan bijna 18, 16 en 12), maar een beetje inspiratie loos, verder als de Efteling kom ik niet, maar daar komen we al zo'n 10x p.j.
quote:evelynsalt schreef op 07 oktober 2016 @ 15:18:

[...]

Dan zal daar vast een reden voor zijn.....een familieband is geen garantie dat je ook goed met elkaar overweg kunt.Dan moet ze niet gaan en gewoon nee zeggen.
quote:Gatti schreef op 07 oktober 2016 @ 15:07:

Een koud buffet is toch juist handig omdat er altijd wel iets tussen zit wat je lust.Niet haar koude buffet dus, bestaat vooral uit vis.
quote:Dragisa schreef op 07 oktober 2016 @ 15:20:

[...]

Dan moet ze dat in haar OP zetten in plaats van dat ze niet wil omdat het eten niet naar haar zin is.Dit. En dan gewoon zeggen dat je niet komt.
quote:renate73-nw schreef op 07 oktober 2016 @ 15:20:

[...]

Niet haar koude buffet dus, bestaat vooral uit vis.En voorstellen dat jij ook iets mee neemt?
quote:renate73-nw schreef op 07 oktober 2016 @ 15:19:

[...]

Mijn moeder al meer maals uitgenodigd, maar kerst moet op haar manier.

Dan zeg je dat jij ook wat gerechten voor het buffet meebrengt.

Nogmaals: wat willen je kinderen?
quote:duende12 schreef op 07 oktober 2016 @ 15:22:

[...]

Wat vind je van mijn idee om haar bij jouw thuis uit te nodigen?Had deze vraag al bij een ander beantwoord, ze wil het dus absoluut niet anders vieren, al meerdere malen uitgenodigd, maar BV. Gourmetten vind ze niet leuk, moet echt op haar manier.
Dus 10 keer per jaar Efteling raak je niet op uitgekeken maar een keer in de paar jaar kerst bij je moeder is 'altijd hetzelfde'.

Wij zijn met de kerstdagen nooit thuis, altijd een dag bij schoonmoeder (wat ook nog eens een flink eind rijden is) en een dag bij mijn ouders. Wij hebben dan dus nooit eens tijd om met ons eigen gezin iets te doen. Dat vind ik soms wel jammer, aan de andere kant: ze raken allemaal op leeftijd en het is uiteindelijk altijd gewoon best gezellig. Daarbij vind ik dat je ook kunt denken aan het feit dat je je ouders/moeder er waarschijnlijk een groot plezier mee doet.
Alle reacties Link kopieren
Overnachten in de efteling...winterefteling is zo leuk. Of zien jullie dat ook al elk jaar?

Doe eens gek en ga naar disneyland. Ofzo.
Ze wil dus ook niet dat ik dingen mee breng helaas.
Als je nu al weet dat je moeder je gaat uitnodigen kan je heel simpel antwoorden dat je dat best wilt maar dat je al vaker hebt aangegeven dat het eten niet je voorkeur heeft. Als zij hier niet van wilt wijken kun jij antwoorden dat je dan liever kerst bij je eigen huis met je eigen menu viert.
If you can dream it you can do it
quote:renate73-nw schreef op 07 oktober 2016 @ 15:25:

[...]

Had deze vraag al bij een ander beantwoord, ze wil het dus absoluut niet anders vieren, al meerdere malen uitgenodigd, maar BV. Gourmetten vind ze niet leuk, moet echt op haar manier.Sorry, overheen gelezen. Dam zou ik zeggen dat je niet komt en dat je iets anders gaat doen.
Ga met z'n allen uit eten!

Kun je ook naar een buffet-restaurant gaan. Zo heeft je moeder haar deel (= buffet) en zit er voor jou vast iets bij dat je wél lust.

Bijkomend voordeel is dat die buffetten meestal voor 2-3 uur zijn dus dan kun je daarna ook weer lekker naar huis.

Of brunchen, zelfde idee, maar dan dan van 13.00-16.00 bijvoorbeeld en zo heb je nog lekker de avond voor jezelf.
Wat is nou die ene kerst dat je haar bezoekt? Zoals ik jouw OP lees zit je al jaren met kerst in een huisje.

Ik vind je een zeur.
Van der Valk schijnt bijvoorbeeld erg goed te zijn en zoooo uitgebreid dat er voor ieders wat wils tussen zit. En er is ook veel vis heb ik weleens gehoord.

Als je met je eigen gezin iets wil doen: Musical, The Lion King bijvoorbeeld? Kerstcircus in Carree? Schaatsen? Of is er toevallig ook Holiday on Ice (is ook erg leuk).

Zwemmen in Centerparcs. En daar naar het buffet
Ik vraag me trouwens af wat voor buffet het is als je er niets van lust... Dat vind ik bijna knap.

Sowieso: niet gaan omdat je het eten niet lekker vindt kan ik mij al niet voorstellen, dat klinkt inderdaad erg kinderachtig.
Moeder valt dus af, bij haar of bij jou.

Wat willen de kinderen? Vinden die het misschien wel leuk om naar oma te gaan? Vraag hen wat ze willen doen.

Jij wil toch niets.
Je kan toch gewoon zeggen dat je niet komt eten, omdat je geen vis lust, maar dat jullie wel even op de koffie willen komen, of dat ze welkom is bij jullie. Wil ze dat niet, dan heeft ze pech en gaan jullie andere plannen maken. En waarom moeten jullie per se ergens heen als excuus om niet te komen? Je kan toch ook gewoon lekker met je gezin thuisblijven?
quote:pamelacourson schreef op 07 oktober 2016 @ 15:35:

Je kan toch gewoon zeggen dat je niet komt eten, omdat je geen vis lust, maar dat jullie wel even op de koffie willen komen, of dat ze welkom is bij jullie. Wil ze dat niet, dan heeft ze pech en gaan jullie andere plannen maken. En waarom moeten jullie per se ergens heen als excuus om niet te komen? Je kan toch ook gewoon lekker met je gezin thuisblijven?+1
quote:julius schreef op 07 oktober 2016 @ 15:02:

Ga gewoon eens naar je moeder nu dat nog kan. Ik zou zo met je willen ruilen, ook al kon mijn moeder ook echt niet koken.

Stel anders voor dat jij voor het eten zorgt, als het je daarom gaat.Gewoon je eigen lekkere dingen meenemen naar je moeder toe om te eten.Klaar.
quote:damocles schreef op 07 oktober 2016 @ 15:32:

Ik vraag me trouwens af wat voor buffet het is als je er niets van lust... Dat vind ik bijna knap.

Sowieso: niet gaan omdat je het eten niet lekker vindt kan ik mij al niet voorstellen, dat klinkt inderdaad erg kinderachtig.Eens. Kinderachtig van TO omdat ze blijkbaar álles vies vindt, maar ook van haar moeder omdat ze ook desnoods een boterham voor TO kan smeren. Als je iemand te eten krijgt, wil je toch iets maken wat diegene lekker vindt? Of het nou je dochter is of de koningin.
quote:gizzmo-returns schreef op 07 oktober 2016 @ 15:32:

Moeder valt dus af, bij haar of bij jou.

Wat willen de kinderen? Vinden die het misschien wel leuk om naar oma te gaan? Vraag hen wat ze willen doen.

Jij wil toch niets.

Waar haal je vandaan, dat ik niets wil, heb alleen geen zin in kerst bij mijn moeder.

Oudste en jongste maakt het weinig uit, middelste is vegetariër en vind er dus ook weinig aan.
quote:renate73-nw schreef op 07 oktober 2016 @ 15:26:

Ze wil dus ook niet dat ik dingen mee breng helaas.Heb jij überhaupt nog iets te willen? Ik zou er op deze manier ook wel klaar mee zijn,
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:renate73-nw schreef op 07 oktober 2016 @ 15:25:

[...]

Had deze vraag al bij een ander beantwoord, ze wil het dus absoluut niet anders vieren, al meerdere malen uitgenodigd, maar BV. Gourmetten vind ze niet leuk, moet echt op haar manier.Je kunt ook gewoon NEE zeggen op een uitnodiging.
Dan neem je je eigen broodjes vegetarische knakworst mee. Als ze er niet meer is heb je er spijt van dat je nooit bent gegaan met Kerst.
Ik vind het raar dat je moeder geen rekening met je wil houden. Zou ik ook niet zo leuk vinden om dan te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven