Wat te doen met oude grindtegels?

25-03-2012 09:17 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
In een opwelling heb ik gisteren alle grindtegels uit mn tuin getrokken, ik vind die dingen zo spuuglelijk en ze waren ook nog eens scheef gelegd. Weg ermee dus en klinkertjes erin.

Maar nu heb ik reuze fraaie stapels oude grindtegels naast mn huis liggen en ik vraag me af: wat moet ik ermee?

Ik mag ze vast niet in de grijze bak kiepen



Ik heb ze al op marktplaats gezet, maar wie wil die dingen nou hebben? Ben dus bang dat ik er zo niet vanaf kom.

Kan ik daar het grofvuil voor bellen of heeft iemand hier een andere tip?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:spijk-er schreef op 25 maart 2012 @ 09:35:

[...]



Wat ga je doen? Stiekem in de groene bak? En dan een oude kamerplant erop en bidden dat ze het meenemen?



Ja in de groene otto...maar dat mag dus officieel niet?

In de grijze otto dan?
Alle reacties Link kopieren
Spijker, het mág in de groenbak . Hij wordt alleen een beetje zwaar.
quote:exces schreef op 25 maart 2012 @ 09:32:

Overigens; dit soort spullen wordt vaak gebruikt als verstevigende onderlaag onder nieuwbouw. Dus een bouwbedrijf bellen? Of een aannemer, die weet het vast wel.

.

Ik heb oude grindtegels gebruikt voor aan de voorkant zodat de auto er kon staan.

( ook gratis opgehaald)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens nog niemand hier mijn zand zien wegscheppen, hahaha. Was het maar zo'n feest :p
quote:spijk-er schreef op 25 maart 2012 @ 09:37:

Nou ja exces dat meen je niet!

Dat ga je toch niet zomaar meenemen? Ik pak wel eens iets van straat mee als mensen het aan straat gezet hebben om weg te gooien, maar dan bel ik vaak eerst nog even aan of het inderdaad weg mag.Ja, helaas meen ik dat wel. Voordeel was wel dat ik me toen realiseerde dat je heel veel spullen aan de straatstenen wel kwijtraakt . Toen de oprit klaar was, hadden we de pallets over die we tot dan gebruikt hadden. Op de stoep gezet, na 2 dagen geen pallet meer te zien. Tuinplanten eruit, op de stoep, duurt hooguit 2 úúr. Leg 1 of 2 grindtegels op straat, met een bordje; zoveel vierkante meter gratis af te halen. Ik denk niet dat het lang duurt, voor het volgende weekend ben je ze kwijt.
Toevallig zag ik gisteren een hoopje zand liggen met een bordje erin "gratis meenemen". Blijkbaar werkt dat ook, want het hoopje was nog maar heel klein.
Alle reacties Link kopieren
Bankje wil je die regio weer even weghalen, praajvisie enzo



Goed, ik ga ze proberen weg te geven. En zand dus in de groene bak, ik ben verbaasd dat dat gewoon mag!



(wordt dan nog scheppen vandaag verdorie want die wordt morgen geleegd en dan pas na twee weken weer!)
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet mag zand niet in de groene bak hoor!
Alle reacties Link kopieren
Toch niet Yvon? Wat moet je er dan mee doen?
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:yvonjaspers schreef op 25 maart 2012 @ 09:46:

Voor zover ik weet mag zand niet in de groene bak hoor!Zucht, waarom kunnen oplossingen nou nooit eens makkelijk zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst grindtegels opgehaald voor in mijn moestuin.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, hier werd de groenbak vol zand in elk geval zonder problemen geleegd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat die dingen op Marktplaats altijd wel snel weg zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze toevallig nodig maar je woont ietwat uit de buurt
Alle reacties Link kopieren
quote:Missprincesa schreef op 25 maart 2012 @ 09:39:

Ik heb overigens nog niemand hier mijn zand zien wegscheppen, hahaha. Was het maar zo'n feest :p

Ik heb ooit een container gehiird voor een verbouwing.

Voordat de verbouwing goed en wel begonnen zat, zat de container al halfvol door rotzooi van de buren...
Alle reacties Link kopieren
Tegels stapelen en er potten opzetten. Tegels kantelen en bordes van maken. Aarde in plantsoen verdelen? Of zou dat erg illegaal zijn...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog even gegoogled en zand/aarde mag inderdaad niet in de afvalcontainer. Je kunt het bij het milieustation/de gemeentewerf/hoe het ook mag heten in jouw gemeente aanbieden. Moet je het er dus wel zelf naar toe vervoeren...

Maar volgens mij zijn er altijd wel mensen die zand kunnen gebruiken, om hun terras op te hogen. Gewoon goed duidelijk maken dat het gratis weggehaald mag worden, dan komt er vanzelf iemand voor.
Alle reacties Link kopieren
wat wij hebben gedaan met de oude grindtegels is ze omgedraaid neergelegd en in een verspringend verband. De een horizontaal en de ander verticaal en dan heel verschillend. De kleine lege vierkantjes die tussen de tegels open bleven hebben we opgevuld met zwarte klinkertjes. Staat erg leuk en kost bijna niets.
Alle reacties Link kopieren
Twintip je bedoelt dat je de onderkant boven hebt liggen? Das best een idee inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Zand en aarde mag inderdaad niet inde groen container. Als ik jou bericht lees zal ik het zand niet afgraven, maar juist extra zand laten komen. Je terras is nu ongelijk dan werkt het meestal beter om juist op te hogen en te egaliseren. Door de jaren heen zakt het terras toch wat weg. Dit zand dat je laat komen dien je uiteraard te egaliseren en flink aan te stampen. Maar dat dien je ook te doen als je zand weg haalt. Doe je dit niet dan is je terras binnen mum van tijd weerverzakt.



Ik heb eens een advertentie geplaatst in het plaatselijk suffertje. Gratis af te halen, toeptegels, zelf verwijderen. De telefoon stond rood gloeiend.



Dus advertentie in het plaatselijke suffertje en zand niet verwijderen, maar juist aanvullen.
Alle reacties Link kopieren
Bouwbakkie.nl
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
@frizzy; ja inderdaad. De onderkant is helemaal egaal grijs en soms een beetje grof van structuur. Simpele oplossing met leuk effect.
Alle reacties Link kopieren
En wat twintip zegt inderdaad, hadden wij in ons vorige huis, afgewisseld met vlakken getrommelde stenen. Zag er erg leuk uit!
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Grindtegels wordt je alleen kwijt als je ze gratis aanbiedt.

Wij hadden een hele oprit van grindtegels, maar ik had het geluk dat zowel de buren als mijn vader nog wel een stapeltje kon gebruiken.

Verder brengen wij dat soort dingen hier naar een bedrijf waar je puin en allerlei van dat soort afval naartoe kunt brengen (moet je wel voor betalen, maar kosten vallen mee). Alleen zand kun je er niet kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Wegbrengen naar grofvuil. Je mag ze meestal (puin) niet zomaar bij het grofvuil zetten, maar de vuilstations in je gemeente nemen wel puin aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven