wat voor frituurvet?

15-05-2010 12:46 10 berichten
Gezien er een topic is over het schoonmaken van de pan, hier een vraag over het frituurvet. Ik gebruik nu een vloeibaar goedje van remia. patatjes worden wel lekker, maar dat ding blijft zo lang meuren! oh, ik vind het zo vies om de volgende ochtend beneden te komen en je ruikt nog steeds de frituur van de avond ervoor.

wat voor vet/olie gebruiken jullie? en wat doen jullie om er voor te zorgen dat je huis niet als een snackbar blijft ruiken?

(ik frituur dus in de keuken onder de afzuigkap met 2 ramen tegenover elkaar open, met zo'n goedkoop princess ding)
Alle reacties Link kopieren
De goedkoopste van het huismerk,of ossewit...

frietvet meurt altijd,(veel mensen die ik ken hebben om die reden hun frietpan buiten of in de schuur staan),en vloeibaar vind ik helemaal niets ivm het weggooien.,wat dus niet mag eigenlijk,en het bewaren van de fles enzo...
hard vet is het slechtste wat je kunt hebben, dus vloeibaar kopen.
Ik gebruik altijd frituurolie. Qua stank vind ik het wel meevallen, maar ik laat hem niet de hele avond in de keuken staan. Zodra de pan enigszins is afgekoeld zet ik hem terug in de berging.

Bij het schoonmaken blijft er ook niet zo'n plakkerige laag achter in de frituurpan, dat vond ik altijd zo smerig van dat vloeibare frituurvet.
Wij gebruiken zonnebloemolie. Goedkoop, redelijk gezond om in te bakken, frietjes worden er echt heel lekker van en het stinkt niet vreselijk vinden wij. Je moet het wel iets eerder vervangen.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Wij hebben zo`n gele fles van de AH ( eigen merk) onze afzuiger is niet aangesloten en toch stinkt het niet echt.
Ik zet altijd raam aan de andere kant van het huis open en vervolgens de afzuigkap waar hij onder staat aan op 1 zodra hij aangaat, tijdens frituren op 2 of drie en na frituren, dus ding uit en afkoelen maar de afzuigkap nog een uurtje op 1

Ruik nooit iets ;)
..
Gewoon frituurolie van de Aldi.

Heb wel de ramen open met frituren. Heb namelijk geen afzuigkap.
Wij gebruiken Diamant. Het ruikt wel ondanks de afzuigkap aan. Maar na het frituren of ander sterk ruikend eten doe ik de Lampe Berger Lamp aan in de keuken en dan is de lucht zo weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven