Wat voor kattentrap?
dinsdag 30 mei 2017 om 22:33
Mijn kat is sinds een paar weken, na een paar heftige gevechten, erg angstig voor een buurkat. Ze wil nu dus niet meer naar buiten/binnen aan de kant van de woning waar die andere kat vaak rondhangt. Ik denk er nu over een kattentrap aan de andere kant van mijn woning te maken als alternatief voor madam. We hoeven dan ook niet langer de deur open en dicht te doen omdat er op de eerste etage een deur is waar wel een luikje in kan.
Nu heb ik wat rondgekeken en vraag me af wat voor ervaringen jullie hebben met verschillende soorten kattentrappen. Verticaal (wentelend of plateaus), Diagonaal ( langs gevel over en haaks op).
Zelf lijken me een verticale wenteltrap of een diagonale (kippen)trap langs de gevel op het eerste oog het meest prettig voor een kat.
Er moet zo´n 2,5-3 meter hoogteverschil overbrugd worden.
Nu heb ik wat rondgekeken en vraag me af wat voor ervaringen jullie hebben met verschillende soorten kattentrappen. Verticaal (wentelend of plateaus), Diagonaal ( langs gevel over en haaks op).
Zelf lijken me een verticale wenteltrap of een diagonale (kippen)trap langs de gevel op het eerste oog het meest prettig voor een kat.
Er moet zo´n 2,5-3 meter hoogteverschil overbrugd worden.
dinsdag 30 mei 2017 om 23:37
ik zou niet gaan voor een trap met heel veel draaiingen, lijkt me voor de kat niet prettig.
Ik zou zelf voor zoiets gaan:
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/stat ... 9646a7.jpg
Ik zou zelf voor zoiets gaan:
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/stat ... 9646a7.jpg
woensdag 31 mei 2017 om 15:49
Ik heb wat filmpjes bekeken op youtube en daar liepen katten wel soepel van een wenteltrap af, maar is zeker erg afhankelijk van de afstand tussen de ´treden´. Dat trapje op de foto van je link ziet er eenvoudig uit en netjes uit. Geen goede ook met afstand inschatten lijkt me.
Hoe breed zou zo´n loopplank moeten zijn? Ik ga eens schetsen en meten. Een trap naar de eerste etage/plat dak en dan nog een kleintje naar het badkamerraam. Bij nader inzien lijkt me dat praktischer als een luikje in de deur.
Hoe breed zou zo´n loopplank moeten zijn? Ik ga eens schetsen en meten. Een trap naar de eerste etage/plat dak en dan nog een kleintje naar het badkamerraam. Bij nader inzien lijkt me dat praktischer als een luikje in de deur.