Wat voor plant is dit?

30-06-2013 18:47 21 berichten
Vanmiddag zijn mijn vriend en ik in een natuurgebied in de buurt een stuk gaan lopen. Kwam er een mooi blauw/paarsig plantje tegen. Ik heb echter geen idee wat het is. Weet iemand hier het?

Alle reacties Link kopieren
Een geranium

(Ooievaarsbek)
Dit lijkt op de plant die wij in de tuin hebben: Geranium rozanna. Geweldig mooie plant. Bloeit vrijwel de hele zomer met paars blauwe bloemen
Ohhh, ik weet het , maar kan niet op de naam komen, ai!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dank voor de reacties, maar ik denk dat dat toch andere planten zijn. De bladeren zijn anders.
Wilde geranium oftewel beemdooievaarsbek.

Voor als je zelf ook een tuin hebt: in het tuincentrum kun je die in zowel originele als allerlei gekweekte vormen kopen. Is een vaste plant. Doet het in mijn ervaring goed in zo'n beetje elke tuin, is niet kieskeurig qua grondsoort, vocht en licht.

EDIT nav je laatste post: google eens specifiek op beemdooievaarsbek ipv alleen ooievaarsbek, dan krijg je jouw variant te zien!
quote:Eindeloos schreef op 30 juni 2013 @ 19:11:

Ohhh, ik weet het , maar kan niet op de naam komen, ai!Geranium Rozanne bedoel je?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Eindeloos schreef op 30 juni 2013 @ 19:11:

Ohhh, ik weet het , maar kan niet op de naam komen, ai!

Ooievaarsbek, zoals Lilalinda al schreef

Ik heb hem ook de in tuin. Makkelijk plant. In het voorjaar goed snoeien, na de eerste bloei nog een keer. Verder geen omkijken naar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Ratteke schreef op 30 juni 2013 @ 19:12:

Dank voor de reacties, maar ik denk dat dat toch andere planten zijn. De bladeren zijn anders.Ga eens in een tuincentrum kijken, dan zie je heelveel soorten geraniums met een hele diversiteit aan bladeren.
Wilde geranium. Ik heb 'm ook in de tuin staan.
quote:Nouschi schreef op 30 juni 2013 @ 19:14:

[...]

Geranium Rozanne bedoel je?

Clematis ????
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik heb zooo geen verstand van planten,
quote:Eindeloos schreef op 30 juni 2013 @ 19:17:

[...]

[afbeelding]

Clematis ????Nee lijkt er niet op
quote:Dahlia74 schreef op 30 juni 2013 @ 19:14:

[...]

Ooievaarsbek, zoals Lilalinda al schreef

Ik heb hem ook de in tuin. Makkelijk plant. In het voorjaar goed snoeien, na de eerste bloei nog een keer. Verder geen omkijken naar.Hier ga ik dus de mist in. Ik heb hem ook in de tuin staan, maar dit voorjaar nog niet gesnoeid. Was allang blij dat er iets op kwam na die lange winter. En wanneer is de eerste bloei geweest, want volgens mij blijft ie maar bloeien.
Oké! Toch nog meer reacties. Beemdooievaarsbek lijkt er wel heel veel op. Het is dus een geraniumachtige. Volgende week maar eens in het tuincentrum kijken. Vind het echt een mooie plant.
quote:Nouschi schreef op 30 juni 2013 @ 19:18:

[...]

Nee lijkt er niet op Aha, weer wat geleerd, dankjewel
geranium
nu terugknippen dan bloeit ie straks nog een keer
quote:sabbaticalmeds schreef op 30 juni 2013 @ 20:22:

nu terugknippen dan bloeit ie straks nog een keerNu? Echt? Hij staat juist zo mooi in bloei en in de knop.
Dit is de echte Geranium. Wat in het tuincentrum verkocht wordt als geranium is een Pelargonium.

Verschillende planten dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven