Wat vragen jullie voor je verjaardag?

14-08-2025 18:28 89 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dit jaar mijn verjaardag weer eens te vieren en word van alle kanten bestookt met de vraag wat ik wil hebben.
Dus opzoek naar inspiratie voor leuke cadeautips :) Waar worden jullie blij van om te krijgen?

Heb gewoon echt geen specifieke wensen, koop altijd alles wat ik nodig heb :mrgreen:
Solomio schreef:
14-08-2025 19:35
:rofl:
Zo herkenbaar.
Soms noem ik ook nog op wat ik allemaal niet wil hebben en waarom niet (geen bloemen vanwege de katten, geen chocola omdat ik maar 1 soort lust, enz.)
Haha herkenbaar. En toch krijg ik bijna elke keer wijn terwijl ik geen alcohol drink. Maar goed ik kan ook helaas te vaak niet verzinnen wat ik wel wil.
happyapple schreef:
15-08-2025 09:45
Haha herkenbaar. En toch krijg ik bijna elke keer wijn terwijl ik geen alcohol drink. Maar goed ik kan ook helaas te vaak niet verzinnen wat ik wel wil.
Heb ik ook. Krijg ik van mijn zus sterke drank. Ik drink geen alcohol, wat zij dan weer saai vindt. Ik snap daar niks van, een cadeau geven waarvan je weet dat de ontvanger er niks mee kan. Voor wie geef je dan, voor de jarige of voor jezelf?
(Ik heb overigens altijd volop eten/drinken/drank in huis voor feestjes en onverwachte bezoeken, dus is ook geen verkapte tip)
Koettie schreef:
14-08-2025 21:15
Ohja en als iemand echt wat wil doen vraag ik kuilen via Justdiggit

:heart:
smorre schreef:
14-08-2025 21:41
Oh wauw wat een ideeen allemaal!
Hoe werkt zoiets nou dan?
Verzamel je dat in de loop vh jaar? Verzin je dit nu? Zijn het dingen die je graag zou willen maar zelf niet kan/wil kopen?

Ik merk dat ik bij alles denk dat het twee kanten opgaat: of ik wil het graag en dan koop ik het. Of ik vind het (bij nader inzien) niet belangrijk genoeg. Dan hoef ik het ook niet kado.

Kortom:
Ik ben nogal ingewikkeld als het gaat om kadootjes.
Dat kom ik dan tegen en zet ik in mijn notes. Kan het best zelf kopen, maar ik vind het leuk kadootjes te krijgen en te geven en de mensen om me heen net zo.
apppie schreef:
14-08-2025 21:49
Ik denk drie maanden voor mijn verjaardag al bij dingen "oh, dat zet ik op mijn lijst". Als ik het niet krijg, koop ik het daarna alsnog ;-D
Haha ja dit!
Drackie schreef:
15-08-2025 09:12
Ik hou het hele jaar een lijstje bij zodat ik altijd iets weet te vragen en er staat o.a. op:

- Kookboek van Veggilaine
- Een heleboel bord- en kaartspellen
- Dvd en cd van concert waar ik zelf bij was
- Mandoline (keukenapparaat, niet het muziekinstrument :proud:)
- Kerstverlichting (ik ben jarig in december)
- Slush machine

En er komt ook nog altijd veel Jip & Janneke spul bij, kersttrui en andere dingen want in december ligt de HEMA er vol mee.
Ik weet niet of je een specifieke mandoline op het oog hebt, maar ik heb mijn vriend 2 jaar geleden deze voor Sinterklaas gegeven en dat is echt een fantastisch ding! Vlijmscherp, superdunne plakjes. Een dikke winner, we gebruiken 'm vaak en geeft het een sjiek effect bij diners.

https://www.gloudemanskokenenkado.nl/be ... ZcQAvD_BwE
Ik hou een lijstje bij op lijstje.nl
Als ik iets zie wat me aanstaat zet ik het erin. Momenteel staat er weinig in:

- Boska kaasschaaf
- Iets (alles) van de nieuwe lijn van Rituals; Dream Collection
- Servies van Blond de sterrenlijn of dieren.
Pimpelmeesje87 schreef:
15-08-2025 11:56
Ik weet niet of je een specifieke mandoline op het oog hebt, maar ik heb mijn vriend 2 jaar geleden deze voor Sinterklaas gegeven en dat is echt een fantastisch ding! Vlijmscherp, superdunne plakjes. Een dikke winner, we gebruiken 'm vaak en geeft het een sjiek effect bij diners.

https://www.gloudemanskokenenkado.nl/be ... ZcQAvD_BwE
Dank voor de tip! Ik had niet echt een specifieke op het oog nee.
Ben ik trouwens de enige die geen fysiek of online lijstje maakt?

Ik geef man tijdens het jaar hints. Over dat truitje dat ik zo leuk vind, maar toch laat hangen. Over dat concert dat op die datum speelt.
Maar een lijstje opstellen en dingen eisen vind ik toch echt te ver gaan.

Dan moet iedereen - incluis man - zelf maar beslissen of ze iets kopen en wat ze kopen. En wie ideeën wil belt man maar.
Geven ze de zoveelste boekenbon omdat ze geen idee hebben ... ook goed.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik vraag graag een leuke ervaring samen. Dus samen koffie/borrel, museum, film, theater, wandelen, bezoek stad, dagje winkelen, workshop etc. Het is superleuk om verrast te worden met iets wat iemand graag met mij wil doen.
Wissewis schreef:
15-08-2025 14:48

Ik geef man tijdens het jaar hints. Over dat truitje dat ik zo leuk vind, maar toch laat hangen. Over dat concert dat op die datum speelt.

Dan moet iedereen - incluis man - zelf maar beslissen of ze iets kopen en wat ze kopen. En wie ideeën wil belt man maar.

Wie heeft het nou weer over eisen?

Als iemand vraagt of ik iets weet geef ik het linkje.
Wissewis schreef:
Nee, ik heb ook geen lijstje. Ik ben ook best moeilijk om iets voor te kopen. Lekker uit eten of een bioscoop vind erg leuk. Soms liever een ervaring dan spullen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wissewis schreef:

Ja, je bent de enige. Alle mensen in dit topic maken een lijstje en gaan door het lint als ze niet krijgen wat ze hebben geëist. Scheidingen, familiebreuken, niets gaat ons te ver.
Ik vier m'n eigen verjaardag nooit, sterker nog, iedereen die ik na m'n scheiding heb leren kennen weten niet wanneer ik precies jarig ben. M'n ouders maken altijd geld over en m'n kinderen kopen graag samen iets voor me.
Als kind vond ik m'n verjaardag al niet leuk, geen leuke kinderfeestjes en de familie in de kring zorgde alleen maar voor gedoe. M'n ex vergat het altijd dus ik heb altijd het gevoel gehad dat m'n verjaardag een 'moetje' was voor velen. Tegenwoordig deel ik het dus nooit meer met iemand. Ik pak wel uit als m'n kinderen jarig zijn ;)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven